Tipy, Zaujímavosti,

Musíte vyraďovať auto zakaždým, keď zastavíte na semafore? Rozdiel medzi manuálnou a automatickou prevodovkou

23.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Baloncici). V dopravnej špičke je premávka vo veľkých mestách nočnou morou a vodiči často jazdia na prvom alebo druhom prevodovom stupni. Musíte v takejto situácii...

23.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Baloncici).

V dopravnej špičke je premávka vo veľkých mestách nočnou morou a vodiči často jazdia na prvom alebo druhom prevodovom stupni. Musíte v takejto situácii vyraďovať svoje auto zakaždým, keď zastavíte na semafore alebo v zápche?

V dopravnej špičke je premávka vo veľkých mestách nočnou morou a vodiči často jazdia na prvom alebo druhom prevodovom stupni.
Foto: shutterstock.com/Baloncici

Väčšina vodičov používa auto v meste, na cestu do práce a z práce. A v hustej premávke, pri veľmi pomalej jazde s množstvom zastavení a rozjazdov, je prevodovka veľmi často nadmerne namáhaná.

Mechanici majú úplne odlišné odporúčania pre vozidlá s automatickou a manuálnou prevodovkou.

Musíte vyradiť automatickú prevodovku, keď stojíte na semafore?

V prípade vozidiel vybavených automatickou prevodovkou sa odporúča nevyraďovať, keď stojíte na semafore. No aj tu sa olej zahrieva v hydromeniči a lamelam to tiež nerobí dobre. To platí na moderné automatické prevodovky, kde sa robotická časť prevodovky sama vyradí, ale u hydromeničových prevodovkách sa lamely stále brodia v oleji, tie sa neodpájajú.

„Pri automatickej prevodovke sa po stlačení brzdy prevodovka sama odpojí. Je navrhnutý tak, aby to robil veľmi hladko, bez toho, aby ste si tento prechod všimli. A kým máte nohu na brzde, prevodovka je odpojená. Môj názor je, že nie je dobré zaradiť parkovací alebo neutrálny režim, keď zastavíte na semafore. Čím častejšie to robíte, tým viac opotrebovávate prevodovku.“

– vysvetlil automechanik.

Takže vo vozidlách s automatickou prevodovkou, či už ide o vozidlá s benzínovým či naftovým motorom, či už stojíte na semafore, alebo ste uviazli v zápche, radšej nevypínajte prevodovku ak ide o krátky čas, cca do min.

Mnohí vodiči stoja na semaforoch so zošliapnutým spojkovým pedálom a voličom prevodovky už na prvom prevodovom stupni.
Foto: youtube.com/@Lesics

Mali by ste v aute s manuálnou prevodovkou vyradiť prevodovku, keď stojíte na semafore?

Mnohí vodiči stoja na semaforoch so zošliapnutým spojkovým pedálom a voličom prevodovky už na prvom prevodovom stupni. Prejdú pár metrov dopredu, potom opäť zastavia a radšej zostanú so zošliapnutou spojkou, než aby vyrazili a zaradili rýchlostný stupeň.

Tento zvyk má dva dôsledky. Po prvé, noha sa unaví a po druhé, spojka sa opotrebuje oveľa rýchlejšie.

To isté sa stane, ak ste zvyknutí opustiť rampu bez použitia ručnej brzdy. Alebo ak na rozjazd zo zastávky použijete druhý prevodový stupeň.

Takže v prípade vozidiel s manuálnou prevodovkou je najlepšie vyradiť prevodovku vždy, keď zastavujete. Či už stojíte na semafore, alebo ste uviazli v dopravnej zápche.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Po koľkých kilometroch sa mení spojka? Aké sú prvé príznaky opotrebovanej spojky

Za to, že sa blížite k semaforom so zošliapnutou spojkou, vás nepotrestá policajt, ale mechanik.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nissan v problémoch: Odkladá platby dodávateľom, aby získal čas

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ben bryant). Japonský automobilový gigant Nissan sa ocitol v zložitej finančnej situácii. Spoločnosť sa snaží zlepšiť svoju hotovostnú situáciu, no…

Zips: Prečo by ste mali využívať oba pruhy až po miesto zúženia?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/K-FK). Stalo sa vám už, že ste trpezlivo čakali v dlhom rade pred zúžením cesty, zatiaľ čo iné autá predbiehali…

Mitsubishi Grandis: Nové SUV pre Európu

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mitsubishimotorseurope9192). Mitsubishi pokračuje vo svojej stratégii pre európsky trh, ktorá zahŕňa spoluprácu s Renaultom. Po modeloch Colt a ASX, ktoré…

Prečo sa v elektromobiloch robí ľuďom nevoľno? Vedci odhalili prekvapivé dôvody

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Southworks). Nové vedecké štúdie odhalili, prečo sa mnohým ľuďom v elektromobiloch robí viac nevoľno ako v klasických autách so spaľovacím…

Nabíjanie elektromobilov drahšie ako tankovanie: Kde sa stala chyba?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia). Elektromobilita mala byť lacnejšou a ekologickejšou alternatívou k spaľovacím motorom. Realita však ukazuje, že náklady na nabíjanie elektromobilov…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov