Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Škoda má problém: Konkurent prichádza do Európy s nižšou cenou.

12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Togg). Zatiaľ čo Česi s novou Octaviou vyčkávajú a v Mníchove desia len konceptom jej nástupcu, Turci vo svojom stánku lákajú na hotový liftback rovnakého...

12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Togg).

Zatiaľ čo Česi s novou Octaviou vyčkávajú a v Mníchove desia len konceptom jej nástupcu, Turci vo svojom stánku lákajú na hotový liftback rovnakého razenia, ktorý mieri do nemeckého predaja. Okrem krajšieho zovňajšku má lákať aj na relatívne priaznivú cenu.

T10F Togg
Škoda má problém: Konkurent prichádza do Európy s nižšou cenou.
Foto: youtube.com/@Togg

Turecká expanzia do Nemecka

Reč je o chystanej expanzii tureckej automobilky Togg. Tá bola založená v roku 2018, no už o štyri roky neskôr otvorila svoju prvú továreň. Z nej predvlani začal schádzať jej prvý model, elektrické SUV T10X. Tento model nedávno otestoval nemecký Auto Bild, ktorý s ním prešiel zhruba dvetisíc kilometrov z Gemliku pri Istanbule, kde sa vyrába, až do Mníchova. Dôvodom je samozrejme autosalón IAA Mobility, kde sa SUV ukázalo publiku vedľa elektrického liftbacku T10F.

Tento model nám Togg ukázal už na začiatku minulého roka, teraz tu však máme jeho finálne produkčné prevedenie. Predaj pritom odštartuje ešte tento mesiac, a to ako v Turecku, tak aj v Nemecku. Ceny zatiaľ známe nie sú, vo svojej domovine má však T10F štartovať okolo 1,54 milióna tureckých lír, teda na približne 30 000 eur.

Lacnejší a krajší ako Octavia?

Napriek všetkému by ale Togg mal byť lacnejší ako konkurencia, čo by mohlo vystrašiť Škodu. Tá sa tiež na IAA Mobility pochválila konceptom predznamenávajúcim elektrickú Octaviu V, vzhľad auta ale nadchol asi len tvrdé jadro priaznivcov škodovky. A akokoľvek sa dá čakať, že produkčná verzia bude dizajnovo menej kontroverzná, lacná ako T10F nebude.

Novinka od Toggu pritom meria 4 830 milimetrov na dĺžku a počíta s rázvorom 2 890 mm, skutočne tak ide priamo proti Škode Octavia IV a budúcej päťke. Za tou síce zaostáva v oblasti batožinového priestoru, kapacitu 505 litrov však len málokto bude považovať za nedostatočnú. Po sklopení zadných sedadiel ju navyše možno navýšiť na 1 350 l.

Moderný interiér a tri verzie pohonu

T10F sa pochváli 12-palcovým prístrojovým štítom, ktorý dopĺňa 29-palcový displej multimédií a 8-palcová obrazovka určená na ovládanie klimatizácie. O pohon základnej verzie sa postará vzadu usadený elektromotor naladený na 218 koní, ktorý bude spojený s batériou s kapacitou 52,4 kWh. Dojazd tejto verzie je 335 km.

K dispozícii bude aj verzia s rovnakým motorom, ale s väčšou batériou 88,5 kWh, ktorá ponúkne dojazd až 632 km. Vrcholom ponuky bude verzia s dvoma elektromotormi, ktoré produkujú 435 koní. Na stovku toto prevedenie zrýchli za 4,1 sekundy a jeho udávaný dojazd je 523 km.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý z týchto dvoch elektrických liftbackov sa vám páči viac?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

TOP 10 najzbytočnejších systémov v autách: Mali pomáhať, no len otravujú!

Hyundai Three mieri do výroby: Bude to Veloster budúcnosti s reproduktormi namiesto výfuku!

Zabudnite na Tatry! Objavili sme tajný raj v srdci Slovenska, kam sa dostanete len po špeciálnej ceste!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elon Musk už nie je najbohatší na svete! Katastrofálny rok pre Teslu ho zosadil z trónu

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Photo Agency). Elonovi Muskovi sa hromadia zlé správy s Teslou a teraz prišla posledná, ktorá sa ho týka osobne: prestal…

Ferrari oživuje legendu: Nová Testarossa má 1036 koní a brutálne zrýchlenie!

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari). Vždy je to špeciálna udalosť, keď Ferrari predstaví nové auto. Tentoraz je to však ešte vzrušujúcejšie, pretože taliansky výrobca…

Symbol Expo 2025 končí v peci: Prečo sa najväčšia drevená stavba sveta musí zničiť?

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Shawn.ccf) Expo 2025 v Osake otvorilo svoje brány v apríli a okamžite upútalo pozornosť na centrálnu stavbu celej výstavy. „Grand…

Koniec jednej éry: Dieselové motory miznú z Európy ako dinosaury!

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/holgers.pictures). Ak hľadáte auto s dieselovým motorom, máte čoraz menší výber a rozmanitosť modelov klesá. V Európe sa už prakticky…

Volkswagen v panike? Ceny elektromobilov padajú, sú lacnejšie ako Golf a Tiguan!

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images) Automobilový svet zažíva šok, ktorý prichádza z Nemecka. Volkswagen, najväčší európsky výrobca, spúšťa masívne zľavy na svoje elektrické…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov