06.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kckate16).
Štúdia ukazuje, že degradácia batérií v plug-in hybridoch nie je konštantná. Líši sa v závislosti od výrobcu auta a spôsobu používania vozidla. Hoci niektoré štúdie ukázali, že batérie elektrických áut degradujú menej, ako sa obávalo, o plug-in hybridoch je k dispozícii málo údajov. Preto nemecký automobilový klub ADAC vykonal rozsiahly výskum.

Foto: shutterstock.com/kckate16
ADAC testoval 28 500 plug-in hybridov
ADAC vykonal výskum na meranie SoH (State of Health), teda stavu zdravia batérie, na približne 28 500 autách od šiestich rôznych výrobcov. SoH udáva, koľko z pôvodnej kapacity batérie je ešte k dispozícii.
Kľúčové zistenia:
- Vo všeobecnosti platí, že trakčná batéria vydrží tak dlho, ako je priemerná životnosť vozidla.
- Zaznamenali však väčšiu degradáciu u áut niektorých výrobcov a u exemplárov, ktoré jazdia častejšie na elektrinu (a teda častejšie nabíjajú).
Rozdiely medzi výrobcami: Mercedes vs. Mitsubishi
Štúdia odhalila výrazné rozdiely v degradácii batérií medzi jednotlivými značkami.
Dôkazy o degradácii podľa značky:
- Mercedes: Vozidlá vykazujú len mierne starnutie batérie.
- Volkswagen Group: Degradácia je vo všeobecnosti konštantná, s malým počtom anomálií.
- BMW Group: Strata SoH je pomerne pravidelná, ale počet anomálií je vyšší.
- Ford: Starnutie je výrazné na začiatku životného cyklu, potom sa stabilizuje. ADAC však upozorňuje na malý počet dát pri autách s vysokými najazdenými kilometrami.
- Mitsubishi: Výsledky sú „obzvlášť prekvapivé“. Mnohé vozidlá vykazujú významné starnutie batérie aj po relatívne nízkych najazdených kilometroch, no potom sa stabilizujú (ADAC Research).

Foto: shutterstock.com/Enez Selvi
Kontrola zdravia batérie: Odporúčania ADAC
Okrem toho ADAC upozorňuje, že rôzne výsledky jasne ukazujú, prečo by ste mali pred kúpou ojazdeného plug-in hybridu skontrolovať batériu.
Odporúčané minimálne hodnoty SoH podľa nájazdu:
| Nájazd (km) | Minimálne SoH |
|---|---|
| 50 000 | Aspoň 92 % |
| 100 000 | Aspoň 88 % |
| 150 000 | Aspoň 84 % |
| 200 000 | Aspoň 80 % |
Odporúčania pre majiteľov:
- Ak je hodnota nižšia, auto môže mať nadmerne degradovaný akumulátor alebo chybné články.
- Aby ste predišli nadmernému starnutiu, ADAC odporúča nenabíjať batériu vždy na 100 %, ale uprednostniť nabíjanie medzi 20 a 80 %.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec vlastníctva áut sa blíži: Budeme si ich len požičiavať ako kolobežky?
Najväčší bankrot v histórii: Bývalý šéf obvinený z gigantickej sprenevery!
Technickou kontrolou neprejdete: Tieto 3 chyby sú zárukou neúspechu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















