Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Geniálny vynález, ktorý najprv nikto nechcel: Príbeh nákupného vozíka vás prekvapí!

02.08.2025, Redakcia Zaujímavosti (Foto: youtube.com/@RetailRewind/@MediaIndiaGroup/shorts) Ste niekedy uvažovali, čo ľudia robili pred nákupnými vozíkmi? Tento vynález je pre supermarkety kľúčový. Zvyšuje totiž tržby. Možno vás prekvapí, že nie je starý...

02.08.2025, Redakcia Zaujímavosti (Foto: youtube.com/@RetailRewind/@MediaIndiaGroup/shorts)

Ste niekedy uvažovali, čo ľudia robili pred nákupnými vozíkmi? Tento vynález je pre supermarkety kľúčový. Zvyšuje totiž tržby. Možno vás prekvapí, že nie je starý ani sto rokov. Za všetkým stojí obchodník Sylvan Goldman. Všimol si jednoduchú vec. Keď zákazníci odnesú viac, aj viac nakúpia. Jeho nápad zmenil nakupovanie navždy. No cesta k úspechu nebola vôbec jednoduchá a priamočiara.

prvý vozík
Prvý nákupný vozík bol jednoduchý, no mimoriadne funkčný
Foto: youtube.com/@RetailRewind

Zrodil sa z núdze

Sylvan Goldman bol majiteľom siete potravín. Denne sledoval svojich zákazníkov. Videl, ako sa trápia s ťažkými nákupnými košíkmi. Keď bol košík plný, zákazník jednoducho odišiel k pokladni. Goldmanovi bolo jasné, že toto obmedzuje jeho zisky. Potreboval nájsť spôsob, ako by ľudia mohli pohodlne odniesť viac tovaru. Jeho riešenie bolo geniálne vo svojej jednoduchosti. Vzal dva obyčajné drôtené košíky. Umiestnil ich na seba a celú konštrukciu pripevnil k skladaciemu stolu s kolieskami. Tak sa zrodil prvý nákupný vozík na svete. Bol to prelomový moment.

Nečakané fiasko a ľudský strach

Obchodník bol zo svojho vynálezu nadšený. Očakával, že na druhý deň sa ľudia o jeho vozíky pobijú. Realita ho však tvrdo zasiahla. Nikto ich nechcel používať. Zákazníci ich obchádzali a pozerali na ne s nedôverou. Prečo? Pre ľudí to bola príliš veľká a zvláštna novinka. Muži si mysleli, že by s vozíkom vyzerali slabo. Veď predsa unesú nákupný košík. Ženy zase vozík prirovnávali ku kočíku a nechceli ho tlačiť. Nikto nechcel vybočovať z davu a skúsiť niečo, čo nerobili ostatní. Bol to ukážkový príklad sociálneho tlaku.

Geniálny marketingový ťah

Sylvan Goldman sa však nevzdal. Pochopil, že problém nie je vo vozíku, ale v psychológii ľudí. Musel im ukázať, že používanie vozíka je normálne. A tak prišiel s brilantným nápadom. Najal si hercov a herečky. Boli to muži aj ženy, mladí aj starí. Ich úlohou bolo celý deň sa prechádzať po obchode s nákupnými vozíkmi. Nakupovali priamo pri vchodoch, aby ich každý videl. Tento psychologický trik dokonale zabral. Keď skutoční zákazníci videli, že vozíky používajú aj ostatní, prestali sa báť. Zrazu to nebolo nič divné.

vozík v praxi
Sylvan Goldman musel najať hercov, aby presvedčil zákazníkov o výhodách svojho vynálezu.
Foto: youtube.com/@MediaIndiaGroup

Zrodil sa vozíkový barón

Po tomto marketingovom majstrovskom kúsku sa všetko zmenilo. Zákazníci si na vozíky rýchlo zvykli. Zistili, aké sú praktické a pohodlné. Predaje v Goldmanových obchodoch prudko vzrástli. Ľudia začali nakupovať oveľa viac, presne ako predpokladal. Sylvan Goldman si svoj vynález nechal patentovať a založil firmu na výrobu nákupných vozíkov. Stal sa z neho milionár, prezývaný aj „vozíkový barón“. Vďaka jeho vytrvalosti a šikovnosti dnes tlačíme nákupné vozíky v supermarketoch po celom svete takmer všetci.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Používate pri nákupoch radšej vozík alebo košík?

Redakcia Zaujímavosti.

Odporúčané články:

Nemecký obchodný gigant na pokraji kolapsu: Zatvára predajne a prepúšťa stovky zamestnancov

Nová Micra odhalená: Japonský drobec s francúzskym srdcom

EÚ chce utopiť Rusko v jeho vlastnej rope: Nový balík sankcií má odrezať Putinov režim od miliárd


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Japonský dravec prichádza: Toto SUV zvládne mesto aj divočinu a mieri na vrchol!

02.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13) Trh s kompaktnými SUV je nabitý konkurenciou, no prichádza hráč, ktorý má všetky predpoklady zamiešať kartami. Obnovená Suzuki Vitara…

Koniec lacným dovolenkám? Brusel chystá zákaz, ktorý zmení všetko!

02.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kurgenc) Plánujete si na budúcej dovolenke v Chorvátsku, Grécku či Taliansku požičať auto a slobodne objavovať krajinu? Tak si to…

Obrovský škandál otriasa Čínou! Známe automobilky mali podvádzať pri dotáciách

02.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ChinaDrivers) Čínsky automobilový priemysel čelí jednému z najväčších škandálov za posledné roky. Dvaja giganti, BYD a Chery, ktorých autá sa…

Po Číňanoch prichádzajú Turci: Značka Togg vstupuje na európsky trh

02.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MED-CARS) Po čínskych automobilkách, ktoré masívne vstupujú na európsky trh, prichádza ďalší nový hráč. Turecká značka Togg, podporovaná štátom, oficiálne…

Zradná klimatizácia v aute: Ticho vám ničí zrak! Na toto si dajte pozor

02.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DimaBerlin) Klimatizácia je v horúcich dňoch na nezaplatenie. Poskytuje úľavu a komfort, bez ktorého si mnohí z nás už ani…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov