Zaujímavosti,

Sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou pre každého vodiča? Sťažovať sa môžete neskôr

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained). Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových...

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained).

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových podmienok. Kedy sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou?

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého.
Foto: youtube.com/@EngineeringExplained

Medzi vodičmi pretrváva presvedčenie, že ak je niečo dobré na všetko, je to dobré aj na… nič. Platí to aj pre celoročné pneumatiky? Ani nie. Popularizácia celoročných pneumatík je spôsobená aj súbežnou existenciou troch faktorov.

Vodiči v Európe si obľúbili celoročné pneumatiky. Prečo?

V predchádzajúcich rokoch vzrástol predaj celoročných pneumatík na Slovensku až o 70 %. Navyše v súčasnosti tvoria takmer 30 % trhu s pneumatikami. Takéto výsledky nie sú výsledkom náhody alebo výhodnosti. Ide skôr o pôsobenie celkom zásadných problémov.

  • Po prvé, trh s pneumatikami má čoraz lepšie technológie. Tá sa z roka na rok vyvíja. Výsledkom je, že prémiové pneumatiky viacerých tried začínajú mať na cestách skutočne dobré vlastnosti. V testoch pneumatík pre jednotlivé ročné obdobia dokonca vynikajú.
  • Po druhé, počasie v Európe sa začína vyhýbať extrémnym výkyvom počasia. Stačí si spočítať počet dní so snehom na cestách počas minulej zimy, aby ste sa o tom presvedčili. Bolo ich len tucet.
  • Po tretie, vodiči väčšinou cestujú v mestách a na krátke vzdialenosti. To sú ideálne podmienky pre viacsezónne pneumatiky, pretože sa znižuje riziko, že sa v zime stretnú napríklad s kopcovitým snehom.
Dobrá voľba pre vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov.
Foto: shutterstock.com/Stocksnapper

Kedy je najlepšia celoročná pneumatika?

Pre ďalšie úvahy je najdôležitejší tretí bod. Z neho totiž jasne vyplýva, že celoročné pneumatiky nie sú dobrým riešením pre každého. Je to zlatá stredná cesta. Stredná cesta, ktorá bude vyhovovať priemernému vozidlu, ktoré sa len zriedkakedy vydáva mimo mesta. Takéto vozidlo totiž nepotrebuje pôsobivú trakciu. Neponúka výkon, ktorý treba krotiť každú minútu jazdy. Zriedkavo sa tiež stretáva s drasticky extrémnymi poveternostnými podmienkami, napríklad v zime. Okrem toho ide aj o vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov. To je počet kilometrov, ktorý umožní viacsezónnym pneumatikám vydržať niekoľko rokov.

Kedy nie je celoročná pneumatika dobrou voľbou?

Na druhej strane celoročné pneumatiky nie sú vhodné pre vozidlá, ktoré sú intenzívne využívané. Je to dané vysokým počtom najazdených kilometrov. Tie budú mať obzvlášť silný vplyv na stav dezénu, najmä v teplom ročnom období. Práve vtedy je behúň vystavený skúške. To môže znamenať, že každé dve sezóny bude potrebné vymeniť sadu pneumatík. Okrem toho je problémom aj bezpečnosť. Na cestách sa v zime ľahšie stretnete s extrémnymi podmienkami na vozovke. A ani tá najlepšia celoročná pneumatika nikdy nebude na snehu fungovať tak dobre ako najlepšia zimná pneumatika.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako viete, že vaše pneumatiky nie sú „plešaté“? Nájdite záhadný „hrb“

Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jazda v strednom pruhu: Nebezpečný návyk, ktorý rozčuľuje vodičov po celom svete

05.07.2025 - Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels) Každý vodič to pozná - jazdíte po diaľnici a pred vami sa "usadil" niekto v strednom…

Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drotyk Roman). V Číne polovica áut predaných minulý rok bola elektrická. V ázijskom svete prešli od jazdy na bicykli na…

Volkswagen sťahuje tisíce vozidiel: Airbag môže zabiť spolujazdca pri nehode

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars) Jeden z najhorších škandálov automobilového priemyslu posledných rokov sa spája s menom Takata. Kvôli neslávne známym airbagom museli vyhlásiť…

Kontrolka „Service“ na palubnej doske: Čo znamená a prečo ju netreba ignorovať?

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio). Počas jazdy autom sa na palubnej doske náhle rozsvieti symbol, ktorý ste predtým nevideli? Väčšina vodičov tento signál ignoruje,…

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov