Správy, Zaujímavosti,

Predbehli Teslu a Volkswagen. Teraz sa zamerali na Daciu. BYD chce vyrábať viac áut v Európe

14.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WION). Jedna továreň v Európe nestačí. Číňania preto už stavajú druhú v Maďarsku. To však nie je koniec príbehu. Najväčší čínsky výrobca automobilov plánuje ďalšiu...

14.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WION).

Jedna továreň v Európe nestačí. Číňania preto už stavajú druhú v Maďarsku. To však nie je koniec príbehu. Najväčší čínsky výrobca automobilov plánuje ďalšiu investíciu. Zoznam krajín, ktoré sa uchádzajú o silného investora, je prekvapujúci. Možno budete prekvapení.

Jedna továreň v Európe nestačí. Číňania preto už stavajú druhú v Maďarsku.
Foto: youtube.com/@WION

Je prekvapujúce, že európskemu turné takého významného politika sa v médiách nevenuje veľká pozornosť. Môže to byť nedostatok potenciálu pre kliky? Jedna vec je nepopierateľná. Si Ťin-pchingovo turné po našom kontinente sa oplatí sledovať. Čínsky líder si vybral len niekoľko miest. Sú to Francúzsko, Srbsko a Maďarsko. Najdlhšia, až trojdňová zastávka je v Maďarsku (politik pristál v Budapešti v stredu 8. mája 2024). Náhoda? Nie.

Maďarsko sa považuje za čínske spojovacie centrum v Európe. V skutočnosti sa tu investujú značné prostriedky, okrem iného aj do automobilového priemyslu. V prevádzke je už továreň na výrobu elektrických autobusov BYD a výmenná stanica automobilových batérií NIO. Nábor zamestnancov pre nový závod na výrobu batérií spoločnosti Eve Power prebieha od marca 2024 (výstavba závodu v Debrecíne sa začala v roku 2023). Začali sa aj stavebné práce na druhom maďarskom závode spoločnosti BYD, ktorý je určený na výrobu osobných automobilov. Týmto sa to však nekončí.

Čínsky prezident Si Ťin-pching sa vydal na návštevu Francúzska, Srbska a Maďarska.

Dve čínske automobilky v Európe stále nestačia

Číňania sa netajili svojimi plánmi postaviť ďalšiu továreň. Plány oznámil sám Michael Shu, ktorý je v BYD zodpovedný za európsky trh. Načasovanie oznámenia nezvolil náhodne. Počas návštevy Si Ťin-pchinga v Maďarsku Šu oznámil, že spoločnosť plánuje v Európe vyrábať nielen autá pre Európu. Spoločnosť BYD chce do roku 2030 zaujať vedúce postavenie na európskom trhu.

Je preto načase riešiť dve kľúčové otázky: kde a čo? Kde bude postavená tretia továreň BYD v Európe a čo bude vyrábať? Boj o miesto sa už začal. O priazeň čínskej spoločnosti sa uchádza najmä krajina, ktorá najhlasnejšie požaduje zastavenie prílevu automobilov z krajiny nebeského draka. Ide o Francúzsko, ktoré dôsledne uplatňuje opatrenia na ochranu vlastného trhu a miestnych výrobcov. Francúzske úrady tiež intenzívne lobovali za vyšetrovanie EÚ v súvislosti s nezákonným dotovaním čínskych spoločností.

O priazeň čínskej spoločnosti sa uchádza najmä krajina, ktorá najhlasnejšie požaduje zastavenie prílevu automobilov z krajiny nebeského draka.
Foto: youtube.com/@Firstpost

Číňania z Číny? Nie. Číňania z Francúzska? Vitajte

Samozrejme, nielen Francúzi majú chuť na novú automobilku. Svojimi plánmi sa netají ani Španielsko a Taliansko. Španielom sa už podarilo získať prvého investora. V bývalom závode Nissan v Barcelone prebiehajú prípravy na montáž automobilov Omoda. Chuť však nepochybne rastie spolu s potravinami.

Aké autá bude BYD vyrábať v Európe? Keď som sa v marci rozprával s Michaelom Shu, vyhlásil vtedy, že kľúčové sú segmenty C a D a elektrické a hybridné pohony. Na májovom londýnskom summite Future of Car Summit šéf BYD oznámil uvedenie nového cenovo dostupného elektrického modelu Seagull, ktorý by mal po úprave pre európske požiadavky stáť menej ako 20 000 eur. BYD tak okrem iného pripravuje potenciálneho konkurenta pre značky ako Dacia (Spring), Citroen (e-C3), Renault (Twingo a R4) alebo Volkswagen (Nemci spolu so skupinou Renault pracujú na lacnom modeli z rodiny ID v segmente približne 20 000 eur). Otvorenou otázkou zostáva, či je trh už pripravený na cenovo dostupné elektromobily.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čínske autá už nie sú „Made in China“. Čína stavia továrne po celom svete

Nie je to spoločnosť BYD, ktorá bude ako prvá vyrábať svoje vozidlá v Európe. Nečakane rýchlo to urobil iný čínsky gigant


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov