Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Škoda chce vyrábať to, čo chce zákazník. Preto zostane verná spaľovacím motorom aj po roku 2035

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Predaj elektromobilov sa spomalil. V USA aj v Európe. Mnohí výrobcovia upozorňujú, že bude ťažké splniť environmentálny cieľ EÚ. Preto Škoda zostane pri spaľovacom...

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).

Predaj elektromobilov sa spomalil. V USA aj v Európe. Mnohí výrobcovia upozorňujú, že bude ťažké splniť environmentálny cieľ EÚ. Preto Škoda zostane pri spaľovacom motore.

Škoda chce vyrábať to, čo chce zákazník preto Škoda zostane pri spaľovacom motore.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Česká automobilka Škoda chce po roku 2035 ponúkať spaľovacie motory

Klimatické ciele EÚ požadujú postupné vyradenie spaľovacích motorov v nových automobiloch po roku 2035. Vodiči však tomuto novému typu vozidiel nevenujú dostatočnú pozornosť. To spochybňuje načasovanie prechodu na elektromobilitu. Objavila sa dokonca výzva na používanie e-palív, ale ako sme informovali, EÚ to považuje za nehospodárne a nezmyselné.

Česká automobilka Škoda chce aj po roku 2035 vyrábať autá so spaľovacími motormi. Buduje svoje široké portfólio pre zákazníkov s rôznymi potrebami.

„V súčasnej situácii to robíme na hlavných trhoch mimo Európy, pre ktoré politici nestanovili konečný termín.“

– v rozhovore pre Automobilwoche to povedal predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.

Toto rozhodnutie je výsledkom toho, že šéf značky si uvedomil problém s akceptáciou elektromobility na niektorých európskych trhoch „Čím južnejšie a východnejšie idete, tým je akceptácia elektromobilov nižšia.“

Škoda chce pokračovať vo výrobe automobilov so spaľovacími motormi aj po uplynutí lehoty EÚ, ale zároveň chce značka Volkswagen dodržiavať limity emisií CO2 stanovené EÚ.

Väčšia rodina elektrických modelov a nové plug-in hybridy

Skupina Volkswagen sa chce v budúcnosti zamerať na elektrické vozidlá. Škoda medzitým rozširuje svoje portfólio elektrických vozidiel a uvádza na trh nové plug-in hybridy.

„Vyrábame to, čo chce zákazník. Vedome sme sa rozhodli ponúknuť široké portfólio,“

Čím južnejšie a východnejšie idete, tým je akceptácia elektromobilov nižšia.
Foto: youtube.com/@skoda

– vysvetľuje v rozhovore predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.

Škoda má tiež záujem splniť prísnejšie limity emisií CO2 EÚ od roku 2025.

„Tieto potenciálne sankcie sú pre výrobcov automobilov veľkou výzvou, pretože by sme platili za rozhodnutie o kúpe, ktoré nakoniec urobia zákazníci,“

– vysvetľuje Zellmer.

Šéf Škody je otvorený zavedeniu alternatívnych palív do hry, čím sa postavil na stranu Porsche a generálneho riaditeľa Olivera Blumeho.

„Emisie CO2 by sme dnes mohli znížiť podstatne viac, ak by sme uvažovali aj smerom k elektronickým palivám alebo biopalivám,“

– tvrdí predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.

O alternatívnych palivách sa v súčasnosti začína čoraz viac hovoriť vzhľadom na blížiaci sa dátum vyradenia nových spaľovacích vozidiel. Diskusia na túto tému prebieha aj v štruktúrach úradníkov EÚ. Európsky dvor audítorov (EDA) však túto myšlienku odmietol.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Škoda Superb 2024 s Travel Assist: asistent pre (autonómne) cestovanie. Testovacia jazda

Toto nové SUV je vernou kópiou modelu Škoda Karoq. Stojí len 11 300 eur


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nehoda s prekvapením: Súčiastky munície v jednom z havarovaných áut

12.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/PolicieCZ) Dramatická nehoda na ceste I/11 pri Mostoch u Jablunkova spôsobila popoludní nielen dopravný kolaps, ale aj nečakané bezpečnostné riziko.…

Vodopád z budovy: Blesky a povodne zabili najmenej 5 ľudí!

16.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@accuweather/shorts). Zo strechy budovy sa lial skutočný vodopád, voda odnášala autá. To je výsledok mohutných prívalových dažďov, ktoré prešli cez…

Žltá kontrolka DPF sa rozsvietila? Nikdy nezastavuj motor!

16.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Holden). Keď sa v aute rozsvieti žltá kontrolka s ikonkou DPF, väčšina vodičov v prvom momente chce zastaviť vozidlo. To…

Ničíš si batériu v mobile? Týchto 7 chýb robí každý druhý!

16.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VADZIM SHUBICH). Mnohí robia pri nabíjaní svojho smartfónu chyby – a tak si ničia batériu. Povieme ti, ako sa správne…

Bezpečnostný pás pre tehotné: Ako sa správne pripútať a chrániť bábätko v aute

16.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/hedgehog94) O tom, že tehotná žena by mala byť počas jazdy autom vždy pripútaná, netreba diskutovať. Štatistiky totiž hovoria jasne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov