Zaujímavosti,

Nemecko chce zachrániť autá na spaľovací motor. Minister vidí riešenie

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@drag0nRA). Každým dňom sa blížime k zákazu predaja spaľovacích áut v Európe. Podľa právnych predpisov prijatých Európskym parlamentom nebude v roku 2035 na starom kontinente...

13.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@drag0nRA).

Každým dňom sa blížime k zákazu predaja spaľovacích áut v Európe. Podľa právnych predpisov prijatých Európskym parlamentom nebude v roku 2035 na starom kontinente zaregistrované žiadne vozidlo s konvenčným motorom. Výnimkou budú exotické autá vybraných značiek a autá na syntetické palivá. Nemecký minister financií v tejto súvislosti vyslovil dôležitý apel.

Nemecko chce zachrániť autá na spaľovací motor.
Foto: youtube.com/@drag0nRA

Európska únia je v otázke zákazu predaja spaľovacích automobilov od roku 2035 neoblomná. Mnohí sa snažili presvedčiť politikov, ale rozhodnutie, ktoré bolo prijaté v marci minulého roka, je legitímne a zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by Európa zmenila svoj kurz.

Koniec áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Výnimka pre autá pre pár vyvolených

Od roku 2035 budú na cenzúrnom zozname takmer všetky autá so spaľovacími motormi, okrem tých, na ktoré sa vzťahuje dodatok 121, známy aj ako „dodatok Ferrari“. Ten sa vzťahuje na vybrané značky, napr. Ferrari, McLaren, Lamborghini, Bugatti alebo Rolls-Royce, ktoré budú môcť vyrábať a registrovať určitý počet automobilov ročne.

Zákaz áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Syntetické palivá sú jediným riešením

Vo februári minulého roka sa nemeckým politikom podarilo v Európskom parlamente odhlasovať aj legislatívu, ktorá v budúcnosti umožní registráciu spaľovacích automobilov na syntetické palivá (e-palivá), t. j. palivá s neutrálnymi emisiami CO2.
Výroba takýchto palív zahŕňa sériu chemických reakcií. Vodík možno získať z vodnej pary a oxid uhoľnatý (CO) z oxidu uhličitého (CO2). Vodík a oxid uhoľnatý sa potom zmiešajú a vytvoria základ pre výrobu syntetického paliva. Toto riešenie presvedčilo úradníkov z Bruselu.

Výzva nemeckého ministra. Chce nové možnosti pre motorizmus

Nemecký minister financií Christian Lindner znovu otvára diskusiu o rozhodnutí Európskej únie zakázať v roku 2035 predaj nových automobilov so spaľovacími motormi. Ako zdôraznil v rozhovore pre noviny Augsburger Allgemeine, je presvedčený, že stojí za to diskutovať o viacerých výnimkách, než je tá, ktorá bola udelená syntetickým palivám.

Japonský výrobca používa na výrobu bionafty spracovaný rastlinný olej z rias.
Foto: youtube.com/@NoalFarm2020

Podľa Lindnera by sa podobné výsady a podpora mali poskytnúť aj biopalivám, ktoré sa vyrábajú spracovaním biomasy, čo môžu byť rastliny, látky živočíšneho pôvodu, ako aj mikroorganizmy. Jedným z výrobcov, ktorý už na takomto riešení pracuje, je Mazda. Japonský výrobca používa na výrobu bionafty spracovaný rastlinný olej z rias. Takéto palivo z rias sa už testovalo v koncepčnom vozidle Mazda2 Bio s naftovým motorom 1,5 Skyactiv-G. Vozidlo poháňané biopalivom vyrobeným z použitého kuchynského oleja a tukov z mikrorias dokonca v roku 2022 súťažilo v diaľkových pretekoch Super Taikyu Series.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Motorová nafta XTL na čerpacích staniciach v Nemecku

Neistá budúcnosť elektrickej energie. Čoskoro bude všetko jasné – benzín a nafta zostanú?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Používate aplikácie v aute? Nemáme dobré správy

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Lesics). Predseda Úradu pre elektronické komunikácie oznámil, že nulová sadzba pre niektoré aplikácie nebude povolená. Vyplýva to z nariadení EÚ…

Čínsky bestseller v Európe. Ford sa obáva novej konkurencie

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auto_4K). BYD Seagull by mal byť cenovým knokautom pre západných výrobcov, hoci sankcie EÚ to môžu zmeniť. Niektorí z nich…

Najkratšia diaľnica na svete. Je dlhá len jeden meter!

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels). Najkratšia diaľnica na svete sa nachádza v Európe, hoci hneď na začiatku treba zdôrazniť, že nejde o…

Čo znamená uterák na prístrojovej doske auta?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Covercraft1965). V krajinách, kde je všeobecne vyššia teplota ako na Slovensku, si vodiči áut rozprestierajú na palubných doskách uteráky, ktoré…

Aká je životnosť pneumatík. Musíte ich meniť po 100 000 km?

27.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mr.Anuwat Rumrod). Pneumatiky majú obmedzenú životnosť a môžu sa opotrebovať, aj keď sa vôbec nepoužívajú. Musíte ich však meniť, ak…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov