Správy, Zaujímavosti,

Taliani hľadajú plán B. Presadí sa čínsky gigant v Taliansku?

16.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Hoci sa vzťahy medzi talianskou vládou a koncernom Stellantis zlepšujú, dosiahnutie rozvojových cieľov talianskeho automobilového priemyslu si vyžaduje aj vonkajšiu podporu. Čínsky koncern, ktorý...

16.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops).

Hoci sa vzťahy medzi talianskou vládou a koncernom Stellantis zlepšujú, dosiahnutie rozvojových cieľov talianskeho automobilového priemyslu si vyžaduje aj vonkajšiu podporu. Čínsky koncern, ktorý sleduje európsky trh, by mohol byť záchranou.

Hoci Taliansko je jedným z najväčších hráčov vo svete štyroch kolies, jeho automobilový priemysel v súčasnosti neprežíva najlepšie obdobie.
Foto: youtube.com/@Carscoops

Hoci Taliansko je jedným z najväčších hráčov vo svete štyroch kolies, jeho automobilový priemysel v súčasnosti neprežíva najlepšie obdobie. Už niekoľko mesiacov prebieha pomerne ostrý spor medzi talianskou vládou a konglomerátom Stellantis. Jadrom sporu je otázka investícií konglomerátu do tovární a infraštruktúry na Apeninskom polostrove.

Hoci sa rokovania posúvajú dopredu – aj preto, že sa táto otázka stala skutočne medializovanou – Taliani sa nechcú spoliehať len na Stellantis. Taliansko v súčasnosti vyrába približne 800 000 automobilov ročne.

Rokovania s konglomerátom

Rokovania s konglomerátom, ktorý riadi Carlos Tavares, by umožnili zvýšiť tento počet na 1 milión, ale cieľom talianskej vlády je strop 1,3 milióna vyrobených kusov ročne.

Ako teda zaplátať dieru 300 000 kusov? Podľa agentúry Reuters talianska vláda údajne rokuje so spoločnosťou Chery Auto. Čínska spoločnosť vlastní okrem iného značku Omoda, ktorá rozprestiera svoje krídla na starom kontinente vrátane Slovenska.

Číňania zvažujú aj kúpu už nefunkčného závodu v Barcelone od Nissanu
Foto: shutterstock.com/Jenson

Účasť Chery by bola založená buď na prevzatí už fungujúceho závodu, alebo na vytvorení úplne nového závodu. Problémom pre Talianov však nepochybne je, že Číňania zvažujú aj kúpu už nefunkčného závodu v Barcelone od Nissanu. Je to teda konglomerát z kráľovstva stredu, ktorý v týchto rokovaniach rozdáva karty.

Čínski výrobcovia sa dosť tlačia do zakladania tovární v Európe alebo hľadajú subdodávateľov v našom regióne sveta. Všetko je to spôsobené nariadeniami, ktoré zavádzajú alebo zavedú európske krajiny a ktoré budú ukladať dodatočné clá a poplatky na vozidlá vyrábané a dovážané z Číny.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Akcie spoločnosti Nissan prudko klesli. Čína ako soľ v oku japonskej značky

Talianske utrpenie. Fiat spomaľuje prevádzku v slávnom závode Mirafiori. Dôvod je známy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Historická diskriminácia ľavákov a jej vplyv na modernú automobilovú bezpečnosť

1.7.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Konstantin Kolosov) Historicky boli ľaváci diskriminovaní - v stredovekej Európe bolo ľaváctvo považované za znamenie diabla, v 18. a 19.…

Múzeum nákladných automobilov Tatra v Kopřivnici: 80 vozidiel a Slovenská strela na jednom mieste

1.7.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tominin) Múzeum nákladných automobilov Tatra sa nachádza v Kopřivnici na juhozápadnom okraji areálu automobilky Tatra v priestoroch bývalej zliarne. Je…

Muži vs. ženy: Kto je agresívnejší za volantom?

01.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Lopolo). Čo znamená byť zdvorilý na ceste? Po prvé byť vodičom predvídateľným, nie chaotickým a plným emócií. Po druhé dodržiavať…

Čierny prach na diskoch? Zistite, kedy sa treba obávať

01.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kaninw). Brzdový prach je častý jav na diskoch áut, ale málokto z vodičov presne rozumie, co znamená a kedy sa…

Mechanici odhaľujú pravdu: Výrobcovia áut sa proti nám sprisahali!

01.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Scharfsinn). Až 72 percent mechanikov nemá pochybnosti o tom, že výrobcovia automobilov im úmyselne sťažujú prácu pri novších vozidlách. Takéto…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov