24.12.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars)
V nenápadnej hale v nemeckom Eifel sa rodí hyperšport, ktorý elektrizuje automobilový svet. Capricorn 01 Zagato kombinuje taliansky dizajn od legendárneho štúdia Zagato s nemeckým inžinierstvom. Pod kapotou pracuje kompresový motor V8 s výkonom 900 koní a krútiacim momentom 1 000 newtonmetrov. Najväčším prekvapením je manuálna päťstupňová prevodovka v dobe, keď všetci používajú automaty. Vznikne len 19 kusov za cenu 2,95 milióna eur. Pozrime sa teda na to, čo robí tento karbónový špeciál takým výnimočným a prečo po ňom túžia zberatelia z celého sveta.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Karbónové monokók na úrovni pretekárskych LMP1
Základom Capricorn 01 Zagato je karbónové monokók, ktoré dosahuje úroveň pretekárskych prototypov LMP1. Firma Capricorn totiž už desaťročia dodáva karbónové diely pre Bugatti, Porsche, Audi a dokonca aj pre Formulu 1. Podľa nemeckého magazínu Auto Bild celková hmotnosť auta nepresahuje 1 200 kilogramov, čo je v tejto výkonovej triede rarita. Rozloženie hmotnosti dosahuje takmer ideálnych 50:50 medzi nápravami. Navyše podvozok od Bilsteinu neobsahuje žiadne asistenčné systémy, pretože inžinieri veria, že kupujúci takéhoto auta vie šoférovať. Brzdy od Brembo a 21-palcové kolesá dopĺňajú technický balík.
Motor V8 s kompresorom a 9 000 otáčkami
Srdcom hyperšportu je 5,2-litrový motor V8 s kompresorom, ktorý produkuje 900 koní a 1 000 newtonmetrov krútiaceho momentu. Motor sa točí až do 9 000 otáčok a vydáva zvuk, ktorý vám zdvihne chlpy na rukách. Zrýchlenie z nuly na sto zvládne za menej než 3 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 360 km/h. Najväčším prekvapením je však manuálna päťstupňová prevodovka typu dogleg, aká sa používa v pretekárskych autách. Zakladateľ firmy Robertino Wild totiž chcel vytvoriť analógové auto bez elektronických filtrov. Preto Capricorn 01 Zagato ponúka čistý zážitok z jazdy.
Dizajn od Zagato s ikonickou dvojitou kupolou
Karosériu navrhlo legendárne talianske štúdio Zagato, ktoré stojí za ikonickými modelmi pre Aston Martin či Alfa Romeo. Charakteristická dvojitá kupola na streche (Double Bubble) okamžite prezrádza autorstvo. Dlhé svalnaté línie a obrovský zadný difúzor dodávajú autu agresívny vzhľad. Podľa britského magazínu Top Gear dizajn kombinuje eleganciu s brutalitou pretekárskeho auta. Interiér pokračuje v analógovej filozofii – nájdete tu okrúhle prístroje, kožu, pevné škrupinové sedadlá a štvorbodbové pásy. Žiadne obrovské displeje ani elektronický cirkus. Klimatizácia a kamera však nechýbajú.
Len 19 kusov za 2,95 milióna eur
Capricorn vyrobí len 19 exemplárov tohto hyperšportu – pocta roku 1919, keď vzniklo štúdio Zagato. Cena jedného kusu dosahuje 2,95 milióna eur bez dane, pričom tretina sumy ide len na materiál a komponenty. Napriek astronomickej cene sa záujemcovia hrnú. Podľa firmy už zaklopalo 75 potenciálnych kupcov a polovica produkcie je predaná. Medzi majiteľmi sú profesionálni pretekári, zberatelia a milionári s vkusom pre karbón a výkon. Navyše firma už pracuje na verzii Spider s otvorenou strechou, ktorá bude ešte divokejšia.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Nemecké inžinierstvo a talianska duša v jednom
Capricorn 01 Zagato predstavuje unikátnu kombináciu nemeckého inžinierstva a talianskej dizajnérskej duše. Firma Capricorn sídli v Meuspath pri slávnom Nürburgringu a jej zakladateľ Robertino Wild kedysi kúpil samotný okruh. Spoločnosť má na konte podiel na viac než 200 majstrovských tituloch vďaka dodávkam karbónových dielov pre pretekárske tímy. Teraz konečne predstavuje vlastné auto, ktoré spája všetky ich skúsenosti. Pre milovníkov analógových hyperšportov bez elektronických vymožeností je Capricorn 01 Zagato splneným snom. Toto auto dokazuje, že aj v roku 2025 má manuálna prevodovka svoje miesto.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Športové autá sú na ústupe? Tieto legendy sa prepadli, no jeden model zažíva obrovský boom!
Range Rover Sport: Kráľ luxusných SUV v novom šate
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























