27.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@renaultgroup).
Bude sa vyrábať v Argentíne pre celý svet. Po predbežnom oznámení zo začiatku mesiaca Renault nedávno konečne oficiálne zverejnil všetky podrobnosti o investícii, ktorá sa uskutoční v Argentíne s cieľom vyrobiť bezprecedentný pick-up strednej triedy. Celkovo bolo potvrdených 350 miliónov dolárov pre závod Santa Isabel v Cordobe, ktorý bude výrobnou základňou modelu pre celú Latinskú Ameriku.
Nové vozidlo bude mať vzhľad inšpirovaný konceptom Niagara, nástupcom súčasného modelu Oroch, a v sériovej verzii si pravdepodobne ponechá názov konceptu. Na trh sa dostane v roku 2026, pričom ročne sa vyrobí približne 65 000 exemplárov. Z tohto objemu sa približne 70 % vyvezie a zvyšných 30 % zostane v Argentíne. Brazília ako najväčší trh v regióne a hlavný spotrebiteľ v tomto segmente bude hlavnou zahraničnou destináciou pick-upu.
Keďže Argentína je jedinou krajinou na svete, kde sa toto vozidlo vyrába, Renault plánuje výrazne investovať do odvetvia vývozu a v strednodobom horizonte zvýšiť plánovaný objem výroby. Luis Pedrucci, generálny riaditeľ spoločnosti Renault pre Latinskú Ameriku, sa k tejto téme vyjadril takto:
„Tento výrobok sa bude zatiaľ vyrábať len v Argentíne. Mojím cieľom je vyvážať ho na iné kontinenty. Rád by som dosiahol ročný objem 100 000 kusov.
Pekná zostava súťažiacich
Ako už bolo spomenuté, nový pick-up bude vychádzať z už známeho konceptu Niagara. Zdedí teda veľkú časť vzhľadu, ktorý sa od prototypu očakáva, a bude postavený na platforme RGMP (rovnakej ako Kardian). Základňa sa vyznačuje špičkovou elektronickou architektúrou, štruktúrou pre hybridné jednotky a pohon 4×4 a okrem rázvorov s dĺžkou 2,6 až 3 metre podporuje aj vozidlá s dĺžkou 4 až 5 metrov.
V prípade pick-upu budú tieto rozmery pravdepodobne približne 4,90 metra na dĺžku a 2,95 metra na rázvor. Pre porovnanie, Fiat Toro, hlavný konkurent, meria 4,91 m a 2,99 m. Okrem pick-upu Fiat bude nástupca modelu Oroch konkurovať aj Chevroletu Montana, ako aj vozidlám Ford Maverick a Ram Rampage.
Nissan stále v hre
Partner spoločnosti Renault v rovnakej skupine, Nissan, bude mať tiež svoju vlastnú verziu projektu a prvýkrát vstúpi na trh stredne veľkých unibody pick-upov v regióne. Treba poznamenať, že každý model bude mať vlastný dizajn a Nissan teraz tvrdí, že projekt sa realizuje v dizajnérskom centre značky v Brazílii s využitím nástrojov umelej inteligencie.
V tom istom závode v Santa Isabel už Renault a Nissan spolupracujú na spoločnej výrobe dodávok Alaskan a Frontier. Prvé prototypy vyrazia na cesty v roku 2025.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Spoločnosť Ford uvádza na trh verziu pick-up Ranger s pohonom PHEV.
SUV GMC Yukon a pickup Sierra sa teraz ponúkajú v Európe