Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen varuje EÚ. Zvýšenie cla „nie je správnym smerom“

28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen). Čoraz viac výrobcov začína verejne spochybňovať opodstatnenosť údajných plánov Európskej únie zvýšiť clá na čínske autá. Do diskusie sa zapojil aj Volkswagen a navrhuje...

28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen).

Čoraz viac výrobcov začína verejne spochybňovať opodstatnenosť údajných plánov Európskej únie zvýšiť clá na čínske autá. Do diskusie sa zapojil aj Volkswagen a navrhuje inú stratégiu.

Volkswagen
Volkswagen varuje EÚ. Zvýšenie ciel „nie je správnym smerom“.
Foto: youtube.com/@volkswagen

Hoci sa o čínskych automobiloch a vplyve čínskych výrobcov na európsky trh diskutuje už dlho, až v roku 2024 sa napätie začalo približovať skutočne nebezpečnej úrovni. Do hry totiž vstúpila politika, ktorá by mohla merateľne ovplyvniť pomer síl v tomto odvetví.

Európska únia sa blíži ku koncu vyšetrovania čínskych dotácií, ktoré majú byť poskytnuté tamojším značkám. Je možné, že to bude mať za následok výrazné zvýšenie ciel na elektromobily vyrábané v Číne. Spojené štáty už o takomto kroku rozhodli – od 1. augusta 2024 sa clá zvýšia až o 100 %.

Čína samozrejme nezostáva pasívna a hrozí, že sa jej odvďačí. Okrem cenovej vojny, ktorú rozpútali čínski výrobcovia elektromobilov, sa preto rozpútala aj colná vojna, v ktorej už niektorí hráči vyťahujú svoj najsilnejší arzenál.

Túto situáciu sledujú z úzadia najväčšie európske korporácie, ktoré vôbec nechcú podporiť kroky EÚ. Nespokojnosť vládne napríklad vo Wolfsburgu. Finančný riaditeľ skupiny Volkswagen Arno Antlitz v rozhovore pre agentúru Bloomberg priznal, že zvýšenie ciel nie je dobrým riešením a určite neovplyvní konkurencieschopnosť európskych značiek.

Nasledujúce dva až tri roky musíme využiť na to, aby sme sa stali ešte konkurencieschopnejšími, pokiaľ ide o vzniknuté náklady. Je veľmi otázne, či súčasná diskusia o tarifách vedie správnym smerom.

– Arno Antlitz, Finančný riaditeľ skupiny VAG

Zvýšenie ciel nie je dobrým riešením a určite neovplyvní konkurencieschopnosť európskych značiek.
Foto: youtube.com/@CNBCInternationalTV

Podľa Antlitza by výrobcovia zo starého kontinentu mali v prvom rade minimalizovať náklady, ktoré vznikajú pri výrobe automobilov. Práve vďaka takýmto opatreniam bude možné znížiť ich konečné ceny a prijať rukavicu hodenú čínskym automobilovým priemyslom a udržať s ním krok v technologických pretekoch.

Nasledujúce roky predstavujú významnú príležitosť na zlepšenie našej nákladovej konkurencieschopnosti. To zlepší cenovú dostupnosť našich elektrických vozidiel a zároveň zabezpečí marže, ktoré potrebujeme na pokrytie nadchádzajúceho prechodu.

– Arno Antlitz, Finančný riaditeľ skupiny VAG

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny

Clá na čínske autá. Objavujú sa prvé potýčky medzi inšpektormi EK a čínskymi gigantmi


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

BYD láka na nový minivan. Verzia Lux Superior za niečo vyše 24 000 eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@motoringx:). Medzinárodný autosalón v Indonézii je dobrou príležitosťou predstaviť svoju ponuku širšiemu publiku. Čínska spoločnosť BYD sa veľmi intenzívne zapája…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov