03.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Tento prototyp by mal predznamenať elektrického nástupcu modelu TT, ktorý príde v roku 2027, a ukazuje nový dizajnový smer Audi, charakterizovaný elegantnejším a minimalistickým dizajnom. Zabudnite na obrovské obrazovky a dotykové ovládanie, prichádza revolúcia!

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Zmena kurzu
Podobne ako v polovici 90. rokov prototyp Audi TT predznamenal dizajn sériových modelov na nasledujúce roky, nemecká automobilka si opäť vybrala športové auto, aby ukázala, aké budú Audi zajtrajška. Volá sa Concept C a je to prvé vozidlo navrhnuté dizajnovým centrom Audi pod vedením Massima Frascellu (bývalého šéfa dizajnu Jaguar-Land Rover). Jasne predznamenáva 100 % elektrického nástupcu modelu TT, ktorý sa očakáva v roku 2027, a predstavuje rázny rez s nedávnou produkciou.
Nielen v exteriéri, ale predovšetkým v interiéri, kde miznú obrovské obrazovky a invazívne dotykové ovládanie. Žiadne detaily o mechanike neboli zverejnené, no keďže batéria nie je v podlahe, ale za sedadlami (v stredovej polohe), je takmer isté, že auto prevezme mechaniku budúceho Porsche Boxster.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Ako vyzerá zvonku?
Audi Concept C je dvojmiestny roadster s dĺžkou 452 cm, s motorizovanou pevnou strechou, ktorá za pár sekúnd zmizne za sedadlami. Vyznačuje sa „čistými“ a minimalistickými tvarmi. Predná časť znamená skutočný prelom v porovnaní s minulosťou, s novou vertikálne orientovanou maskou chladiča, ktorá v sebe integruje radar a senzory pre asistenčné systémy.
Po stranách sú tenké full LED svetlomety charakterizované štvobodovým dizajnom. Aj vzadu sú LED svetlá so štyrmi prvkami veľmi tenké a dobre ladia s karosériou, ktorá je definovaná niekoľkými ostrými líniami. Inšpirácia pochádza priamo z dôležitých modelov v histórii Audi, ako je prvá generácia superšportu R8 a dokonca aj Auto Union Type C (pretekárske auto z 30. rokov), no výsledok je veľmi moderný.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Technológia, ktorá nekričí
Kabína znamená skutočnú revolúciu v porovnaní s dnešnými Audi. Technologická výbava nie je okázalá, ale je dobre integrovaná do dizajnu palubnej dosky. Multimediálny systém s 10,4-palcovým dotykovým displejom je výsuvný (objaví sa alebo zmizne po stlačení tlačidla na stredovom tuneli).
Digitálny prístrojový štít (tiež 10,4-palcový) je kompaktnejší ako displeje používané v najnovších Audi, no vďaka dvojúrovňovému usporiadaniu je prehľadnejší a intuitívnejší. Klimatizácia sa ovláda dotykovými prvkami v strede palubnej dosky, zatiaľ čo ostatné tlačidlá na stredovej konzole a na volante sú fyzické a vyrobené z hliníka. Pôsobia kvalitnejšie a dajú sa ľahko nájsť bez rozptyľovania.
Luxusné materiály a spracovanie
Veľká pozornosť bola venovaná aj povrchovým úpravám. Mnohé prvky, ktoré sú bežne z plastu, sú na Audi Concept C z hliníka, ako napríklad kľučky na otváranie dverí a ovládače okien. Panely dverí sú kompletne potiahnuté látkou. Rovnaký materiál sa používa aj na sedadlách, zatiaľ čo palubná doska a volant využívajú mäkký poťah z imitácie kože.
Za zmienku stoja aj logá Audi na karosérii a na volante vyrobené z brúseného hliníka. Samozrejme, keďže ide o koncepčné auto, nevieme, čo sa nakoniec dostane do sériovej výroby, no môžeme očakávať prepracovanejšie interiéry, lepšiu integráciu displejov a, rovnako ako na tomto koncepte, návrat fyzických tlačidiel na ovládanie všetkých dôležitých funkcií.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Umenie alebo šialenstvo? Kúpili by ste si drevené auto za cenu skutočného?
Revolúcia z Rumunska: Renault a Geely predstavili prvý motor na svete s priamym vstrekovaním LPG!
Audi útočí na BMW X2: Toto je nový Q3 Sportback, štýlové SUV-kupé!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.