03.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Proxima Studio)
Snívate o práci vodiča Boltu? Flexibilný čas, vlastný pán, slušné peniaze… Aspoň tak to vyzerá v reklamách. Jeden z vodičov sa však rozhodol ukázať krutú realitu. Zverejnil svoje zárobky za celý týždeň a čísla sú absolútne šokujúce. Namiesto slušnej výplaty mu po odrátaní všetkých nákladov zostali len oči pre plač. Toto je pohľad do zákulisia, ktorý vám zmení názor na prácu pre moderné taxislužby.

Foto: shutterstock.com/Proxima Studio
Sľuby verzus realita
Práca pre platformy ako Bolt či Uber láka mnohých vidinou rýchleho a jednoduchého zárobku. Jeden z vodičov sa však rozhodol skoncovať s ilúziami. Na sociálnej sieti zverejnil detailný prehľad svojich príjmov a výdavkov za jeden celý pracovný týždeň. Nešlo o žiadne flákanie. Vodič poctivo jazdil, aby zarobil čo najviac. Jeho cieľom bolo ukázať, koľko peňazí mu na konci týždňa reálne zostane v peňaženke. Výsledok je pre mnohých, ktorí o tejto práci uvažujú, poriadne studenou sprchou.
Čísla, ktoré na prvý pohľad nevyzerajú zle
Poďme sa pozrieť na konkrétne čísla. Za celý týždeň jazdenia ukázala aplikácia vodičovi celkovú tržbu približne 355 eur. Na prvý pohľad to nevyzerá úplne zle. Z tejto sumy si však platforma Bolt okamžite stiahla svoju províziu, ktorá v tomto prípade predstavovala takmer 90 eur. Vodičovi tak na účet prišlo zhruba 267 eur. Stále to môže znieť ako prijateľná suma za týždeň práce. Problém je, že toto nie sú ani zďaleka čisté peniaze. Od tejto sumy si totiž vodič musí odrátať všetky svoje náklady.
Prvý zabijak zisku: Palivo
Prvým a nevyhnutným nákladom je palivo. Vodič v tomto prípade jazdil na aute s pohonom na LPG, čo je najlacnejšia možná alternatíva. Aj napriek tomu ho týždeň jazdenia po meste stál na plyne približne 116 eur. Z pôvodných 267 eur mu tak zostalo už len 151 eur. A to stále nie je koniec. Prichádza totiž na rad ten najväčší a najzákernejší náklad, s ktorým mnohí nerátajú. Práve ten robí z tejto práce často nerentabilnú záležitosť.
Najväčšia pasca: Prenájom auta od flotily
Mnohí vodiči, ktorí nemajú vlastné auto alebo ho nechcú ničiť, si vozidlo prenajímajú od takzvaných flotilových partnerov. A tí si za to nechávajú poriadne zaplatiť. Týždenný poplatok za prenájom auta, ktoré spĺňa všetky podmienky pre taxislužbu, stál tohto vodiča presne 151 eur. Keď si túto sumu odrátal od peňazí, ktoré mu zostali po natankovaní, výsledok bol šokujúci. Po celom týždni práce mu nezostalo ani jediné euro. V skutočnosti skončil v miernom mínuse.
Verdikt: Týždeň driny za nula eur
Matematika je neúprosná. Po odrátaní provízie pre Bolt, nákladov na palivo a poplatku za prenájom auta vodič nielenže nezarobil nič, ale ešte musel doplatiť z vlastného vrecka. Jeho týždenný zárobok bol záporný. Tento príbeh je mrazivým dôkazom toho, že sen o flexibilnej a dobre platenej práci sa môže veľmi rýchlo zmeniť na nočnú moru. Najviac na celom systéme zarába samotná platforma a flotiloví partneri. Na samotného vodiča, ktorý nesie všetko riziko a odpracuje si desiatky hodín, často zostanú len omrvinky.

Foto: youtube.com/@LithuaniaExplained
A čo s vlastným autom?
Možno si poviete, že s vlastným autom by to bolo lepšie. Áno, odpadol by vám obrovský náklad za prenájom. Namiesto toho by ste však museli počítať s inými nákladmi. Extrémne opotrebenie vozidla, častá výmena oleja, pneumatík, bŕzd a ďalších komponentov. K tomu si prirátajte stratu hodnoty auta, poistenie a náklady na pravidelné čistenie. Aj v tomto prípade by bol reálny zárobok oveľa nižší, než sa na prvý pohľad zdá. Práca vodiča pre moderné taxislužby je skrátka oveľa tvrdší chlebíček, ako si mnohí predstavujú.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Novinka v preprave: Bolt prináša službu, kde ženy vozia len ženy!
Obrat na trhu s ojazdenými elektromobilmi. Budú USA nasledovať aj ďalšie krajiny?
Lyft prináša prvé robotaxíky do Európy: čínsky Apollo RT6 začne jazdiť v Nemecku a Británii
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.