15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/JoshBryan).
V novembri 2025 Ford ukončí výrobu modelu Focus, čím z ponuky zmizne jeden z jeho najpredávanejších modelov. Nástupca nepríde skôr ako v roku 2027 a bude to auto s vyšším podvozkom a rôznymi možnosťami pohonu. Pre fanúšikov klasického hatchbacku je to smutná správa, no Ford má jasný plán, ako vyplniť dieru na trhu.

Foto: shutterstock.com/JoshBryan
Nástupca nepríde hneď
V novembri 2025 Ford preruší výrobu modelu Focus, čím zanechá v ponuke modrého oválu prázdne miesto po jednom z jeho najpredávanejších modelov (len v roku 2024 sa ho predalo viac ako 85 000 kusov). Zatiaľ čo zákazníci Fiesty, ktorej výroba sa skončila v roku 2023, sa podľa plánov americkej automobilky mali presunúť k Pume, Focus sa rozlúči bez priameho nástupcu a prenechá tak svoj podiel na trhu konkurencii.
Americká automobilka síce uvedie v Európe tri nové modely, ale nie hneď. Bude si treba počkať až do roku 2027, kedy prídu tri nové hybridné a elektrické modely pre starý kontinent. Medzi nimi bude aj nástupca Focusu, ktorý sa premení na crossover, aby mohol konkurovať rivalovi ako Cupra Formentor.
Medzi Pumou a Kugou
Podľa neoficiálnych informácií nový Ford Focus nenahradí Kugu, ale vyplní medzeru v ponuke, ktorá vznikne po odchode Focusu, medzi Pumou a samotnou Kugou. Bude mať však silné prepojenie práve s Kugou, keďže by sa mal vyrábať paralelne v tom istom španielskom závode vo Valencii a oba modely budú zdieľať mnoho kľúčových komponentov, pravdepodobne počnúc platformou C2.

Foto: shutterstock.com/Artistic Operations
Táto architektúra, použitá po prvýkrát práve na štvrtej generácii Focusu, sa nikdy nespájala s čisto elektrickým motorom. Cieľ Fordu stať sa do roku 2026 v Európe plne elektrickým už nie je aktuálny, no modrý ovál musí napriek tomu zvýšiť svoj podiel elektromobilov s ohľadom na rok 2035. Predpokladá sa teda, že platforma C2 by mohla byť upravená tak, aby bola multi-energetická a mohla hostiť aj čisto elektrické pohonné jednotky, aj keď nie hneď od začiatku.
Pozor na cenu
Nový crossover, ktorý nahradí Focus, sa bude musieť odlíšiť nielen od Kugy, ale predovšetkým od modelov Explorer a Capri, ktoré sú čisto elektrické a dnes oslovujú inú klientelu ako Focus. Na vytvorenie jasnej identity nového modelu bude potrebná diverzifikovaná ponuka motorov a cena výrazne nižšia ako viac ako 41 000 eur za Explorer.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia Bigster v teste: Kráľ priestoru a šikovných riešení prichádza!
Hyundai Three mieri do výroby: Bude to Veloster budúcnosti s reproduktormi namiesto výfuku!
Cupra Tindaya: Nástupca Formentora alebo úplne nový model? Toto je budúcnosť značky!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.