30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@newjerseycleancitiescoalit3160).
Je to len zdanlivý paradox: výrobca elektromobilov, ktorého väčšina vodičov nenávidí, je používateľmi najobľúbenejší. Ide o Teslu, ktorá vyhráva európsky rebríček spokojnosti majiteľov. Za to názor na autá od iného koncernu sa škriabe na dne.
UScale GMBH je nemecká organizácia, ktorá drží prst na pulze inovácií. Pravidelne skúma a kontroluje, ako trh prijíma inovatívne výrobky a technológie. Z tohto dôvodu UScale každoročne monitoruje úroveň spokojnosti európskych zákazníkov, ktorí denne jazdia na elektrických vozidlách.
V rebríčku spokojnosti Tesla prekonáva svojich konkurentov. Vyhráva dokonca aj nad Porsche
Agentúra zisťuje názory spotrebiteľov na deviatich trhoch starého kontinentu. Predovšetkým v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku, teda na trhoch, ktoré sa vzhľadom na jazykovú podobnosť často považujú za jeden vymedzený názvom DACH. Práve v týchto krajinách sa uskutočnil najnovší prieskum spokojnosti používateľov elektromobilov. Okrem toho spoločnosť UScale vykonáva prieskum na trhoch vo Francúzsku, Spojenom kráľovstve, Taliansku, Španielsku, Holandsku a Nórsku.
Už druhý rok po sebe vyhráva rebríček spokojnosti zákazníkov v tejto kategórii spoločnosť Tesla. Ako je to možné, keď všeobecná mienka, ktorá koluje o vozidlách tejto značky, ju sotva vykresľuje v pozitívnom svetle? Ľudia sa sťažujú, že Tesly sú zle vyrobené, majú neintuitívne ovládanie a že ich elektronické systémy fungujú zle. Takto sa hovorí najmä o autopilotovi v pokročilej verzii FSD. V prieskume 2024 získala Tesla najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov na úrovni 71 %, čo znamená, že ide o percento používateľov vozidiel značky Elona Muska, ktorí by ju odporučili svojim priateľom. Len päť percent by ich od kúpy Tesly odradilo.
Značky Stellantis boli v šedej časti. Konglomerát má problém so spokojnosťou zákazníkov
Všetci ostatní výrobcovia elektromobilov prehrali s Teslou. Druhé miesto v rebríčku obsadila spoločnosť Porsche, ktorá je na rozdiel od Tesly známa snahou o dokonalosť a uspokojenie zákazníkov za každú (a veľmi vysokú) cenu. Elektrické modely značky Porsche (v súčasnosti je to len Taycan, hoci nový Macan sa k nemu práve pridáva) odporúča svojim priateľom a známym 64 % vodičov. Taktiež päť percent vodičov Porsche Taycan by ostatným neodporučilo kúpu tohto modelu.
Ostatné značky používatelia hodnotili oveľa nižšie. Tretie miesto patrí BMW s mierou spokojnosti 62 percent / 10 percent. (áno / nie), nasleduje Hyundai (56 percent / 12 percent) a prvú päťku uzatvára Kia s výsledkom 52 percent / 10 percent. Posledné 25. miesto v rebríčku spokojnosti UScale obsadil Peugeot s pomerom odporúčaní a odrádzaní 3 percentá ku 62 percentám. Značky skupiny Stellantis obsadili v tomto rebríčku posledné tri miesta, čo nie je pre ich vedenie dobrá správa. Slušne si počínal iba Fiat. Prieskum sa uskutočnil online na vzorke 4 966 ľudí.
Prečo je Tesla u používateľov tak obľúbená. Názory na to sa môžu líšiť
Ako možno vysvetliť fenomén Tesla? Najjednoduchším možným spôsobom: zlý názor na autá tejto značky majú tí, ktorí s nimi nikdy nejazdili alebo jazdili len krátko. Preto opakujú najmä populárne názory. Na druhej strane by sa, samozrejme, dalo povedať, že si Teslu nekúpili preto, lebo sa im autá tejto spoločnosti nepáčia. Aj na tom je určite veľa pravdy, ale takíto ľudia nemôžu založiť názor na vlastných skúsenostiach, iba na posúdení vzhľadu a prvého dojmu. Preto majú tendenciu opakovať stereotypy a šíriť fámy. Vodiči, ktorí dôverujú výrobkom americkej značky a denne ich používajú, majú opačný názor. Sú spokojnejší ako používatelia elektrických vozidiel od akéhokoľvek iného výrobcu.
Zlomyseľní okamžite vyhlásia, že nie zákazníci, ale stúpenci nie sú objektívni. Pravdou je, že spokojnosť je vždy subjektívne hodnotenie a používateľov a majiteľov Tesly je príliš veľa na to, aby sme všetkých hádzali do jedného vreca. V súčasnosti je to najobľúbenejší výrobca elektromobilov na starom kontinente a Tesla Model Y bola v roku 2023 najkupovanejším automobilom v Európe bez ohľadu na typ pohonu. Tímu, ktorý je za to zodpovedný, sa podarilo dosiahnuť veľmi ťažké umenie. Vďaka nim Elon Musk za desať rokov vybudoval spoločnosť, ktorá vedie na trhu s elektromobilmi v predaji aj spokojnosti. Na druhej strane značky na konci rebríčka majú pred sebou tvrdý oriešok. Vaši zákazníci sú nespokojní a ak chcete pokračovať v predaji elektromobilov, musíte to zmeniť.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hybridné SUV značky Toyota je hitom. Zákazníci si obľúbili výkonný plug-in variant
Nové auto od známeho výrobcu. Elegantné, lacné a dobré vstupuje do Európy