27.11.2025 – Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoplusnews)
Zisk storočia alebo symbol krízy? Rusi od juhokórejského Hyundaia odkúpili modernú továreň v Petrohrade za smiešnych 111 dolárov. Krátko nato sa na trhu objavila nová značka Solaris, ktorá má dokonca takmer rovnaké logo ako známy poľský výrobca autobusov. Ako sa to celé stalo?

Foto: youtube.com/@autoplusnews
Hyundai odišiel, Solaris sa zrodil
Po odchode západných automobiliek z Ruska zostali veľké fabriky bez majiteľov. Juhokórejský Hyundai sa rozhodol ukončiť činnosť a svoju modernú továreň v Petrohrade predal za symbolických 111 dolárov. Kupujúcim sa stala ruská spoločnosť, ktorá okamžite ohlásila vznik novej automobilky s názvom Solaris. Náhoda či provokácia? Logo aj názov pripomínajú poľského výrobcu autobusov, no s ním nemajú nič spoločné.
Známe meno, rovnaké autá
Názov Solaris v Rusku nie je nový – tak sa nazýval najpredávanejší model Hyundaia, ktorý roky kraľoval ruskému trhu. Podobnosť bola preto pre ruských manažérov ideálnou voľbou. Po „zákonnom“ prevzatí fabriky sa výroba obnovila bez Kórejčanov, no so starými modelmi. Do ponuky sa dostal sedan Solaris HS, bývalý Hyundai Solaris, a SUV Solaris HC, ktoré je v skutočnosti premenovaný Hyundai Creta.

Foto: youtube.com/@autoplusnews
Autá z minulosti s novým menom
Oprášené modely vznikajú na rovnakých linkách, no bez zahraničnej techniky či podpory. Všetky pôvodné diely sa nahradili ruskými alebo čínskymi komponentmi, no dizajn aj koncepcia zostali nezmenené. Zaujímavé je, že modely si zachovali aj rovnaké skratky: HS znamená Hyundai Solaris, KRS označuje pôvodnú Kiu Rio Sedan. V praxi teda Solaris nie je „nová“ značka, ale kórejské autá v ruskom balení.
Rusi si značku obľúbili
Napriek pochybnostiam sa projekt ujal. Solaris HS patrí medzi desať najpredávanejších áut v Rusku, čo ukazuje, že tamojší zákazníci viac veria známym tvarom než novým názvom. Predáva sa ako domáci produkt, čo v čase sankcií zvyšuje jeho popularitu. Pre ruskú vládu je to dôkaz, že „nahradiť“ západné značky nie je problém – otázkou však zostáva, ako dlho to bez originálnych technológií vydrží.

Foto: youtube.com/@autoplusnews
Luxusná Lada prepadla
Úspech Solarisu kontrastuje s neúspechom značky Lada Aura, ktorá mala byť luxusným sedanom pre vyššiu triedu. Hoci debutovala s pompou koncom roku 2024, v prvom kvartáli 2025 sa predalo len 118 kusov namiesto plánovaných 2 000. Ruskí vodiči tak dali prednosť „starému novému“ Solarisu pred domácou prémiovou Ladou.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nová Dacia Bigster Hybrid-G 150 4×4: kombinuje benzín, elektrinu aj LPG a prejde až 1500 km
Nová Dacia Duster je tu! Má nový motor, je silnejšia a lacnejšia!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























