Správy, Zaujímavosti,

Oslavy 60. výročia Fordu Mustang a pohľad späť na jeho zrod

20.4.2024 Redakcia Auto trendy / Tlačová správa FORD (Foto: mustang.fordpresskits.com). Ford Mustang je už viac ako desať rokov najpredávanejším športovým vozidlom na svete. Od uvedenia na globálny trh v roku 2015...

20.4.2024 Redakcia Auto trendy / Tlačová správa FORD (Foto: mustang.fordpresskits.com).

Ford Mustang je už viac ako desať rokov najpredávanejším športovým vozidlom na svete. Od uvedenia na globálny trh v roku 2015 spoločnosť predala viac ako 1 milión kusov a od samotného predstavenia 17. apríla 1964 na svetovej výstave v New Yorku už viac ako 10 miliónov kusov.

Spoločnosť Ford predpokladala, že v prvom roku predá približne 100 000 Mustangov
Foto: mustang.fordpresskits.com

Vďaka dlhej kapote, krátkej palubnej doske a športovým prvkom Mustang skutočne zaujal a predajcovia boli hneď v prvý deň predaja zasypaní v počte 22 000 objednávok. Nazrime späť do histórie na zrod legendy.

Ford Mustang sa v roku 1964 predával za cenu 2 368 dolárov, vážil 1 166 kg, mal šesťvalcový motor s objemom 2 780 cm3, trojstupňovú automatickú prevodovku s pákou na podlahe a sedadlá pre štyri osoby. Konštatovanie, že sa stal okamžite hitom, je slabé slovo. Bol taký populárny, že keď 15 ľudí v Texase dražilo jedno auto, víťaz požiadal usporiadateľa, aby mohol v aute cez noc prespať, aby sa nepredalo inému, kým sa nevyplatí jeho šek.

Spoločnosť Ford predpokladala, že v prvom roku predá približne 100 000 Mustangov. Počas prvých 12 mesiacov však predala až 417 000 kusov a miliónty Mustang sa predal v roku 1966. S veľkým úspechom sa nepredával len skutočný Mustang. Počas vianočnej sezóny 1964 kúpili rodičia pre svoje deti neuveriteľných 93 000 detských Mustangov s pohonom na pedále.

Foto: mustang.fordpresskits.com

V čom spočívala príťažlivosť Mustanga?

Keďže sa očakávalo, že počet ľudí vo vekovej skupine 15 až 29 rokov sa v USA (a na celom svete) v rokoch 1960 až 1970 zvýši o 40 %, spoločnosť Ford naplánovala výrobu nového typu vozidla. Vozidla, ktoré by oslovilo mladšiu generáciu, ktorá nemala záujem o konzervatívne autá svojich rodičov. Chceli anatomické sedadlá, radiacu páku na podlahe a výkonné motory.

Spoločnosť Ford určila, že takéto nové vozidlo by malo byť malé (nie dlhšie ako 457 cm), ľahké (nie ťažšie ako 1 100 kg) a lacné (s cenou do 2 500 dolárov – cena väčšiny vozidiel sa vtedy začínala na úrovni 3 500 dolárov). Štýl vozidla musel vychádzať z nízkeho profilu modelu Ford Thunderbird, vnútri museli byť štyri sedadlá a šoférovanie musela byť zábava.

Prototypy Mustanga I a II boli pomenované podľa legendárnej stíhačky P-51 Mustang z druhej svetovej vojny, hoci teraz sú synonymom divokého koňa a toto auto je známe pod označením „pony car“.

Príťažlivosť Mustanga spočívala aj v tom, že mohol mať výbavu podľa želania kupujúceho – od obyčajného vozidla bez výbavy až po výkonné, alebo dokonca luxusné vozidlo. V ponuke bol najdlhší zoznam voliteľnej výbavy, akú kedy spoločnosť Ford ponúkala.

Od zrodu až po súčasnosť sa Ford Mustang predĺžil, znížil, rozšíril a má vyšší výkon. Prekonal drastické zmeny štýlu, ropné krízy, konkurenciu a z modelu určeného len pre USA sa stal globálnym vozidlom (viac ako 140 krajín) a predáva sa v Európe, Austrálii, na Strednom východe aj v Ázii. Počas 60 rokov si Mustang zachoval svoju osobitú príťažlivosť a popularitu a od roku 2015 tróni na vrchole rebríčka predajnosti športových vozidiel. Na celom svete sa od roku 2015 predalo viac ako milión kusov, a od roku 1964 približne 10 miliónov kusov.

Spoločnosť Ford je globálna americká značka, pôsobiaca v Európe už viac ako 100 rokov
Foto: mustang.fordpresskits.com

Spoločnosť Ford je globálna americká značka

Spoločnosť Ford je globálna americká značka, pôsobiaca v Európe už viac ako 100 rokov, ktorá sa zasadzuje o slobodu pohybu, čo ide ruka v ruke so starostlivosťou o planétu i ľudí navzájom. Plán Ford+, ktorý spoločnosť realizuje spoločne s obchodnými divíziami Model e, Ford Pro a Ford Blue, urýchľuje v Európe jej prechod na čisto elektrickú a uhlíkovo neutrálnu budúcnosť do roku 2035. Spoločnosť sa posúva vpred prostredníctvom nových, odvážnych elektromobilov, navrhnutých s ohľadom na európskych vodičov a inovatívnych vďaka službám. Pomáhajú ľuďom spájať sa, komunitám rásť a podnikom prosperovať.

Medzi prevádzky zamerané na predaj a servis vozidiel Ford na 50 samostatných európskych trhoch patrí i spoločnosť Ford Motor Credit Company, divízia zákazníckych služieb Ford Customer Service Division a 14 výrobných závodov (osem podnikov s plnou majetkovou účasťou a šesť nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností) so štyrmi centrami v nemeckom Kolíne nad Rýnom, španielskej Valencii a v našom spoločnom podniku v rumunskom meste Craiova a tureckej provincii Kocaeli. Ford zamestnáva približne 34 000 ľudí vo svojich prevádzkach s plnou majetkovou účasťou a konsolidovaných podnikoch s účasťou iných spoločností a približne 54 000 ľudí, ak sa zarátajú aj nekonsolidované podniky v celej Európe

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Najobľúbenejší európsky Ford prešiel faceliftom. Zmeny? Hlavne vo vnútri

Ford si vyhradzuje názov RS200. Vráti sa legenda?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

„Made in China“ lepšie ako „Made in Germany“? Nemecko siahlo po čínskej pomoci

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Nemčina lepšia ako čínština? Záleží na tom. Audi siaha po čínskych technológiách, aby sa dostalo na úroveň úplne nových…

Vieme, aké motory dostane SUV Seal U v Európe. Je to dobré!

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). BYD - túto značku si treba zapamätať, pretože by sa čoskoro mohla stať významným hráčom na európskom automobilovom trhu.…

Bude to prvé takéto SUV v histórii Toyoty. Bude sa predávať ako teplé rožky

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Toyota dosahuje v posledných mesiacoch vynikajúce predajné výsledky, ale Japonci nemienia zaspať na vavrínoch. Výrobca si uvedomuje, že SUV…

Takto vyzerá nová Honda Civic. Zmenilo sa toho pomerne veľa

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Honda predstavila modernizovanú verziu ikonického modelu Civic v karosárskych verziách hatchback a sedan. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch…

Náhla povodeň po lejaku – záchrana auta môže skôr uškodiť ako pomôcť!

24.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bengregers). Chcete ochrániť svoje vozidlo pred zaplavením? Zvážte, či sa to oplatí. Ak sa vám pri výjazde zo zaplavenej ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov