14.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/gabriellebegin).
Mnohí vodiči nových áut si môžu vyberať medzi rôznymi jazdnými režimami. Kedy používať režim „eco“ v aute? Žartom ho nazývajú možnosťou „mulica“, pretože auto reaguje ospalo. Ale niečo za niečo. Funguje naozaj tak, ako sľubujú výrobcovia?

Foto: shutterstock.com/gabriellebegin
Kedy používať režim „eco“ v aute? Má významný vplyv na jazdu
Po zapnutí režimu „mulica“ začne motor pracovať výrazne pokojnejšie. Reakcia na plyn sa stáva lenivejšou a prevodovka sa s veľkou vytrvalosťou vyhýba vysokým otáčkam. Navyše, aj klimatizačná jednotka sa správa, akoby si vzala dovolenku. Kompresor sa spúšťa zriedkavejšie, aby nevyčerpával nádrž. V dôsledku toho auto stráca trochu charakteru, ale na oplátku sa odvďačí nižšou spotrebou paliva a plynulejšou jazdou. Bude ako stvorený pre vodičov, ktorí sa vydávajú na dlhé trasy alebo denne dochádzajú do práce. Samozrejme, za predpokladu, že sa neponáhľate.

Foto: shutterstock.com/Rattanasak Khuentana
Je režim „eco“ zdravý pre motor? Robte to, ale s rozumom
S režimom „eco“, ako so všetkým v živote, platí zásada striedmosti. Oplatí sa ju dodržiavať, pretože prílišné a dlhodobé „katovanie“ motora nízkymi otáčkami mu môže uškodiť. Dochádza vtedy k usadzovaniu karbónových usadenín a motor sa jednoducho „dusí“ kvôli nedostatku otáčok. Preto je lepšie mu občas dopriať oddych a dopriať mu jazdu s pevnejšie stlačeným plynom. Receptom je rovnováha. Trochu „eco“, trochu emócií.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tajný trik mechanikov: Ako jazdiť v zápche s automatom, aby sa nepokazil.
Polícia varuje: Prichádza peklo na cestách! Tieto chyby počas búrky vás môžu zabiť!
Zipsovanie na slovenský spôsob: 90 % vodičov to robí zle a hrozí im pokuta!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.