Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

C-HR Plug-In Hybrid: 0,2 l/100 km a dojazd 95 km v elektrickom režime. Výsledok testu

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Prius PHEV je úsporný, ale lídrom predaja nebude. Toyota C-HR Plug-In Hybrid s rovnako úsporným pohonom má reálnu šancu stať sa skutočne populárnym plug-in...

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).

Prius PHEV je úsporný, ale lídrom predaja nebude. Toyota C-HR Plug-In Hybrid s rovnako úsporným pohonom má reálnu šancu stať sa skutočne populárnym plug-in hybridným vozidlom. Počas prvých testovacích jázd som dosiahol dojazd 95 km v elektrickom režime a spotreba paliva na vzdialenosť 100 km bola presne 0,2 l/100 km.

Toyota C-HR Plug-In Hybrid má šancu stať sa skutočne populárnym plug-in hybridným vozidlom.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Toyota C-HR Plug-In Hybrid (PHEV) má rovnaké pohonné ústrojenstvo, aké malo premiéru v najnovšom modeli Prius, ktorý je ako Plug-In Hybrid dostupný len v Európe. V prípade modelu C-HR ide o štvrtý typ pohonu, s ktorým je možné vozidlo zakúpiť.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že verzia Plug-In je len väčšia batéria pridaná do 2,0 l hybridného motora. Do istej miery je to pravda, pretože C-HR PHEV sa dokáže aj „samonabíjať“ (počas brzdenia, ako aj pri dodatočnom zaťažení spaľovacieho motora), hoci môže a dokonca by mal byť zapojený do elektrickej siete, najlepšie denne. Bolo však vykonaných niekoľko ďalších úprav, o ktorých trochu nižšie.

Záujemcov o podrobnosti fungovania plug-in hybridov odkazujeme na súhrnný materiál o PHEV. Ide o veľmi univerzálne hybridné vozidlá, ktorých zmysel použitia je predovšetkým vtedy, ak máme možnosť ich denne alebo takmer denne dobíjať doma alebo na parkovisku pri kancelárii. Bez tejto možnosti zmysel ich kúpy v podstate neexistuje, najmä ak máme ako alternatívu bežný hybrid, ktorý je tak úsporný ako Toyota C-HR.

95 km s priemernou spotrebou 11,6 kWh/100 km, čo potvrdzuje, aký je pohon efektívny.

Teoreticky: 66 km a 0,9 l/100 km. V praxi: dojazd 95 km v elektrickom režime a 0,2 l/100 km

Najdôležitejšou otázkou týkajúcou sa Toyoty C-HR Plug-In Hybrid je, samozrejme, jej dojazd v elektrickom režime, ako aj spotreba paliva. Výrobca uvádza, že v cykle WLTP dosiahol model C-HR PHEV 66 km. Keďže viem, ako úsporne jazdí Prius (viac ako 100 km v elektrickom režime), očakával som, že dosiahnem o dosť viac ako tých 66 km, a skutočne sa tak stalo: prešiel som ~95 km s priemernou spotrebou 11,6 kWh/100 km, čo potvrdzuje, aký je pohon efektívny. Rozdiel oproti Priusu nie je veľký, keďže išlo najmä o jazdu po meste, počas ktorej aerodynamický odpor nie je až taký dôležitý. Pri diaľničných rýchlostiach bude rozdiel zrejme väčší.

Spotreba paliva … Samozrejme, závisí od vzdialenosti, ktorú chceme prejsť od okamihu, keď plne nabitý plug-in hybridný automobil odpojíme zo zásuvky. Norma WLTP sa, samozrejme, nevzťahuje na 100 km, test sa vykonáva na vzdialenosť 23,25 km, na ktorej sa meria spotreba paliva. Ukázalo sa však, že mnohých z vás zaujíma, akú spotrebu má vozidlo na vzdialenosť 100 km, a práve na tejto vzdialenosti som v Toyote C-HR Plug-In dosiahol „spálenie“ 0,2 l/100 km, čo by samozrejme nemalo prekvapiť, keďže som v hybridnom režime prešiel len ~5 km. Ak by som išiel ešte ďalej a prešiel ďalších 50 km (spolu 150), spotreba by bola ~1,2 l/100 km.

Spotreba ~1,2 l/100 km v hybridnom režime.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

To je, samozrejme, typické pre každý Plug-In hybrid – hovoríme samozrejme o náraste spotreby s každým ďalším prejdeným kilometrom za predpokladu, že začíname s plne nabitými batériami.

Keď sú spomínané „batérie“ „prázdne“ – zámerne používam úvodzovky, pretože mám na mysli vyčerpanie časti, ktorá je k dispozícii na jazdu v čisto elektrickom režime – v prípade Toyoty zostáva ešte približne 2,5-3 kWh rezervy – spotrebuje C-HR PHEV v podstate rovnaké množstvo paliva ako „normálna“ hybridná verzia založená na rovnakom 2,0 l motore. Pohonné ústrojenstvo potom v podstate funguje ako bežný hybrid.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Benzínová Toyota porazila elektrickú. Je to najekologickejšie auto

Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Týždenný horoskop (38.) pre vodičov. Od 15. septembra až 21. septembra. Zatmenie nových začiatkov

15.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Týždeň od 15. do 21. septembra 2025 prináša pre všetkých vodičov dramatické zmeny vďaka zatmeniu Slnka v Panne…

Čínska revolúcia v batériách: 1 milión km životnosť a nabíjanie za 10 minút!

14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CATLOfficial). Na autosalóne IAA Mobility v Mníchove predstavil čínsky technologický gigant CATL novú generáciu batérií pre elektromobily – Shenxing Pro.…

Výmena oleja po 30 000 km? Zabudnite! Tieto chyby vám zničia motor

14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Evan LorneNew Africa). Výmena oleja je základný servisný úkon, no otázka „ako často?“ stále vyvoláva množstvo kontroverzií. Nie každý interval…

Audi potvrdilo koniec legendárneho päťvalca: Zabije ho norma Euro 7!

14.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DiPres). Päťvalcový motor od Audi má obrovskú históriu a kultový status. Tento agregát poháňal legendárne Quattro, ale neskôr si našiel…

Revolúcia od Mercedesu: EQS prešiel 1200 km na jedno nabitie vďaka batérii z F1!

14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEVReport). Mercedes uskutočnil vytrvalostný test, pri ktorom luxusný elektromobil EQS prešiel viac ako 1200 kilometrov na jedno nabitie. Vozidlo bolo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov