Testy, Zaujímavosti,

Test Škody Kodiaq: 5 dôvodov, prečo sa stále oplatí kúpiť prvú generáciu

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoraiinternational). Ak ide o najpraktickejšiu a najrozumnejšiu voľbu, ktorú môžete urobiť pri pohľade na značky koncernu Volkswagen, takmer istou odpoveďou je Škoda. Český výrobca má...

3.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoraiinternational).

Ak ide o najpraktickejšiu a najrozumnejšiu voľbu, ktorú môžete urobiť pri pohľade na značky koncernu Volkswagen, takmer istou odpoveďou je Škoda. Český výrobca má celú škálu modelov vrátane SUV a crossoverov v rôznych segmentoch, pričom vlajkovou loďou je veľké SUV Kodiaq.

5 dôvodov, prečo sa stále oplatí kúpiť prvú generáciu.
Foto: youtube.com/@autoraiinternational

Prvá generácia najväčšieho SUV bola predstavená v roku 2016, v roku 2021 nasledoval facelift, ktorý priniesol estetické aj technické vylepšenia najväčšieho modelu v ponuke českého výrobcu, čo prispelo k jeho popularite.

S viac ako 750 000 vyrobenými kusmi do roku 2022 sa dá povedať, že Česi našli víťazný recept, ktorý z veľkej časti zachovali aj pre druhú generáciu, ktorá bola predstavená minulý rok.

To vo mne vyvolalo otázku: Má ešte zmysel kupovať prvú generáciu českého SUV teraz, keď k predajcom mieri jeho náhrada? Aby som odpovedal na túto a ďalšie otázky, vzal som si exemplár prvej generácie na testovaciu jazdu na sklonku kariéry.

Škoda Kodiaq prvej generácie má stále moderný vzhľad

V rámci faceliftu v roku 2021 český výrobca vykonal viacero dizajnových zmien. Vozidlo teraz prichádza s rovnejšou maskou chladiča, novými nárazníkmi a prepracovanou kapotou. Zúžili sa svetlomety a do štandardnej výbavy sa dostala technológia LED, pričom na želanie sú k dispozícii full Matrix LED svetlomety.

Zboku sa vozidlo v podstate nezmenilo, ale vzadu dostalo nové zadné svetlá a prepracovaný difúzor v spodnej časti nárazníka. Vozidlo v našom teste bolo exemplárom výbavy Style s niekoľkými doplnkami vrátane 19-palcových kolies, ktoré nemali negatívny vplyv na jazdné vlastnosti vozidla, navyše lepšie vypĺňajú podbehy kolies a dodávajú vozidlu krajší vzhľad.

Dynamické smerovky dodávajú vozidlu sviežejší vzhľad.
Foto: youtube.com/@autoraiinternational

Zadná časť dostala s faceliftom nové zadné LED svetlá. Okrem toho dynamické smerovky dodávajú vozidlu sviežejší vzhľad a rozjasňujú zadnú časť, ktorá je taká dobrá, aká je. Ak hľadáte športovejší vzhľad, úroveň výbavy Sportline alebo najvyššia verzia Kodiaq RS ponúknu dynamickejší vizuálny balík.

Vo vnútri je heslom „praktickosť“.

Interiér Škody Kodiaq je obrovský, dostatočný pre potreby rodiny. Vozidlo meria na dĺžku 4 697 mm a má dlhý rázvor 2 788 mm, takže priestor pre cestujúcich je veľkorysý. Sedadlo vodiča je vzdušné, poloha volantu je vysoko a ovládacie prvky sú v kabíne logicky rozmiestnené, takže ich nemusíte hľadať ďaleko a s vozidlom a jeho funkciami sa hneď zoznámite.

Cestujúci v druhom rade sedadiel majú dostatok priestoru aj za vyšším vodičom. Vzhľadom na štvorcový tvar nie je priestor nad hlavou problémom ani pre vysokých cestujúcich. Vozidlo v našom teste bolo navyše vybavené balíkom Sleeping Pack, ktorý obsahuje prikrývku a opierky hlavy integrované do opierky hlavy zadných sedadiel. Takže si môžete v pokoji zdriemnuť bez toho, aby vás hádzalo zo strany na stranu.

Škoda Kodiaq nemá nedostatok úložného priestoru. V stredovej konzole sa nachádza priehradka na bezdrôtové nabíjanie a bežný držiak na druhý mobilný telefón. Stredová lakťová opierka je výškovo aj dĺžkovo nastaviteľná a inteligentná odkladacia plocha pod ňou môže poskytovať buď držiaky na poháre, alebo ďalší úložný priestor. V neposlednom rade dve odkladacie schránky maximalizujú úložný priestor na palube modelu Skoq Kodiaq.

Batožinový priestor s objemom 835 litrov, ktorý sa dá sklopením sedadiel zväčšiť až na 2 050 litrov.
Foto: youtube.com/@autoraiinternational

Výplne predných aj zadných dverí sú potiahnuté filcom, čo prispieva k vnímaniu kvality, a navyše nič, čo tam vložíte, nebude hrkať. Pravdepodobne najväčšou devízou vozidla je batožinový priestor. S objemom 835 litrov, ktorý sa dá sklopením sedadiel zväčšiť až na 2 050 litrov, si myslím, že na batožinový priestor si nikto nebude sťažovať. Nami testované vozidlo bolo vybavené aj tretím radom sedadiel, ktorý odporúčame len pre deti alebo dospelých, ktorí nie sú príliš vysokí.

Škoda Kodiaq drží krok s modernou dobou

Aj keď Škoda Kodiaq prvej generácie neponúka najnovšiu generáciu technológií, uspokojí väčšinu používateľov. Prístrojový panel je plne digitálny, ponúka dobré rozlíšenie a množstvo možností konfigurácie. Môžete mať mapu, môžete mať údaje o spotrebe, rýchlosti, zdrojoch médií a ďalšie. Uvítal by som, keby bola obnovovacia frekvencia o niečo lepšia a rýchlejšie reagovala na povely. Prístrojovú dosku dopĺňa 8-palcová stredová obrazovka, ktorá obsahuje Android Auto a Apple CarPlay vrátane bezdrôtového pripojenia.

Prístrojový panel je plne digitálny, ponúka dobré rozlíšenie a množstvo možností konfigurácie.
Foto: youtube.com/@autoraiinternational

Páči sa mi, že podlahové ovládanie klimatizácie zostalo vo fyzickej podobe, takže sa dá ľahko ovládať v každej situácii, a že tlačidlo štart/stop je umiestnené na viditeľnom mieste, takže je ľahko dostupné. Jazdné režimy sa tiež ovládajú tlačidlom na stredovej konzole a asistenčné systémy sú ľahko prístupné v menu vozidla. To je dobré, pretože upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu je pomerne citlivé a po chvíli môže byť otravné.

Kodiaq nie je auto, ktoré by vás unavilo na dlhej ceste, a to vďaka pohodlným sedadlám a adaptívnemu autopilotovi, ktorý podľa mojich skúseností s autom funguje veľmi dobre. Vie správne udržiavať jazdný pruh, nebrzdí prudko (samozrejme, ak to nie je potrebné) a zrýchľuje postupne bez trhania. Celkovo, aj keď nie je vybavený najnovšími technológiami, Kodiaq prvej generácie sa dobre vyrovná s väčšinou požiadaviek moderného zákazníka.

Cestné oblečenie vás dostane na dlhé cesty

Škoda Kodiaq nie je mestské vozidlo, ale je ideálny pre ľudí, ktorí potrebujú vozidlo na dlhé cesty. Pri facelifte prvej generácie Škoda urobila niekoľko zmien, ktoré majú zlepšiť život cestujúcich. Medzi tieto zmeny patrí lepšie odhlučnenie. A to je citeľné: pri diaľničných rýchlostiach môžete viesť rozhovor bez zvyšovania hlasu, jediný hluk zostáva zo spätných zrkadiel. Sú veľké, ale poskytujú veľmi dobrý výhľad, takže sa nemôžem sťažovať.

Škoda Kodiaq je ideálne vozidlo pre ľudí, ktorí potrebujú jazdiť dlhé cesty.
Foto: youtube.com/@autoraiinternational

Vozidlo, ktoré sme mali na testovanie, bolo vybavené aj adaptívnym odpružením, ktoré Kodiaq transformuje stlačením tlačidla. Môžete si vybrať z niekoľkých jazdných režimov a k dispozícii sú 3 stupne tlmenia. Najmäkší premení auto na plávajúci koberec, ale má svoju daň: výrazné nakláňanie. Väčšinu času som používal režim Normal, ale zvolil som aj režim Sport, v ktorom odpruženie citeľne stuhne. Nestane sa z neho úplne športové auto, ale v zákrutách je citeľne stabilnejšie.

Páči sa mi, že je k dispozícii aj režim Individual, v ktorom si vodič môže samostatne zvoliť tuhosť riadenia, odozvu prevodovky a tuhosť tlmičov, takže si môže vytvoriť profil, ktorý lepšie vyhovuje jeho potrebám.

Naftový motor má stále svoje miesto na trhu

V neposlednom rade musíme hovoriť o motore. Prvá generácia modelu Kodiaq bola k dispozícii s rôznymi benzínovými a naftovými motormi. Ja som mal najvýkonnejší naftový motor, ktorý sa montoval do faceliftu tejto prvej generácie. Ide o 2,0-litrový štvorvalcový agregát s výkonom 200 koní a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. V kombinácii so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG dokáže poskytnúť slušný výkon a dobrú spotrebu paliva. Škoda navyše uvádza, že emisie oxidov dusíka sa znížili až o 80 % vďaka dvom katalyzátorom namontovaným nad sebou a vstrekovaniu AdBlue.

V tejto konfigurácii dokáže Škoda Kodiaq zrýchliť z 0 na 100 za 7,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 218 km/h. Vozidlo sa dobre ovláda, a ak zaradíte prevodovku do režimu Sport, môžete predbiehať bez akéhokoľvek vzrušenia, ale Kodiaq je skôr na dlhé, pokojné jazdy. Motor je dobre odhlučnený, ale vo vyšších otáčkach ho budete počuť.

Škoda Kodiaq 2022.

Účinnosť tohto motora sa prejavila najmä na dlhých trasách. V meste môžete očakávať spotrebu 10 až 11 l/100 km. Ale akonáhle opustíte mesto, naftový motor sa skutočne prejaví a ukáže svoje silné stránky na dlhých trasách. Po niekoľkých stovkách kilometrov za volantom som dosiahol kombinovanú spotrebu 6,5 l/100 km, čo na 7-miestne SUV nie je zlé.

Závery

Ak si nepotrpíte na najnovšie technológie, SUV Škoda Kodiaq prvej generácie je stále dôstojnou voľbou. Najväčšie SUV v portfóliu Čechov ponúka dobrú sadu bezpečnostných a asistenčných systémov, komfortných prvkov a dostatok moderných technológií pre väčšinu zákazníkov.

Dizajn si stále drží svoju úroveň aj v roku 2024, vzhľadom na to, že druhá generácia sa príliš neodklonila od pôvodného dizajnového konceptu. Samozrejme, na niektorých prvkoch je vidieť ich vek, napríklad na niektorých tlačidlách v interiéri a systéme infotainmentu. Napriek tomu zostáva balík atraktívny, najmä pre rodiny, ktoré potrebujú priestranné a úsporné auto. Navyše, teraz, keď bola na trh uvedená nová generácia, môžete nájsť ponuky na exempláre prvej generácie na sklade predajcov.

Pokiaľ ide o ceny, taká Škoda Kodiaq, stupeň výbavy Style, s motorom 2,0 l a výkonom 200 k plus niektorými prvkami výbavy má cenníkovú cenu 49 838 eur s DPH.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Škoda ukázala nový Superb v detailnom zábere. Jeden prvok vôbec nezapadá do zvyšku

Škoda útočí na segment lacných elektromobilov. Už bez „kuraťa“ na kapote


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Uniknutá správa Elona Muska. Tesla má vážne problémy

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Craig Adderley). Podľa memoranda, ktoré Elon Musk zverejnil pre zamestnancov Tesly, sa spoločnosť pripravuje na veľkú vlnu prepúšťania. Značka sa…

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov