28.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ivan Klindic)
Svet autosalónov umiera. Legendárna Ženeva je mŕtva, Frankfurt sa zmenil na nepoznanie a veľké automobilky v panike utekajú. Zdá sa, že éra obrovských výstav plných nablýskaných áut sa definitívne končí. Organizátori parížskeho autosalónu však hovoria jasné NIE! Púšťajú sa do zúfalého boja o prežitie a do sveta kričia, že autosalóny nie sú mŕtve, len sa menia. A majú na to pádne argumenty a šokujúce čísla, ktoré majú presvedčiť aj tých najväčších skeptikov.

Foto: shutterstock.com/Ivan Klindic
Prečo vlastne umierajú?
V prvom rade si treba úprimne povedať, prečo automobilky z autosalónov utekajú. Dôvod je jednoduchý – peniaze a kontrola. Udržať obrovský stánok na týždňovej výstave stojí milióny eur. V dnešnej digitálnej dobe si pritom automobilky môžu urobiť vlastnú, oveľa lacnejšiu online premiéru, ktorú sleduje celý svet. Majú tak plnú kontrolu nad tým, čo a ako povedia, a nemusia sa obávať priameho porovnania s konkurenciou, ktorá stojí o pár metrov ďalej. Prečo by teda mali platiť za niečo, čo si vedia urobiť sami a lepšie?
Paríž vracia úder!
A práve tu prichádza na scénu odpor z Paríža. Organizátori Mondial de l’Auto tvrdia, že tento pohľad je krátkozraký. Podľa ich najnovšieho prieskumu až 73 percent návštevníkov posledného autosalónu plánuje v priebehu jedného roka kúpu nového auta. Autosalón tak nie je len o pozeraní, ale o reálnom biznise. Je to miesto, kde sa stretáva obrovské množstvo potenciálnych zákazníkov, ktorí sú aktívne v procese rozhodovania. A to je pre automobilky obrovská príležitosť.
Najväčšia zbraň: Dotknúť sa a sadnúť si
A teraz k tej najväčšej zbrani, ktorú majú autosalóny proti internetu. Je to fyzický zážitok. Žiadne video ani online konfigurátor vám nikdy nenahradí ten pocit, keď si do auta naozaj sadnete. Keď sa dotknete materiálov, vyskúšate si posed za volantom, zistíte, koľko miesta je na zadných sedadlách a ucítite tú typickú vôňu nového auta. Práve tento hmatateľný a emocionálny zážitok je podľa organizátorov kľúčový a nenahraditeľný.
Pasca na nerozhodných
Ďalším silným argumentom je fakt, že až 40 percent návštevníkov prichádza na autosalón bez toho, aby mali vybratú konkrétnu značku. Sú otvorení a hľadajú inšpiráciu. Pre automobilky je to ideálne bojové pole, kde môžu zabojovať o nerozhodnutého zákazníka. Môžu mu ukázať svoje najnovšie modely, vysvetliť technológie a presvedčiť ho, prečo je práve ich auto to najlepšie. Je to priamy kontakt so zákazníkom, ktorý žiadna online reklama nenahradí.

Foto: shutterstock.com/Supermop
Aká je teda budúcnosť?
Záver je teda jednoznačný. Klasické autosalóny, ako sme ich poznali, sú naozaj mŕtve. Budúcnosť však patrí novému typu podujatí. Nebude to už len o statickom vystavovaní áut. Bude to o zážitkoch, interakcii a emóciách. Očakávajme viac testovacích jázd, viac virtuálnej reality a viac zón, kde si ľudia môžu autá naozaj vyskúšať. Z autosalónu sa musí stať automobilový festival, kam ľudia prídu nielen nakupovať, ale aj zabaviť sa.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Parížsky autosalón 2024: Súboj medzi Francúzskom, Nemeckom a Čínou
Parížsky autosalón opäť otvára svoje brány
Nová hviezda na obzore vstupuje na európsky trh!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















