16.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops).
Hoci sa vzťahy medzi talianskou vládou a koncernom Stellantis zlepšujú, dosiahnutie rozvojových cieľov talianskeho automobilového priemyslu si vyžaduje aj vonkajšiu podporu. Čínsky koncern, ktorý sleduje európsky trh, by mohol byť záchranou.
Hoci Taliansko je jedným z najväčších hráčov vo svete štyroch kolies, jeho automobilový priemysel v súčasnosti neprežíva najlepšie obdobie. Už niekoľko mesiacov prebieha pomerne ostrý spor medzi talianskou vládou a konglomerátom Stellantis. Jadrom sporu je otázka investícií konglomerátu do tovární a infraštruktúry na Apeninskom polostrove.
Hoci sa rokovania posúvajú dopredu – aj preto, že sa táto otázka stala skutočne medializovanou – Taliani sa nechcú spoliehať len na Stellantis. Taliansko v súčasnosti vyrába približne 800 000 automobilov ročne.
Rokovania s konglomerátom
Rokovania s konglomerátom, ktorý riadi Carlos Tavares, by umožnili zvýšiť tento počet na 1 milión, ale cieľom talianskej vlády je strop 1,3 milióna vyrobených kusov ročne.
Ako teda zaplátať dieru 300 000 kusov? Podľa agentúry Reuters talianska vláda údajne rokuje so spoločnosťou Chery Auto. Čínska spoločnosť vlastní okrem iného značku Omoda, ktorá rozprestiera svoje krídla na starom kontinente vrátane Slovenska.
Účasť Chery by bola založená buď na prevzatí už fungujúceho závodu, alebo na vytvorení úplne nového závodu. Problémom pre Talianov však nepochybne je, že Číňania zvažujú aj kúpu už nefunkčného závodu v Barcelone od Nissanu. Je to teda konglomerát z kráľovstva stredu, ktorý v týchto rokovaniach rozdáva karty.
Čínski výrobcovia sa dosť tlačia do zakladania tovární v Európe alebo hľadajú subdodávateľov v našom regióne sveta. Všetko je to spôsobené nariadeniami, ktoré zavádzajú alebo zavedú európske krajiny a ktoré budú ukladať dodatočné clá a poplatky na vozidlá vyrábané a dovážané z Číny.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Akcie spoločnosti Nissan prudko klesli. Čína ako soľ v oku japonskej značky
Talianske utrpenie. Fiat spomaľuje prevádzku v slávnom závode Mirafiori. Dôvod je známy