12.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tyaga004).
Čínsky BYD, dnes prvý svetový výrobca elektrických vozidiel, si vybrala Turín ako jednu zo základní svojej európskej dodávateľskej siete. Pre svoje európske továrne zvýši BYD počet možných talianskych dodávateľov komponentov na 85. Mnohí z nich boli zasiahnutí presunom výroby do zahraničia zo strany Stellantis. Z krízy sa rodia príležitosti.

Foto: shutterstock.com/Tyaga004
Talianska kríza ako príležitosť pre BYD
Po mesiacoch prieskumu územia bolo identifikovaných 85 piemontských spoločností pripravených dodávať komponenty pre budúce európske závody značky, ktoré sa v súčasnosti stavajú v Maďarsku a Turecku. Táto voľba nie je náhodná. Mnohé z týchto spoločností, historicky spojené najprv s Fiatom a potom so Stellantisom, zaznamenali pokles objednávok, v niektorých prípadoch až na nulu.
- BYD si vybrala Turín ako jednu zo základní pre svoju európsku dodávateľskú sieť.
- Talianske spoločnosti boli prvé v Európe, ktoré boli oslovené, a to z dvoch dôvodov: vysoké technické znalosti (často slúžiace nemeckým prémiovým značkám) a kríza v dodávateľskom reťazci spojená s poklesom výroby Stellantis.
Bývalí manažéri FCA vedú ofenzívu
Priemyselnú ofenzívu vedú dve známe mená talianskeho automobilového sektora: Alfredo Altavilla (bývalý top manažér FCA, dnes špeciálny poradca BYD pre Európu) a Alessandro Grosso (bývalý Stellantis, súčasný šéf BYD Italia).
- 85 vybraných spoločností sa špecializuje na prevodovky, brzdy, filtre, elektronické systémy a mnoho ďalšieho.
- Medzi zapojenými spoločnosťami je aj Sila Group z Orbassana, historický dodávateľ prevodoviek pre Stellantis.
- BYD predpokladá kombinovanú produkciu 500 000 áut ročne v maďarskom a tureckom závode. Pre talianske spoločnosti by to mohlo znamenať obrat v hodnote miliárd eur.

Foto: shutterstock.com/TY Lim
Reakcia odborov: Stellantis zabudol na kompetencie
Záujem BYD vítajú aj odbory. „Kompetencie tu sú, BYD to pochopil,“ povedal Gianni Mannori z FIOM Turín. „Škoda, že na to zabudli tí zo spoločnosti Stellantis,“ dodal.
Medzitým sa v Španielsku zvažuje tretí závod, tentoraz určený na výrobu batérií. Spolupráca s BYD je pre talianske firmy príležitosťou na rast a diverzifikáciu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Čipová kríza zažehnaná? Čína ruší zákaz exportu čipov Nexperia pre civilné použitie!
BYD obchádza clá EÚ: Najpredávanejší hybrid Seal U sa bude vyrábať v Turecku!
Lacné elektromobily pre Európu: EÚ ruší bezpečnostné normy, aby porazila Čínu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















