15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen).
Nie je to žiadny objav Ameriky, pretože my ako zákazníci sme si toho vedomí už dlho. Určite je to však skutočnosť, ktorá stojí za povšimnutie. Volkswagen v osobe finančného riaditeľa nemeckej spoločnosti si začal všímať, že elektromobily sú jednoducho príliš drahé. Doteraz neochvejná viera VW v elektromobily môže byť teraz vystavená vážnej skúške.
Elektromobily sú pre zákazníkov príliš drahé
Volkswagen, podobne ako mnoho iných výrobcov, vynakladá veľké úsilie na elektromobily. Neochvejná viera v túto technológiu by sa však mala začať premietať do čoraz väčšieho predaja. Alebo sa to aspoň očakáva. Realita je však trochu iná a zdá sa, že vedenie začína pripravovať svojich zamestnancov na nie príliš príjemné kroky.
Elektromobilom, a to nielen Volkswagenu, ale automobilom ako takým, sa v Nemecku v poslednom čase nedarí. Napriek obrovskému úsiliu (VW poskytuje zľavy až 44 %) ich predaj naďalej klesá. A to má, samozrejme, najväčší dopad na domácich výrobcov, pre ktorých by mal byť miestny trh vždy číslom jeden.
Údaje z apríla ukazujú, že 29 700 zákazníkov si kúpilo elektromobil. Toto číslo sa týka všetkých značiek a nie je vôbec zlé, keďže v porovnaní s minulým rokom predstavuje pokles len o 0,2 %. Keď sa však vezme do úvahy trhový podiel, situácia už nie je taká ružová. S rastúcim celkovým predajom klesá podiel elektromobilov na trhu. V porovnaní s predchádzajúcim rokom klesol zo 14,7 % na 12,2 %. V čase, keď tieto autá mali začať dominovať na cestách nášho západného suseda, je to výsledok, ktorým sa sotva možno chváliť.
Volkswagen začína uvažovať realistickejšie ako predtým
Svedčia o tom slová finančného riaditeľa spoločnosti. Ten v internom e-maile, ktorý citoval nemecký spravodajský portál News 38, priznal, že výrobca si želá príliš veľa peňazí na elektromobily. A to nepovažuje za niečo prijateľné.
Arno Antiltz, finančný riaditeľ VW: Náklady zodpovedajúce prémiovej značke a mobilite nejdú pre každého ruka v ruke. Platí to najmä pre naše nemecké továrne, ktoré v súčasnosti vyrábajú väčšinu našich elektromobilov.
V tom, čo hovorí finančný riaditeľ, nie je nič prevratné. Ide skôr o implicitné posolstvo. Ak má byť elektromobilita pre zákazníkov prijateľná, musia klesnúť náklady a zvýšiť sa efektívnosť. Nový program úspor sa podľa Antiltza musí realizovať veľmi dôsledne.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu je nový Volkswagen California. Je väčší, má priestrannejšiu kabínu a systém 4MOTION
Volkswagen má novú generáciu elegantného sedanu. Do predajní sa dostane v júni, ale len v Číne
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.