14.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Karotka_elektrokolobezky).
Volkswagen vytvoril sériu GTX, aby ešte viac odlíšil výkonnejšie verzie svojich elektrických modelov. Už po troch rokoch sa však Nemci rozhodli, že ďalší rad pre elektromobily už nie je potrebný.
Od roku 1975 začal Volkswagen používať označenie GTI na odlíšenie športových verzií svojich modelov. V roku 2002 nasledovalo slávne označenie R, ktoré sa pripisovalo vrcholným verziám. S uvedením elektrického radu ID. sa však nemecká spoločnosť rozhodla pridať ďalšie odlíšenie v podobe GTX.
Tento prívlastok sme mohli prvýkrát vidieť v roku 2021 pri predstavení nových edícií Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5. Následné elektromobily značky z Wolfsburgu, ako napríklad ID.3, ID.7 a ID. Buzz, sa tiež dočkali oznámenia verzie GTX. Zdá sa však, že príbeh tohto radu sa spomínanou päťkou skončí.
Potvrdil to generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Thomas Schäfer v rozhovore pre Autocar. Prezradil pritom, že značka bude vsádzať na väčšie využívanie označení GTI a R.
GTX je výkonnostná značka platformy MEB, ale v budúcich produktoch sa vrátime ku GTI a R. Otázka znie: ako umiestnime GTI? GTI je o klasickom výkone a pohone predných kolies. R sa bude naďalej používať pri vozidlách s pohonom všetkých štyroch kolies.
– Thomas Schäfer generálny riaditeľ Volkswagenu
Táto rošáda je vraj diktovaná prípravami Volkswagenu na elektrifikáciu modelových radov GTI a R aj v budúcnosti. Z tohto pohľadu môže byť ďalšie rozlišovanie medzi edíciami GTX skutočne zbytočnou fragmentáciou. Podľa Schäfera sa očakáva, že modelový rad R bude plne elektrický už v roku 2030, zatiaľ čo debut elektrického Volkswagenu Golf R je naplánovaný na rok 2029.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prekvapivé rozhodnutie spoločnosti Volkswagen. Niektoré vozidlá bude predávať pod novou značkou
Volkswagen ID.7 GTX Tourer – najvýkonnejšie kombi v histórii značky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.