Správy, Zaujímavosti,

Európska únia mení svoj postoj k nafte. „Sme otvorení všetkým technológiám.“

11.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@markets). Európska únia má pred sebou poriadny oriešok – zákaz dieselových a iných spaľovacích motorov, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035, by mohol...

11.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@markets).

Európska únia má pred sebou poriadny oriešok – zákaz dieselových a iných spaľovacích motorov, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035, by mohol byť osudný. Zdá sa, že si to uvedomujú aj vodiči a čoraz viac výrobcov automobilov. A čo je najzaujímavejšie, pravdepodobne to začínajú chápať aj politici. Má vôbec zákaz predaja spaľovacích motorov po roku 2035 zmysel?

Naším cieľom je zabezpečiť otvorenosť pre všetky technológie a preferencie zákazníkov.
Foto: youtube.com/@markets

Európska únia mení postoj k dieselovým a elektrickým vozidlám?

Európska únia začala bojovať proti globálnemu otepľovaniu približne pred 20 rokmi. Tento cieľ je sám o sebe chvályhodný. Koniec koncov, každý z nás už dnes pociťuje dôsledky klimatických zmien. Každý ďalší mesiac je vyhlásený za najteplejší v histórii. A hoci nás teplý február nemusí trápiť, pre našu planétu to nie je nič dobré.

Hoci samotný cieľ je chvályhodný, prostriedky na jeho dosiahnutie sa zdajú byť o niečo menej ideálne. Ako vieme, elektromobily majú byť spásou a liekom na všetko zlo. Podľa politikov absencia emisií z výfukových plynov napraví planétu, ale často zabúdajú na všetky ostatné emisie, ktoré vznikajú pri výrobe vozidiel aj elektrickej energie na ich pohon. Nehovoriac o šrotovaní a skladovaní týchto vozidiel.

Ešte pred 20 rokmi, keď sa Európska únia pustila do ekologickej transformácie, sa predpokladalo, že prinesie vlastné výhody. Náš kontinent sa mal za malé náklady stať novým svetovým lídrom s výrazne vyššou produktivitou. Ako teraz vieme, nič z toho sa nenaplnilo. Ešte horšie je, že Európa sa postupne stáva neefektívnym múzeom, ktoré opúšťajú podniky a investori.

Je potrebné zmeniť a doplniť právne predpisy

Nemci a Francúzi si tento stav uvedomujú a vyzývajú Európu, aby prehodnotila svoju politiku. Prvé náznaky vytriezvenia sme zaznamenali už minulý rok, keď sa vládnuci predstavitelia rozhodli zmeniť pravidlá novej emisnej normy Euro 6d. Teraz je však situácia ešte vyhrotenejšia, a to vďaka blížiacim sa voľbám. Samozrejme, vedenie EÚ nikdy neprizná, že sa mýli. Musí preto vykonať zmeny predpisov bez toho, aby stratilo tvár.

Ako upozorňuje rakúsky denník Kronen Zeitung, hlavnou témou nedávneho stretnutia europolitikov malo byť hodnotenie kontroverzného zákazu spaľovacích motorov. Podľa neoficiálnych zdrojov boli závery nezvyčajné. Podľa politikov mala byť hlavným vinníkom súčasnej situácie elektromobilita.

Elektrická mobilita: Čína vedie s nemeckými automobilkami uviaznutými v pomalom pruhu.

Čína diktuje smer

Už aj deti v predškolskom veku vedia, že nulové emisie elektromobilov sú lož. Politici to preto začali počítať trochu veľmi poctivo, ale akceptovať čokoľvek iné ako nulové emisie po roku 2035 je veľmi zložitá téma. Podľa tejto línie by Európska únia musela všetko zakázať. Nové nariadenia by preto mali byť realistickejšie. A to znamená, že elektrický pohon v niektorých krajinách, napríklad na Slovensku, vôbec nebude najčistejším riešením.

Prečo však Európska únia otvára oči práve teraz? Jednou z otázok sú blížiace sa voľby a nálada verejnosti. Druhým, rovnako dôležitým dôvodom môže byť postoj Číny, ktorá chce až do roku 2060 zostať pri spaľovacích motoroch. A elektrické motory majú byť len doplnkom a slúžiť na to, aby sa ešte viac zmocnili európskeho trhu.

Noviny Kronen Zeitung citujú šéfku Európskej komisie Ursulu von der Leyenovú, ktorá údajne povedala:

„Naším cieľom je zabezpečiť otvorenosť pre všetky technológie a preferencie zákazníkov“.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Jeden elektromobil stačil na potopenie celej lode s tisíckami úplne nových áut. Prebieha súdny spor o odškodnenie

Kto dominuje na slovenskom trhu s benzínom a naftou?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Uniknutá správa Elona Muska. Tesla má vážne problémy

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Craig Adderley). Podľa memoranda, ktoré Elon Musk zverejnil pre zamestnancov Tesly, sa spoločnosť pripravuje na veľkú vlnu prepúšťania. Značka sa…

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov