Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Audi konečne vyrobilo vozidlo s motorom V16. Nezvyčajný vzhľad je zámerom

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Audi to konečne dokázalo – po dlhých deväťdesiatich rokoch od pôvodného návrhu vyrobila spoločnosť Auto Union typ 52 „Schnellsportwagen“ z Inglostadtu. Ide o 16-valcový...

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Audi to konečne dokázalo – po dlhých deväťdesiatich rokoch od pôvodného návrhu vyrobila spoločnosť Auto Union typ 52 „Schnellsportwagen“ z Inglostadtu. Ide o 16-valcový cestný športový automobil, ktorého dizajn odkazuje na dnes už zabudnutú éru motoristického športu.

Audi konečne vyrobilo vozidlo s motorom V16.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Predvojnové obdobie bolo pre fanúšikov motorizmu v Nemecku mimoriadne zaujímavé. Rivalita medzi značkami Auto Union a Mercedes-Benz viedla k veľkolepým súbojom na nebezpečných pretekárskych tratiach. Vtedajšia nemecká nacistická vláda toto snaženie výrazne podporovala obrovskými finančnými dotáciami. Samozrejme, všetko v mene propagandy. Vďaka teoreticky neobmedzeným zdrojom potom vznikali športové autá, ktoré boli na tú dobu také rýchle, že jazda v nich často pripomínala boj o život.

Teraz, po deväťdesiatich rokoch, ožíva sláva automobilových 30. rokov. Audi špeciálne pre tohtoročný Festival rýchlosti v Goodwoode pripravilo skutočný skvost. Auto Union Type 52 „Schnellsportwagen“ alebo „rýchly športový automobil“ bol vyvinutý na základe návrhu z roku 1934. Vtedy sa však inžinieri Auto Union z nejakého dôvodu rozhodli, že ho nebudú vyrábať. Teraz toto veľkolepé vozidlo konečne uzrelo svetlo sveta. Nebolo to však jednoduché.

Dizajn z 30. rokov prispôsobený súčasnosti

Aby bolo možné tento dizajn vôbec obnoviť, Audi sa spojilo so špecialistami na historické pretekárske vozidlá, spoločnosťou Crosthwaite & Gardner. Práve vďaka spoločnosti C&G dostali nemeckí inžinieri pôvodné plány a výkresy pretekárskeho vozidla Grand Prix typu 22. Na základe plánov práve tohto vozidla bol nakoniec vytvorený Auto Union Type 52 „Schnellsportwagen“ – od podvozku, cez celú karosériu až po motor. Dokončenie projektu trvalo viac ako rok.

Audi Auto Union Type 52 16-valcový supercar z 30. rokov 20. storočia.

V zadnej časti aerodynamickej špeciálnej verzie s trojmiestnym interiérom sa nachádza tradičný 16-valcový preplňovaný vidlicový motor Roots umiestnený uprostred. Podľa pôvodných návrhov mal mať objem 4,4 litra, ale Audi sa rozhodlo vytvoriť modernejší šesťlitrový agregát. Zvýšili aj maximálny výkon – z pôvodne plánovaných 200 koní je teraz až 512 koní. Prevodovka je štandardná šesťstupňová manuálna.

Aby sa doň zmestil väčší motor, museli technici zväčšiť pôvodné rozmery. Pôvodne plánovaný rázvor 2990 milimetrov je teraz 3315 milimetrov. S batožinou, tromi cestujúcimi a prevádzkovými kvapalinami váži Auto Union Typ 52 „Schnellsportwagen“ 1750 kilogramov.

Najdôležitejšie však bolo, že tí, ktorí navštívili tohtoročný Festival rýchlosti v Goodwoode, sa mohli konečne pokochať dizajnom šestnásťvalcového Auto Union Type 52. Za volant si počas predvádzacích jázd sadli jazdci Tom Kristensen a Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck, aby početnému publiku predviedli toto nezvyčajné vozidlo.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ford Capri znovuzrodený ako elektrické crossover kupé

Toto je najopustenejšia cesta v USA. Nie je možné, že niekoľko hodín nestretnete živú dušu.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jazda v strednom pruhu: Nebezpečný návyk, ktorý rozčuľuje vodičov po celom svete

05.07.2025 - Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels) Každý vodič to pozná - jazdíte po diaľnici a pred vami sa "usadil" niekto v strednom…

Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drotyk Roman). V Číne polovica áut predaných minulý rok bola elektrická. V ázijskom svete prešli od jazdy na bicykli na…

Volkswagen sťahuje tisíce vozidiel: Airbag môže zabiť spolujazdca pri nehode

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars) Jeden z najhorších škandálov automobilového priemyslu posledných rokov sa spája s menom Takata. Kvôli neslávne známym airbagom museli vyhlásiť…

Kontrolka „Service“ na palubnej doske: Čo znamená a prečo ju netreba ignorovať?

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio). Počas jazdy autom sa na palubnej doske náhle rozsvieti symbol, ktorý ste predtým nevideli? Väčšina vodičov tento signál ignoruje,…

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov