19.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography).
Audi chce od roku 2033 vyrábať výlučne elektrické vozidlá. Kľúčovým prvkom pri dosahovaní tohto cieľa je nedávno predstavené Audi Q6 e-tron, ktoré využíva novú platformu PPE. Na začiatok sa zákazníkom naservírujú dva varianty.
Platforma PPE bola ohlásená už dávno a podľa sľubov Nemcov má byť revolúciou. Umožňuje riešenia, ktoré znižujú spotrebu energie o 30 % a zvyšujú účinnosť pohonu o 33 %, ako aj znižujú hmotnosť a veľkosť komponentov.
Medzi ďalšie prvky, ktoré novému Audi dodávajú náskok, patria nové elektromotory – asynchrónny motor na prednej náprave a synchrónny motor s permanentným magnetom na zadnej náprave. Tie dokážu vyvinúť maximálny výkon 190 k a 275 Nm, resp. 381 k a 570 Nm.
Audi Q6 e-tron – ceny motorových verzií:
- Q6 e-tron quattro – Základ od 81 287 eur
- SQ6 e-tron quattro – Základ od 96 514 eur
Oba modely budú mať rovnakú 100 kWh batériu (94,9 kWh netto), ktorá umožní prejsť až 625 km (v Q6) a 598 km (v SQ6). Na rýchlonabíjačke má byť možné doplniť energiu s výkonom 270 kW, čo obmedzí státie na nabíjacom mieste na 21 min pri nabíjaní z 10 na 80 %. V budúcnosti sa na vybraných trhoch majú objaviť aj slabšie varianty s pohonom jednej nápravy a menšou 83 kWh batériou.
Zatiaľ čo cena Audi Q6 e-tron je pôsobivá, obrázky základnej verzie nie sú. Pohľad na ne stačí na to, aby ste si chceli kúpiť niekoľko možností. Napriek tomu sa základná verzia dodáva s 18-palcovými zliatinovými kolesami, látkovým čalúnením, 3-zónovou automatickou klimatizáciou, vyhrievaním volantu a predných a zadných sedadiel, bezkľúčovým prístupom, elektricky otváraným vekom batožinového priestoru, tepelným čerpadlom, balíkom jazdných asistentov a LED svetlometmi.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Závod Audi v Böllinger Höfe má nový výrobný cieľ po tom, čo značka upustila od modelu R8
Už nebude 35 TFSI ani 30 TDI. Audi opäť mení označenia