Elektro, Správy, Tipy,

Európsky gigant s ďalšími problémami. Výrazný pokles výroby

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Talianska federácia strojárskeho a kovospracujúceho priemyslu bije na poplach, že výroba automobilov v Taliansku v prvom štvrťroku klesla o 10 %. Jedným z dôvodov...

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Talianska federácia strojárskeho a kovospracujúceho priemyslu bije na poplach, že výroba automobilov v Taliansku v prvom štvrťroku klesla o 10 %. Jedným z dôvodov je údajne klesajúci záujem o elektrické modely.

Výroba automobilov v Taliansku v prvom štvrťroku klesla o 10 %.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Výroba osobných a dodávkových automobilov v talianskom závode Stellantis klesla za prvé tri mesiace o 9,8 %. Zákazníkom bolo dodaných celkovo 170 415 vozidiel. Talianska federácia strojárskeho a kovospracujúceho priemyslu predpokladá, že celoročný predaj francúzsko-taliansko-amerického konglomerátu sa v roku 2024 uzavrie na úrovni 630 000 vozidiel. To je o viac ako 120 000 menej ako v minulom roku.

Podľa odborníkov sú súčasné problémy dôsledkom nedávnej automobilovej krízy a stále slabnúceho dopytu po elektromobiloch. Medzi dôvody, ktoré sa uvádzajú v druhom prípade, patria vysoké ceny bezemisných vozidiel, elektrickej energie a stále bujnejúca inflácia. Nezanedbateľná je aj nedôvera samotných zákazníkov a obavy z dojazdu vozidiel na batérie a nedostatkov nabíjacej infraštruktúry. Pred niekoľkými mesiacmi sme informovali, že minuloročný objem výroby elektrického Fiatu 500 nesplnil očakávania spoločnosti Stellantis.

Podľa prvých odhadov sa očakávalo, že sa ekologického mešca predá najmenej 100 000 kusov. Bohužiaľ, do októbra 2023 si našiel len 41 000 kupcov. V reakcii na klesajúci záujem o niektoré vozidlá sa Stellantis rozhodol zastaviť prevádzku dvoch dôležitých výrobných liniek v slávnom turínskom závode Mirafiori. V dôsledku tohto opatrenia bol závod nútený zmraziť približne 2 200 pracovných miest na plný úväzok.

Talianska vláda pripravuje špeciálny program dotácií

V tejto chvíli začala automobilka rokovať s talianskou vládou. Prebiehajúce diskusie sa týkajú otázky vypracovania a realizácie plánu, ktorý by mohol zvrátiť klesajúci trend v automobilovej výrobe, ktorý trvá už nejaký čas. Orgány konglomerátu zdôrazňujú, že je potrebné zaviesť programy na podporu kúpy nového automobilu, ako aj na zníženie nákladov na energiu a zvýšenie tempa rozvoja sietí na nabíjanie elektrických vozidiel.

Talianski občania by mohli počítať s dotáciami na kúpu elektromobilu až do výšky 14 000 eur.
Foto: youtube.com/@TheFrame

V súčasnosti talianska vláda pripravuje špeciálny dotačný program s názvom „ekobonus“, ktorý by majiteľov starnúcich a nevyhovujúcich áut motivoval k ich zošrotovaniu a zároveň ku kúpe nového modelu. Ako oznámilo ministerstvo priemyslu, talianski občania by mohli počítať s dotáciami až do výšky 14 000 eur. Len v roku 2024 by celý fond pohltil takmer jednu miliardu eur z talianskeho rozpočtu.

Talianske úrady sa zároveň snažia získať nové investície. Podľa najnovších správ už úradníci kontaktovali niekoľko zahraničných výrobcov automobilov s cieľom zriadiť na talianskej pôde nové továrne. Medzi nimi mala byť aj americká Tesla a neznámy čínsky výrobca.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vyrábali sa tam autá značky Fiat, teraz sa budú vyrábať čínske autá. Budú obchádzať dane

Fiat skúma možnosť umiestnenia spaľovacieho motora do elektriky


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

„Made in China“ lepšie ako „Made in Germany“? Nemecko siahlo po čínskej pomoci

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Nemčina lepšia ako čínština? Záleží na tom. Audi siaha po čínskych technológiách, aby sa dostalo na úroveň úplne nových…

Vieme, aké motory dostane SUV Seal U v Európe. Je to dobré!

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). BYD - túto značku si treba zapamätať, pretože by sa čoskoro mohla stať významným hráčom na európskom automobilovom trhu.…

Bude to prvé takéto SUV v histórii Toyoty. Bude sa predávať ako teplé rožky

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Toyota dosahuje v posledných mesiacoch vynikajúce predajné výsledky, ale Japonci nemienia zaspať na vavrínoch. Výrobca si uvedomuje, že SUV…

Takto vyzerá nová Honda Civic. Zmenilo sa toho pomerne veľa

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Honda predstavila modernizovanú verziu ikonického modelu Civic v karosárskych verziách hatchback a sedan. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch…

Náhla povodeň po lejaku – záchrana auta môže skôr uškodiť ako pomôcť!

24.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bengregers). Chcete ochrániť svoje vozidlo pred zaplavením? Zvážte, či sa to oplatí. Ak sa vám pri výjazde zo zaplavenej ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov