Novinky, Zaujímavosti,

Lamborghini predstavuje Huracan STJ, labutiu pieseň motora V10

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Lamborghini predstavilo novú limitovanú edíciu superauta Huracan. Nový model s názvom Huracan STJ znamená koniec kariéry motora V10. Po tom, čo sa Audi R8...

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Lamborghini predstavilo novú limitovanú edíciu superauta Huracan. Nový model s názvom Huracan STJ znamená koniec kariéry motora V10.

Lamborghini predstavilo novú limitovanú edíciu superauta Huracan
Foto: youtube.com/@DPCcars

Po tom, čo sa Audi R8 prestalo vyrábať, bolo len otázkou času, kedy jeho osud bude nasledovať aj jeho taliansky súrodenec Lamborghini Huracan. Pri príležitosti ukončenia kariéry motora V10 uviedla spoločnosť Lamborghini na trh špeciálnu edíciu modelu Huracan. Taliansky výrobca oznámil, že celkovo vyrobí len 10 vozidiel.

Motor V10 má za sebou dlhú kariéru v Lamborghini, debutoval v modeli Gallardo a bude použitý v jeho nástupcovi: Huracane. Tento model bol uvedený na trh v roku 2014 a ešte tento rok ho nahradí nový superautomobil s hybridným pohonom.

Nový STJ, ktorého dizajn vychádza z modelu Huracan STO, predstavuje vrchol výkonu v histórii rodiny Huracan vďaka sérii úprav zameraných na zvýšenie dynamiky talianskeho modelu. STJ je skratka pre Super Trofeo Jota: Super Trofeo vzdáva hold šampionátu Lamborghini pre jednu značku, ktorý bol založený v roku 2009, zatiaľ čo Jota odkazuje na prílohu J predpisov FIA, ktorá stanovuje špecifikácie pretekárskych vozidiel a dlhú tradíciu modelov Lamborghini vyvinutých pre okruhy.

Koniec cesty pre Lamborghini Huracan

V prípade nového modelu Huracan STJ sa Lamborghini obrátilo na technikov Squadra Corse, aby pripravili špeciálny aerodynamický balík. Aerodynamika modelu STO sa ďalej zlepšila pridaním prvku „cofango“: dvoch úplne nových aerodynamických prídavných prvkov z uhlíkových vlákien, pričom uhol zadného krídla sa v porovnaní so sériovým modelom zvýšil o 3°, aby sa zabezpečil o 10 % väčší kontakt so zemou.

Rovnako ako STO, aj Huracan STJ využíva 5,2-litrový motor V10 s prirodzeným nasávaním, ktorý dosahuje výkon 640 k a maximálny krútiaci moment 565 Nm. Všetok tento výkon sa prenáša výlučne na zadnú nápravu prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Tieto technické prvky umožnili zlepšiť čas na kolo na okruhu Nardò Technical Center

Lamborghini uvádza, že mechanická priľnavosť sa výrazne zvýšila vďaka súprave nastaviteľných tlmičov, ktoré nahrádzajú aktívne komponenty štandardne dostupné v modeli Huracan. Tlmiče sú nastaviteľné v štyroch smeroch na optimalizáciu odskoku a kompresie pri vysokých a nízkych frekvenciách. Na maximalizáciu potenciálu vozidla vyvinulo Lamborghini spolu s Bridgestone špeciálnu sadu pneumatík, ktoré sú namontované na 20-palcových kolesách.

Tieto technické prvky umožnili zlepšiť čas na kolo na okruhu Nardò Technical Center o viac ako jednu sekundu v porovnaní s modelom Huracan STO.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Rekordný rok pre Lamborghini. Skvelý darček k 60. narodeninám

Za volant Lamborghini Huracan si sadol 13-ročný chlapec. Výsledok si môžete pozrieť na fotografii…


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nissan v problémoch: Odkladá platby dodávateľom, aby získal čas

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ben bryant). Japonský automobilový gigant Nissan sa ocitol v zložitej finančnej situácii. Spoločnosť sa snaží zlepšiť svoju hotovostnú situáciu, no…

Zips: Prečo by ste mali využívať oba pruhy až po miesto zúženia?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/K-FK). Stalo sa vám už, že ste trpezlivo čakali v dlhom rade pred zúžením cesty, zatiaľ čo iné autá predbiehali…

Mitsubishi Grandis: Nové SUV pre Európu

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mitsubishimotorseurope9192). Mitsubishi pokračuje vo svojej stratégii pre európsky trh, ktorá zahŕňa spoluprácu s Renaultom. Po modeloch Colt a ASX, ktoré…

Prečo sa v elektromobiloch robí ľuďom nevoľno? Vedci odhalili prekvapivé dôvody

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Southworks). Nové vedecké štúdie odhalili, prečo sa mnohým ľuďom v elektromobiloch robí viac nevoľno ako v klasických autách so spaľovacím…

Nabíjanie elektromobilov drahšie ako tankovanie: Kde sa stala chyba?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia). Elektromobilita mala byť lacnejšou a ekologickejšou alternatívou k spaľovacím motorom. Realita však ukazuje, že náklady na nabíjanie elektromobilov…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov