10.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOMOTOMEDIA).
Výrobca športových automobilov Ginetta je v kontinentálnej Európe pravdepodobne pomerne neznámy. Fanúšikovia motoristického športu by pri tomto názve mohli nanajvýš nastražiť uši, pretože ploché športové autá s dlhými ňufákmi a výkonným motorom V8 každoročne súťažia na 24H Dubaj. Ginetta je však rozhodne malosériový výrobca, ktorého treba brať vážne, čo britská značka teraz dokazuje superautomobilom Akula.
Exkluzívny superšportový automobil
Nová Ginetta Akula je exkluzívny superšportový automobil s cestnou premávkou, ktorý vyvinula britská automobilka. Akula vychádza z koncepčného vozidla predstaveného v roku 2019 a pripomína 20. výročie prevzatia spoločnosti Ginetta Dr. Lawrenceom Tomlinsonom. S cenou začínajúcou na 326 507,50 EUR a limitovanou výrobou len 20 kusov je Akula skutočným zberateľským kúskom.
Nový superšportový automobil poháňa 6,4-litrový motor V8, ktorý dosahuje výkon 608 k pri 7 200 ot/min a krútiaci moment 670 Nm pri 5 100 ot/min. Vďaka tomu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 62 km/h len za 2,9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 180 km/h. Motor je založený na bloku Ginetta z hliníkových predliskov a je vybavený titánovým ventilovým rozvodom navrhnutým na zabezpečenie odolnosti a výkonu.
Výrazným prvkom modelu Akula je podvozok vyrobený z uhlíkových vlákien, ktorý je doplnený oceľovou klietkou pre motoristický šport. S hmotnosťou len 1 190 kg a dokonalým rozložením hmotnosti v pomere 50:50 ponúka Akula dokonalé vyváženie a presné ovládanie.
Aerodynamický dizajn vozidla, ktorý sa testoval v aerodynamickom tuneli, zahŕňa plochý podvozok z uhlíkových vlákien, predný splitter, priečky, zadné krídlo a difúzor, ktoré majú spoločne zabezpečiť vysoké hodnoty prítlaku a stabilnú rýchlosť v zákrutách.
Len na výkony na pretekárskych tratiach
Akula nie je len pretekárske auto. Vďaka 100-litrovej nádrži, ktorá umožňuje dojazd približne 450 km, a 473-litrovému batožinovému priestoru je skvelá aj na dlhé cesty a výlety. Ponúka dostatok miesta pre dve osoby a je vhodná na každodenné používanie.
Sedadlá sú integrované do monokokovej konštrukcie z uhlíkových vlákien a sú individuálne čalúnené, aby sa dokonale prispôsobili tvaru tela vodiča. Elektronicky nastaviteľný volant a pedále umožňujú vodičovi nastaviť si polohu sedenia podľa potreby.
Akula ponúka aj moderné vymoženosti, ako napríklad informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou vyvinutý spoločnosťou Ginetta s plnou integráciou systému iOS, vyhrievané čelné sklo, držiaky na poháre a bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Použitie CNC opracovaných hliníkových detailov a akcentov z uhlíkových vlákien v interiéri poskytuje luxusný zážitok z jazdy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové BMW M3 napokon nepríde o spaľovací motor? Veľa tomu nasvedčuje!
Alfa Romeo 33 Stradale: Staré a nové v porovnaní