Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Mobilizujte Duo: Renault Twizy sa znovuzrodil

13.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutomotoOfficiel). Malá elektrická štvorkolka s tandemovými sedadlami je opäť určená pre 14-ročných a tých, ktorí sa chcú ľahko pohybovať po meste. Stojí 10 000 €...

13.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutomotoOfficiel).

Malá elektrická štvorkolka s tandemovými sedadlami je opäť určená pre 14-ročných a tých, ktorí sa chcú ľahko pohybovať po meste. Stojí 10 000 €

Malá elektrická štvorkolka s tandemovými sedadlami je opäť určená pre 14-ročných a tých, ktorí sa chcú ľahko pohybovať po meste. Stojí 10 000 €
Foto: youtube.com/@AutomotoOfficiel

Renault Twizy je znovuzrodený a teraz sa volá Mobilize Duo. Nová značka skupiny Renault zameraná na novú mobilitu (mikro a mestskú). Predstavuje na parížskom autosalóne sériovú verziu elektrickej štvorkolky s dvoma tandemovými sedadlami, ktorá nadväzuje na tradíciu malého modelu Twizy.

Novú štvorkolku možno riadiť od 14 rokov s vodičským preukazom AM vo verzii Duo 45 s rýchlosťou 45 km/h, zatiaľ čo Duo 80 s rýchlosťou 80 km/h. Možno riadiť s vodičským preukazom B1 alebo B od 16 rokov. Zakúpiť ho možno v sieti predajcov Renault s objednávkami od 15. októbra so základnou cenou od 10 000 €

Mobilizujte Duo, exteriér

Pri pohľade zvonku vyzerá Mobilize Duo jednoznačne ako evolúcia spomínaného Renaultu Twizy, ale s hranatejším a modernejším dizajnom prevzatým z konceptu. Duo spred dvoch rokov, ktorý sa stále zameriava na jednoduchosť a robustnosť prvkov karosérie.

Karoséria nie je lakovaná, ale hrá na farebný kontrast medzi čiernymi plastovými časťami (zloženými zo 60 % recyklovaných polymérov) a povrchmi pokrytými nálepkami. Povrchová úprava „Camo“ je navrhnutá tak, aby akékoľvek škrabance, ktoré Duo utrpí počas mestského života, boli menej viditeľné.

Oboje dvere majú tradične vertikálne otváranie „helikoptérou“, t. j. pohybujú sa nahor a dopredu, aby uľahčili nastupovanie a vystupovanie bez toho, aby prekážali chodcom, cyklistom a motocyklistom. Dve sedadlá sú usporiadané v tandeme, proti sebe.

Mobilize Duo má dĺžku len 2,43 metra, čo je o niečo viac ako Twizy (2,34 metra) alebo ďalšie dve známe štvorkolky, napríklad Citroën Ami a Fiat Topolino, ktoré majú 2,41 metra
Foto: youtube.com/@AutomotoOfficiel

Mobilizujte Duo, rozmery

Mobilize Duo má dĺžku len 2,43 metra, čo je o niečo viac ako Twizy (2,34 metra) alebo ďalšie dve známe štvorkolky, napríklad Citroën Ami a Fiat Topolino, ktoré majú 2,41 metra. Na druhej strane Microlino má viac ako 2,51 metra.

Šírka modelu Duo je tiež veľmi malá – 1,30 metra a je menšia ako u všetkých uvedených štvorkoliek. Priemer riadenia len 6,80 metra tiež sľubuje veľkú obratnosť.

Mobilizujte Duo, interiér

Interiér tejto novej štvorkolky od Renaultu sa vyznačuje rovnakým zjednodušeným a robustným dizajnom ako exteriér. S prítomnosťou prístrojovej dosky „boombox“, ktorá spája ovládacie prvky a audiosystém s meničom umiestneným v blízkosti čelného skla, ktorý funguje ako reproduktor v jedinom štvorcovom paneli v štýle 80. rokov

Infotainment zabezpečuje smartfón, ktorý možno pripojiť pomocou kábla USB-C alebo Bluetooth. Praktickosť a jednoduchosť vnútorného vybavenia dokazujú aj vodou umývateľné sedadlá s čalúnením TEP, 300-litrové odkladacie priestory a odtok umiestnený pod pedálmi na vypúšťanie prebytočnej vody.

Súčasťou štandardnej výbavy modelu Mobilize Duo je airbag vodiča (jedinečný medzi štvorkolkami), bezpečnostný pás vodiča s predpínačom a obmedzovačom zaťaženia, manuálna klimatizácia, vyhrievané čelné sklo a držiak smartfónu.

Mobilize Duo, motory

Mobilize Duo sa ponúka v dvoch verziách, Duo 45 a Duo 80. Názvy označujú ich maximálnu rýchlosť v kilometroch za hodinu a príslušnosť k ľahkej štvorkolke (L6), resp. ťažkej štvorkolke (L7).

Vozidlo Mobilize Duo 45 s rýchlosťou až 45 km/h možno vo Francúzsku a ďalších európskych krajinách riadiť od 14 rokov len s vodičským preukazom AM. V Spojenom kráľovstve je minimálny vek 16 rokov. Na druhej strane Mobilize Duo 80 môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 80 km/h a vyžaduje si vodičský preukaz B1 tiež od 16 rokov.

V oboch prípadoch má batéria užitočnú kapacitu 10,3 kWh a zaručuje dojazd 100 míľ v homologizačnom cykle WMTC. V praxi ide o jeden modul akumulátora Renault 5 E-Tech Electric.

Dobíjanie sa vykonáva pomocou kábla integrovaného v prednej kapote so zásuvkou E+F (typ Schuko) na domáce dobíjanie alebo pomocou voliteľného kábla Mode 3 so zásuvkou typu 2 pre nabíjacie stanice. Nabíjanie z 20 % na 80 % trvá 3 hodiny a 25 minút na nabíjacej stanici a 3 hodiny a 50 minút doma.

Mobilize Duo, ceny

Cenník modelu Mobilize Duo sa začína na 9 990 € za model Duo 45 Neo určený primárne pre 14-ročných. Ku ktorému sa pridáva model Duo 80 Evo pre 16-ročných, ktorý stojí 12 500 €. A ponúka súpravu Bluetooth, vyhrievané sedadlo vodiča a farebný balík „Iconic Orange“.

Pre profesionálov, ktorí spravujú vozové parky, služby zdieľania vozidiel alebo remeselníkov je určený model Duo 80 Pro od 11 600 €. Ktorý okrem prispôsobiteľných povrchov môže využívať nástroje Fleet Management, ktoré ponúka spoločnosť Mobilize.

Patrí medzi ne aplikácia Smart Sharing na spoločné používanie rôznymi používateľmi, služba Geofencing, ktorá umožňuje vymedziť geografickú oblasť. V ktorej sa vozidlo môže pohybovať, a funkcia Battery Charge Inhibition na diaľkové blokovanie správcom vozového parku.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrický MINI Aceman: malý, ale praktický prémiový crossover

Mini sťahuje 140 000 elektromobilov kvôli riziku požiaru batérie

Toto talianske mini SUV, hoci nie je najnovšie, je skvelou voľbou. Ikona láka nielen svojou cenou


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Xiaomi opäť šokuje: SUV YU7 s výkonom 681 koní už čoskoro na cestách!

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Po úspechu svojho prvého elektromobilu SU7, ktorý sa v Číne predáva ako teplé rožky, Xiaomi posúva latku o niečo…

EÚ otvára peňaženku: 4,6 miliardy eur na čistú energiu a elektromobily

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Komisia Európskej únie otvorila nové kolo investícií do technológií budúcnosti. Až 4,6 miliardy eur poputujú na podporu inovácií…

Nehádajme sa na diaľnici, zákon hovorí jasne! Kedy máme prednosť?

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nielsontheroad). Diaľnice sú miestom, kde rýchlosť a rozhodnosť určujú dynamiku premávky. No viete, kto má prednosť pri zmenách pruhu či…

Najlepšie a najhoršie značky áut: Prekvapenia, pády a veľké sklamania!

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Americký rebríček Consumer Reports odhaľuje veľkých víťazov a porazených medzi automobilovými značkami. V popredí sa držia Japonci a Európania,…

Jazdíte rýchlo v daždi? Riskujete poškodenie motora!

11.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TomSunderland). Poriadne dažde či topiaci sa sneh sú výzvou pre každého vodiča. Okrem aquaplaningu a zhoršenej viditeľnosti existuje aj riziko,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov