10.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MED-CARS).
BYD našiel kľúč k presvedčeniu vodičov, ktorí neveria čínskym značkám. Budú vyrábať dva z najpredávanejších áut na európskej pôde, aby sa vyhli clám. Čínska značka má plán, ako pokračovať v raste predaja na celom kontinente, hoci je teraz nútená robiť riskantnejšie rozhodnutia. Európa bude hrať kľúčovú úlohu v boji BYD proti Tesle.

Foto: youtube.com/@MED-CARS
Seal U: Najpredávanejší hybrid v Európe
BYD si je vedomý, že budúcnosť v EÚ spočíva vo výrobe na európskej pôde. To im umožní vyhnúť sa clám na čínsky dovoz. Prvým krokom bude presun výroby modelu Seal U do Turecka.
BYD Seal U sa stal najpredávanejším plug-in hybridom (PHEV) v Európe v septembri, čím predbehol aj Volkswagen Tiguan. Model Seal U má za prvých 9 mesiacov roka 55 504 registrácií.
Turecko a Maďarsko: Dve európske továrne
Turecko bude vstupnou bránou pre novú generáciu modelu Seal U.
- Seal U DM-i: Bude prvým čínskym autom, ktoré sa bude vyrábať v novej továrni v Turecku. Výroba by sa mala začať koncom roka 2026.
- Obchádzanie ciel: Výroba na európskej pôde obchádza 10 % clo, ktoré sa uplatňuje na plug-in hybridy dovážané z Ázie.
- Druhá továreň: Montážny závod v Szegede v Maďarsku bude druhou továrňou BYD na európskej pôde. Odtiaľ bude vychádzať elektrický kompakt Dolphin Surf (piaty najpredávanejší vo svojom segmente).
- Kapacita: Maďarský závod bude mať počiatočnú kapacitu 150 000 vozidiel ročne, s maximálnou ročnou produkciou až 300 000 kusov.
Stratégia PHEV: Správna voľba
BYD sa zameral na plug-in hybridy v Európe po tom, čo Brusel uvalil 17 % clo na elektrické autá z Číny. Táto stratégia bola riskantná, no ukázala sa ako mimoriadne správna.
Spoločnosť BYD v súčasnosti zvažuje výrobu hybridného variantu DM-i modelu Atto 3 aj v Turecku. Model Atto 3 je pritom už teraz úspešný, keďže do septembra bol s 10 676 registráciami ôsmym najpredávanejším kompaktným elektrickým SUV v Európe. Táto stratégia „made in Europe“ je majstrovským ťahom, ktorého cieľom je zvýšiť konkurenčný tlak na západných rivalov, ako je napríklad Volkswagen.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Lacné elektromobily pre Európu: EÚ ruší bezpečnostné normy, aby porazila Čínu!
Koniec Číny? Toyota a Honda presúvajú výrobu!
Ako starnú batérie v plug-in hybridoch? ADAC testoval 28 500 áut.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























