10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustCARS98).
Európska komisia zverejnila správu, na základe ktorej určila clá, ktoré uvalí na elektromobily vyrobené v Číne. Poskytuje tiež informácie o tom, ako čínska vláda vytvorila pre výrobcov elektromobilov množstvo výhod.
Deväť mesiacov po začatí vyšetrovania čínskych štátnych dotácií pre výrobcov elektromobilov vstúpili v piatok 5. júla do platnosti nové clá EÚ na čínske elektromobily prichádzajúce na pevninu.
Už vieme, že na rôznych výrobcov sa budú vzťahovať rôzne dane, ale teraz už vieme aj to, prečo budú sankcie fungovať práve takto. Podľa portálu Carscoops Európska komisia zverejnila celú správu o pomoci, ktorú Čína poskytla výrobcom elektromobilov.
V správe Komisie, ktorá podrobne opisuje pomoc čínskej vlády výrobcom, sa uvádzajú pôžičky od štátnych bánk, iné financovanie, stimuly na predaj, zľavnené pozemky pre továrne a výrazne dotované batérie.
Čínska vláda zvýhodnila výrobcov elektromobilov
Európska komisia vypočítala výšku pomoci, ktorú dostali jednotliví výrobcovia automobilov, aby určila, aké dane bude uplatňovať. Ostatné spoločnosti nedostali toľko pomoci ako SAIC. Pričom EÚ určila, že jej dotácie predstavovali 34,4 %.
Spoločnosť SAIC pri vyšetrovaní málo spolupracovala, čo viedlo k udeleniu maximálneho cla vo výške 37,6 % k 10 %. To sa už uplatňuje na automobily dovážané do EÚ.
Vyšetrovaním sa zistilo, že BYD a Geely dostali menšiu štátnu pomoc a obe spoločnosti boli v tomto procese transparentné. Preto im boli uložené clá len vo výške 17,4 %, resp. 19,9 %. Uviedlo sa tiež, že hoci BYD na rozdiel od SAIC vyrába vlastné batérie, používa na to materiály, ako je lítium, ktoré sú dotované vládou.
Napriek snahám čínskeho automobilového priemyslu presvedčiť európske orgány, aby odpustili dodatočné dane, Komisia bude pokračovať vo svojom konaní. Pôvodné dane, ktoré vstúpili do platnosti v piatok 5. júla 2024, sú dočasné a budú platiť len niekoľko nasledujúcich mesiacov. Budeme si musieť počkať, ako sa situácia vyvinie, najmä preto, že čínsky štát už hrozí vlastnými daňami na európske autá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínska spoločnosť BYD hádže rukavicu Toyote RAV4.
Nový model Mona M03 debutuje. Ohromuje svojou technológiou a dokonale nízkou cenou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.