Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Škoda útočí na segment lacných elektromobilov. Už bez „kuraťa“ na kapote

18.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Škoda predstavila svoj lacný elektromobil, ktorý bude postavený na rovnakej platforme ako Volkswagen ID.2all. Model Epiq vyzerá trochu podobne ako model Yeti, takže pôjde...

18.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Škoda predstavila svoj lacný elektromobil, ktorý bude postavený na rovnakej platforme ako Volkswagen ID.2all. Model Epiq vyzerá trochu podobne ako model Yeti, takže pôjde o malý crossover s cenou okolo 25 000 eur.

Škoda útočí na segment lacných elektromobilov.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Škoda Epiq – dojazd 400 km a 490 l kufor

Európske automobilky si konečne všimli, že dopyt po elektromobiloch vôbec neklesá, ak sa na trhu objavia lacnejšie modely. Dokazuje to aj čínska konkurencia, ktorá je stále o niekoľko krokov pred automobilovými gigantmi, ako sú Volkswagen a Stellantis. V budúcom roku sa však konečne môžeme tešiť na veľmi významné uvedenie na trh. Nová Škoda Epiq sľubuje, že bude jedným z najzaujímavejších modelov v tomto segmente. Duchovný nástupca modelu Yeti bude založený na platforme MEB určenej pre lacnejšie modely s batériami s kapacitou 38 alebo 56 kWh, čo by sa malo prejaviť v dojazde v rozmedzí 300 až 400 km.

Škoda Epiq.

Rovnako ako ID.2all, aj Škoda Epiq bude mať elektromotor s výkonom približne 220 koní umiestnený na prednej náprave. Vďaka tomu sa podarilo vytvoriť pomerne veľký kufor v zadnej časti. Pri dĺžke 4,1 metra sa očakáva, že „kufor“ bude mať až 490 litrov. Dostatok na to, aby sa do neho zmestila štvorčlenná rodina na dlhšiu cestu. Model zobrazený na fotografiách je zatiaľ prototypom, ale vyzerá, že má veľmi blízko k sériovému modelu. Vyznačuje sa použitým dizajnovým konceptom Modern Solid, v ktorom už nie je miesto napríklad pre logo výrobcu, ktoré bolo jednoducho nahradené názvom Škoda. Dizajn Epiqa pôsobí celkom ucelene a dáva mu o niečo väčšie rozmery, ako v skutočnosti je, ale konečný súd vynesieme, až keď si ho budeme môcť pozrieť zblízka.

Škoda Epiq – veľa miesta

Nový dizajnový jazyk českej značky je viditeľný aj v interiéri. Je veľmi minimalistický, stredovú konzolu tvorí najmä veľký displej a niekoľko fyzických tlačidiel pod ním. Je tu aj miesto pre plávajúcu poličku s indukčnou nabíjačkou a rozmernú lakťovú opierku. Volant je dvojramenný s novým logom, početnými tlačidlami a gombíkmi na ovládanie informačno-zábavného systému a pred vodičom máme len malý displej, ako je to v súčasnosti vo vozidlách na platforme MEB. Najväčšie pochybnosti mám o použitých materiáloch, pretože aj na fotografiách vyzerajú jednoducho lacno. Treba však pripomenúť, že toto auto má stáť okolo 25 000 eur, čo na dnešnú realitu nie je prehnaná suma.

Volant je dvojramenný s novým logom.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Pri pohľade na kabínu zhora je jasné, že ide o auto skôr pre 4 ako pre 5 osôb, ale aj tak by sa v ňom malo cestovať celkom pohodlne. K dispozícii bude aj množstvo odkladacích priestorov a háčikov, ktoré sú charakteristickým znakom značky Škoda a jej mottom – Simply Clever. Bude to tiež jeden z prvých automobilov značky Škoda s podporou technológie mobilného kľúča. Vozidlo sa bude dať otvoriť a naštartovať len pomocou smartfónu a nainštalovanej aplikácie, ktorá umožní aj prístup k množstvu informácií o vozidle. Kľúčom k dopytu však budú parametre pohonnej jednotky a cena, ktoré budú známe až budúci rok, keď sa vozidlo oficiálne začne predávať.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Škoda ukázala nový Superb v detailnom zábere. Jeden prvok vôbec nezapadá do zvyšku

Nová Škoda Octavia po facelifte. Má veľa zmien, ktoré si voľným okom nevšimnete


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Uniknutá správa Elona Muska. Tesla má vážne problémy

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Craig Adderley). Podľa memoranda, ktoré Elon Musk zverejnil pre zamestnancov Tesly, sa spoločnosť pripravuje na veľkú vlnu prepúšťania. Značka sa…

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov