20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoCorps).
Výrobca z Wolfsburgu predstavil siedmu generáciu ikonickej dodávky. Nový Volkswagen Transporter T7 debutuje v niekoľkých karosárskych variantoch, niekoľkých verziách výbavy a so širokou škálou agregátov. Je ešte praktickejší, pohodlnejší na používanie a bezpečnejší. Užitočnú novinku sme si zblízka prezreli počas veľtrhu IAA v Hannoveri.
Podobne ako Golf alebo Passat, aj Volkswagen Transporter je skutočnou automobilovou ikonou. Už viac ako 75 rokov sprevádza táto ikonická dodávka veľké korporácie, menšie podniky a veľké a aktívne rodiny. Po novom Multivane a elektrickom ID. Buzz teraz prišiel čas na uvedenie siedmej generácie modelu radu T.
Nový Volkswagen Transporter – ikonická dodávka v novom šate
Tá sa uskutočnila počas tohtoročného veľtrhu IAA v Hannoveri. Výrobca z Wolfsburgu okrem hybridného Multivanu a nových variantov elektrického ID. Buzz, ukázal úplne nový Transporter. A to hneď v niekoľkých príchutiach, pretože siedma generácia dodávky sa ponúka vo verziách Furgon (zameraná na prepravu tovaru), Furgon Plus (nákladový priestor, sedadlá v druhom rade, rôzne priečky), Kombi (zameraná na prepravu osôb) a vo verzii s dvojitou kabínou a skriňovou karosériou alebo platformou a s dlhým rázvorom alebo vyššou strechou. Jednoducho povedané – je z čoho vyberať.
Nový Transporter sa dodáva aj ako deväťmiestna Caravelle, určená na komerčnú prepravu osôb. Tento samostatný model je k dispozícii v troch verziách výbavy, t. j. základná Caravelle, stredná Life a najvyššia Style. Podobne ako dodávky, aj osobný Caravelle je k dispozícii s predĺženým rázvorom a dodáva sa v terénnom variante PanAmericana.
Nový Volkswagen Transporter – lepší v každom ohľade
Od roku 1949 sa Volkswagen Transporter zmenil už mnohokrát a zakaždým k lepšiemu. V prípade siedmeho vydania to nie je inak a – čo je najdôležitejšie – dodávka sa na cestách stále vyznačuje charakteristickou prednou časťou s veľkým logom uprostred chladiča. Novú generáciu možno rozpoznať aj podľa svetlometov s prepracovaným svetelným podpisom LED, prepracovaných zadných svetiel, nového označenia a, samozrejme, osvieženého interiéru.
V kabíne modelov Transporter a Caravelle sa spojili dva svety – máme tu modernú časť s digitálnymi obrazovkami, ale je tu aj priestor pre tradičné a pohodlné používanie fyzických tlačidiel. Vďaka tomu je ovládanie multimédií a najdôležitejších funkcií jednoduché a bezpečné. Nový rad T je vybavený aj množstvom USB a 12V zásuviek alebo – v plug-in hybridnej a elektrickej verzii – dokonca tromi 230V zásuvkami. Štandardná výbava teraz okrem iného zahŕňa digitálne meracie prístroje, dotykový displej systému infotainmentu a elektrickú ručnú brzdu.
Z praktického hľadiska je ešte lepší ako predtým. Objem batožinového priestoru Transportera vo verzii kombi s normálnym rázvorom a štandardnou strechou je teraz 5,8 m3, čo je o 10 % viac ako u jeho predchodcu. Vo verzii s dlhým rázvorom a vysokou strechou sa tento objem naopak zvýši na 9,0 m3.
Navyše, maximálne užitočné zaťaženie, ktoré sa dosiahlo zväčšením ložného priestoru, je teraz 1,33 tony (o 0,13 tony viac ako u jeho predchodcu). Výrobcovi sa tiež podarilo zvýšiť maximálnu hmotnosť prívesu, ktorý môže Transporter ťahať, o 0,3 tony – hmotnosť takéhoto prívesu teraz dosahuje 2,8 tony (s brzdou, pri sklone 12 %).
Nový Volkswagen Transporter – výkon, sila a verzie
Siedma generácia Volkswagen radu T debutuje so širokou ponukou až šiestich pohonných jednotiek. Pri uvedení vozidla na trh je na výber dieselový (TDI), plug-in hybridný (eHybrid) a dokonca aj plne elektrický variant (e-Transporter a e-Caravelle).
Dieselové agregáty ponúkané v novom modeli T7 sú k dispozícii v dvoch výkonových variantoch – 150 alebo 170 k. Výkonnejší z nich je štandardne spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je pre slabšie varianty k dispozícii za príplatok, keďže štandardom je 6-stupňová manuálna prevodovka. Modely s motormi TDI si navyše môžete objednať s pohonom všetkých kolies 4MOTION.
Volkswagen Transporter eHybrid s pohonom plug-in (PHEV) má celkový systémový výkon 232 k, ktorý sa prenáša na prednú nápravu prostredníctvom automatickej prevodovky. V plne elektrických variantoch e-Transporter a e-Caravelle Start budú mať zákazníci na výber z troch výkonových verzií – 136 k, 218 k a 286 k. Bez ohľadu na verziu sú všetky nakoniec vybavené lítium-iónovou batériou s využiteľnou kapacitou 64 kWh (netto).
Volkswagen ID.Buzz teraz so širšou ponukou pohonných jednotiek
S uvedením nového modelu Transporter sa rozšírila ponuka elektrických modelov ID.Buzz. Okrem verzie ID. Buzz Pro s normálnym rázvorom (NWB), výkonom 286 k a batériou s kapacitou 79 kWh debutovala verzia s dlhým rázvorom (LWB) a väčšou batériou s kapacitou 86 kWh, ktorá poskytuje dojazd až 487 km (podľa WLTP).
K rozsahu sa pripája aj ID. Buzz GTX s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý sa dodáva v dvoch verziách rázvoru a s dvoma rôznymi batériami. Tá s normálnym rázvorom sa dodáva s batériou s čistou kapacitou 79 kWh, ktorá ponúka dojazd až 423 km (podľa WLTP). Na druhej strane variant LWB má batériu s čistou kapacitou 86 kWh a dojazdom až 475 km (podľa WLTP).
Ďalšou novinkou v ponuke dodávok je model ID. Buzz Cargo 4MOTION s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý sa dodáva len v kratšej verzii (NWB) s batériou s kapacitou 79 kWh a dojazdom až 432 km. V tomto vydaní môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 1 800 kg – predtým to bolo 1 200 kg.
V Hannoveri bol vystavený aj preukaz totožnosti. Buzz Cargo v chladiarenskej verzii s karosériou od spoločnosti Wükaro. V blízkej budúcnosti bude modelové portfólio doplnené o tri základné verzie – ID. Buzz Pure, ID. Freestyle Buzz a ID. Buzz Pure Cargo s motormi s výkonom 170 koní a 59 kW batériou.
Volkswagen Multivan s výkonnejším hybridným pohonom a pohonom 4MOTION
Na IAA v Hannoveri mal premiéru aj Volkswagen Multivan eHybrid s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Celkový výkon systému je 245 k a lítium-iónový akumulátor s kapacitou 19,7 kWh umožňuje prekonávať dlhé vzdialenosti len na elektrický pohon. Srdcom elektrifikovaného pohonu je benzínový motor 1,5 TSI evo s turbodúchadlom VTG s variabilnou geometriou.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový Volkswagen Transporter T7 si zachová motor TDI, ale dostane elektrickú verziu
Nová Kalifornia v tomto roku. Je známe, čo sa chystá pre obytný automobil Bullik