Zaujímavosti,

Sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou pre každého vodiča? Sťažovať sa môžete neskôr

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained). Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových...

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained).

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových podmienok. Kedy sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou?

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého.
Foto: youtube.com/@EngineeringExplained

Medzi vodičmi pretrváva presvedčenie, že ak je niečo dobré na všetko, je to dobré aj na… nič. Platí to aj pre celoročné pneumatiky? Ani nie. Popularizácia celoročných pneumatík je spôsobená aj súbežnou existenciou troch faktorov.

Vodiči v Európe si obľúbili celoročné pneumatiky. Prečo?

V predchádzajúcich rokoch vzrástol predaj celoročných pneumatík na Slovensku až o 70 %. Navyše v súčasnosti tvoria takmer 30 % trhu s pneumatikami. Takéto výsledky nie sú výsledkom náhody alebo výhodnosti. Ide skôr o pôsobenie celkom zásadných problémov.

  • Po prvé, trh s pneumatikami má čoraz lepšie technológie. Tá sa z roka na rok vyvíja. Výsledkom je, že prémiové pneumatiky viacerých tried začínajú mať na cestách skutočne dobré vlastnosti. V testoch pneumatík pre jednotlivé ročné obdobia dokonca vynikajú.
  • Po druhé, počasie v Európe sa začína vyhýbať extrémnym výkyvom počasia. Stačí si spočítať počet dní so snehom na cestách počas minulej zimy, aby ste sa o tom presvedčili. Bolo ich len tucet.
  • Po tretie, vodiči väčšinou cestujú v mestách a na krátke vzdialenosti. To sú ideálne podmienky pre viacsezónne pneumatiky, pretože sa znižuje riziko, že sa v zime stretnú napríklad s kopcovitým snehom.
Dobrá voľba pre vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov.
Foto: shutterstock.com/Stocksnapper

Kedy je najlepšia celoročná pneumatika?

Pre ďalšie úvahy je najdôležitejší tretí bod. Z neho totiž jasne vyplýva, že celoročné pneumatiky nie sú dobrým riešením pre každého. Je to zlatá stredná cesta. Stredná cesta, ktorá bude vyhovovať priemernému vozidlu, ktoré sa len zriedkakedy vydáva mimo mesta. Takéto vozidlo totiž nepotrebuje pôsobivú trakciu. Neponúka výkon, ktorý treba krotiť každú minútu jazdy. Zriedkavo sa tiež stretáva s drasticky extrémnymi poveternostnými podmienkami, napríklad v zime. Okrem toho ide aj o vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov. To je počet kilometrov, ktorý umožní viacsezónnym pneumatikám vydržať niekoľko rokov.

Kedy nie je celoročná pneumatika dobrou voľbou?

Na druhej strane celoročné pneumatiky nie sú vhodné pre vozidlá, ktoré sú intenzívne využívané. Je to dané vysokým počtom najazdených kilometrov. Tie budú mať obzvlášť silný vplyv na stav dezénu, najmä v teplom ročnom období. Práve vtedy je behúň vystavený skúške. To môže znamenať, že každé dve sezóny bude potrebné vymeniť sadu pneumatík. Okrem toho je problémom aj bezpečnosť. Na cestách sa v zime ľahšie stretnete s extrémnymi podmienkami na vozovke. A ani tá najlepšia celoročná pneumatika nikdy nebude na snehu fungovať tak dobre ako najlepšia zimná pneumatika.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako viete, že vaše pneumatiky nie sú „plešaté“? Nájdite záhadný „hrb“

Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

BYD láka na nový minivan. Verzia Lux Superior za niečo vyše 24 000 eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@motoringx:). Medzinárodný autosalón v Indonézii je dobrou príležitosťou predstaviť svoju ponuku širšiemu publiku. Čínska spoločnosť BYD sa veľmi intenzívne zapája…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov