21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: mustang.fordpresskits).
Ford oznamuje nové informácie o modeli Mustang GTD. Najvýkonnejší Mustang v histórii dosahuje výkon 815 k a 900 Nm. Úplne nový Ford Mustang GTD predstavuje pre americký model nový výkonnostný míľnik. A nemôže to byť zrejmejšie, ako keď sa pozriete pod kapotu vozidla, ktoré sa chce postaviť Porsche 911 GT3 RS.
- Mustang GTD s prepĺňaným 5,2-litrovým motorom V8 dosahuje výkon 815 k a krútiaci moment 900 Nm, vďaka čomu ide o najvýkonnejší sériový Mustang v histórii.
- Mustang GTD dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h, čo je najvyššia hodnota spomedzi všetkých sériových Mustangov, a druhá najvyššia po Forde GT, čomu napomáha systém na redukciu odporu vzduchu DRS.
- Ostrý výkon, prepracovaná aerodynamika a odpruženie z pretekárskych tratí sú navrhnuté tak, aby Mustang GTD dosiahol na okruhu Nürburgring čas pod sedem minút.
Úplne nový Mustang 2025 GTD nanovo definuje výkon a jeho význam pre značku Mustang. Nikde to nie je také zrejmé ako pod kapotou, kde pracuje prepĺňaný 5,2-litrový osemvalec V8 s výkonom 826 k a krútiacim momentom 900 Nm (podľa certifikácie SAE).
Certifikovaný výkon a krútiaci moment spolu s najmodernejšími aktívnymi aerodynamickými komponentmi, karbón-keramickými brzdami a vnútorným zadným zavesením s poloaktívnymi tlmičmi tvoria kľúčové komponenty Mustangu GTD, pretože sa pripravuje splniť sľub a zajazdiť oficiálne merané kolo na Nürburgringu pod sedem minút.
Má vyšší litrový výkon ako Porsche 911 GT3 RS
„Od prvého dňa sme sa puntičkársky sústredili na to, aby sa Mustang GTD stal vôbec prvým superautom s dokonalým výkonom a dušou Mustangu,“ povedal Greg Goodall, hlavný konštruktér programu Mustang GTD. „Srdcom modelu GTD je prepĺňaný 5,2-litrový motor V8, ktorý má vyšší litrový výkon ako Porsche 911 GT3 RS.“
Prepĺňaný 5,2-litrový motor V8 je zdokonalený oproti predchádzajúcim motorom určeným Mustang. Ako prvý motor pre Mustang využíva olejový systém so suchou kľukovou skriňou, ktorý pomáha mazať motor počas tiahlych a náročných prejazdov zákrutami.
Olejový systém so suchou kľukovou skriňou umožnil aj mierne zvýšiť maximálne otáčky motora na úroveň 7 650 ot/min, čo je o 100 ot/min viac v porovnaní s predchádzajúcim 5,2-litrovým motorom V8. Pod výkonové parametre motora sa podpísali aj prepracované komponenty nasávania a výfuku, titánová koncovka výfuku v štandardnej výbave a menšia remenica plniaceho dúchadla.
Okrem výkonu, ktorý je nevyhnutnou podmienkou na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 325 km/h, je Mustang GTD vybavený aj systémom na redukciu odporu vzduchu (DRS), ktorý dokáže meniť uhol sklonu zadného krídla a aktivovať klapky pod prednou časťou vozidla, takže podľa požadovaného výkonu možno vytvoriť správnu rovnováhu medzi prúdením vzduchu pod vozidlom kvôli rýchlosti a prítlakom v záujme priľnavosti.
„Spojili sme prácu talentovaných konštruktérov, dizajnérov a mimoriadne schopného vodiča s technológiou, výkonom a aerodynamikou Mustangu GTD,“ povedal Goodall. „Už sa nevieme dočkať, kedy budeme môcť splniť náš sľub zákazníkom, že GTD to zvládne za menej ako 7 minút.“
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prvé fotografie nového Volkswagenu Tayron. Väčší brat Tiguanu debutuje 10. októbra
Ohlásenie modelu Volvo EX60 na novej platforme SPA3