14.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO).
Tesla, gigant vo svete elektromobilov, prechádza turbulentným obdobím. Spoločnosť sa rozhodla pozastaviť vývoj vlastného superpočítača Dojo a presunúť svoje investície smerom k externým technologickým partnerom. Táto zmena prichádza v čase klesajúcich predajov a odchodu kľúčových zamestnancov, čo vyvoláva otázky o budúcnosti firmy.

Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO
Masové odchody a zmena kurzu
Zdá sa, že problémy v Tesle sa hromadia. Spoločnosť čelí nielen klesajúcim predajom po celom svete, ale aj vnútorným otrasom. Najnovšou ranou je rozhodnutie stopnúť ambiciózny projekt superpočítača s názvom Dojo. Tento krok priamo súvisí s odchodom šéfa projektu a ďalších približne 20 zamestnancov, ktorí našli nové uplatnenie v inej firme. Zvyšok tímu bol presunutý na iné pozície v rámci Tesly. Nejde pritom o ojedinelý prípad, keďže firma sa v poslednom čase borí s masovým odchodom kľúčových riaditeľov.
Muskova nová vízia: Spolupráca namiesto vlastného vývoja
Elon Musk, ktorý kedysi označil Dojo za „beštiu“, teraz otáča kormidlo. Svoje rozhodnutie obhajuje pragmaticky. Na sociálnej sieti X napísal, že nemá zmysel, aby Tesla delila svoje zdroje a vytvárala dva úplne odlišné projekty čipov s umelou inteligenciou. Namiesto toho sa automobilka bude spoliehať na externých technologických partnerov, ako sú giganti Nvidia, AMD a Samsung. Musk však ubezpečuje, že Tesla sa úplne nevzdáva vlastných čipov. Podľa neho budú budúce čipy ako Tesla AI5 a AI6 vynikajúce pre inferenciu a dostatočne dobré aj na trénovanie.
Trh s umelou inteligenciou vrie, Tesla pod tlakom
Vývojári navrhli projekt Dojo na trénovanie modelov strojového učenia, ktoré poháňajú systém Autopilot. Tím sa však rýchlo stal obeťou extrémne konkurenčného prostredia. Trh s umelou inteligenciou zažíva obrovský boom a technologické firmy sa predbiehajú v ponukách pre špičkových odborníkov. Snaha Tesly v oblasti autonómneho riadenia je v poslednom čase hodnotená ako chaotická. Navyše, nedávno porota na Floride uznala výrobcu za čiastočne zodpovedného za fatálny incident s účasťou Autopilota. Tesla tak musí zaplatiť odškodné vo výške 243 miliónov dolárov.

Foto: shutterstock.com/DC Studio
Aká je budúcnosť projektu Dojo?
Po rozpustení tímu je budúcnosť superpočítača neistá. Najpravdepodobnejším scenárom je, že Tesla bude vo veľkej miere využívať hardvér od externých dodávateľov. Tomu nasvedčuje aj nedávno podpísaná zmluva so spoločnosťou Samsung na dodávku polovodičov pre umelú inteligenciu v hodnote 16,5 miliardy dolárov. Zdá sa teda, že Tesla sa rozhodla staviť na osvedčených partnerov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tieto motory sú takmer nezničiteľné. Ktoré autá prejdú pol milióna kilometrov bez poruchy?
Pamätáte si na Fiat Ritmo? Jeho moderná podoba vám vyrazí dych!
Max Verstappen si doprial exkluzívny darček. Jeho nové auto Formula 1 na bežné cesty!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.