04.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow)
Automobilový svet je na nohách. Toyota, kráľovná hybridov, robí ďalší nečakaný a odvážny krok. Do svojho najmenšieho crossoveru, modelu Aygo X, montuje plnohodnotný hybridný pohon z väčšieho Yarisu. Z malého a trochu lenivého mestského auta sa tak v zlomku sekundy stáva malá raketa s výkonom 116 koní. Má to však jeden háčik. Cena sa šplhá k 24 000 eur. Je toto koniec éry lacných áut a začiatok novej, prémiovej triedy?

Foto: youtube.com/@carwow
Koniec lenivému motoru
V prvom rade si treba úprimne priznať, že doterajšie Aygo X bolo skvelé auto do mesta, no jeho najväčšou slabinou bol motor. Atmosférický trojvalec s výkonom 72 koní stačil na presúvanie sa z bodu A do bodu B, no akékoľvek predbiehanie alebo jazda po diaľnici bola utrpením. A práve tento problém teraz Toyota rieši. A robí to vo veľkom štýle. Namiesto toho, aby len pridala turbo, dáva do svojho najmenšieho modelu to najlepšie, čo má – svoj legendárny hybridný systém.
Srdce z Yarisu, duša bojovníka
A teraz k tomu najdôležitejšiemu. Čo sa skrýva pod kapotou? Srdcom novinky je osvedčený a extrémne spoľahlivý plne hybridný systém piatej generácie, ktorý poznáme z modelu Yaris. Ide o kombináciu 1,5-litrového benzínového trojvalca a výkonného elektromotora, ktoré spoločne produkujú systémový výkon 116 koní. To je o viac ako 40 koní viac ako pri súčasnej verzii. Z malého mestského auta sa tak stáva agilný a dynamický crossover, ktorý sa nezľakne ani diaľnice. Viac o fungovaní tejto technológie si môžete prečítať na oficiálnej stránke Toyoty.
Čo to znamená v praxi?
Čo to znamená pre vodiča? V prvom rade oveľa lepšiu dynamiku a bezpečnosť. Zrýchlenie z nuly na sto bude podstatne rýchlejšie a predbiehanie na okresných cestách bude oveľa bezpečnejšie a menej stresujúce. A čo je najlepšie, vďaka hybridnému systému zostane spotreba paliva extrémne nízka, najmä v meste. Auto bude väčšinu času jazdiť na elektrinu a benzínový motor sa pripojí len v prípade potreby. Samozrejmosťou je aj automatická prevodovka e-CVT, ktorá zaručuje maximálne plynulú a komfortnú jazdu.
Cena, ktorá šokuje a mení pravidlá
A teraz prichádza tá studená sprcha. Takáto technika niečo stojí. Nové Aygo X Hybrid bude štartovať na cene takmer 24 000 eur. To je obrovský skok oproti súčasnej verzii, ktorú na Slovensku kúpite už od približne 16 000 eur. Aygo X sa tak z kategórie lacných áut posúva do úplne inej ligy. Svojou cenou už nekonkuruje len Dacii Sandero Stepway, ale začína sa nebezpečne približovať k základným verziám väčších áut, vrátane vlastného súrodenca, modelu Yaris.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Pre koho to teda je?
Pre koho je teda toto auto určené? Rozhodne to už nie je auto pre študentov alebo ako prvé lacné vozidlo. Stáva sa z neho štýlový a prémiový mestský crossover pre ľudí, ktorí chcú malé, no zároveň skvele vybavené a technologicky vyspelé auto s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Je to voľba z rozumu aj z emócie. A pre konkurenciu je to jasný odkaz, že Toyota to s dominanciou v segmente malých áut myslí smrteľne vážne.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Toyota Aygo X: Z trpaslíka sa stal hybridný športovec!
Toyota chystá bombu! Nové elektrické SUV budú vyrábať hneď za našimi hranicami
Toyota prepisuje históriu: Je druhá najpredávanejšia v Európe! Hybridy tvoria 77 % predaja
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















