19.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:).
Marina Bay Sands sa mení. Začala sa rozširovacia výstavba symbolu Singapuru, ktorý už čoskoro doplní nová, štvrtá veža. Projekt vypracoval ten istý architekt, ktorý vytvoril pôvodný komplex, no nová veža nebude jeho kópiou, ale bude s predchádzajúcimi vežami tvoriť harmonickú jednotu.

Foto: shutterstock.com/YASEMIN OZDEMIR
Štvrtá veža, no nie jej kópia
Marina Bay Sands je známy komplex s viac ako 200-metrovými vežami spojenými na streche charakteristickým „lodičkovým“ mostíkom a nekonečným bazénom. Od otvorenia v roku 2011 sa stal ikonou Singapuru, porovnateľnou s Eiffelovou vežou či operou v Sydney. Teraz čaká ďalší významný krok – rozšírenie za 8 miliárd dolárov.
Výstavba štvrtého objektu začala 16. júla 2025. Jeho autorom je Moshe Safdie, izraelsko-kanadský architekt, ktorý navrhol aj pôvodný komplex. Aj napriek lákavému nápadu predĺžiť charakteristický mostík, Safdie sa rozhodol vytvoriť samostatnú vežu vysokú 55 poschodí, ktorá nebude priamo prepojená so zvyškom komplexu. „Rozšírenie by zničilo proporcie a bolo by to len viac toho istého. Chceli sme niečo nové,“ vysvetlil Safdie.
Skyloop namiesto Skyparku
Na streche novej veže vznikne „Skyloop“ – štruktúra pripomínajúca lagúnu s verejnou vyhliadkou, reštauráciami, záhradami, kabínami a ďalším bazénom bez okraja. Tento prvok nadväzuje na už známy „Skypark“, ktorý je magnetom pre turistov.
„Tieto budovy vyzerajú ako z jednej rodiny,“ povedal architekt. Napriek kritike je výsledok harmonický, akoby loď odplávala od ostrova. Safdie verí, že po dokončení ľudia pocítia, že štvrtá veža tu vždy patrila a zamilujú si ju rovnako ako pôvodný komplex.
Luxusné apartmány a veľká hala
Projekt rozšíri hotel o 570 luxusných apartmánov a nové obchodné a konferenčné priestory. Vedľa veže vznikne aj hala s kapacitou 15 000 miest. Pôvodné plány sa zmenili kvôli nedostatku priestoru medzi vežami, čo si vyžiadalo zásadnú úpravu dopravného riešenia – ku kvalite a funkčnosti komplexu.
Symbol Singapuru s miliónmi návštevníkov
Marina Bay Sands vlani privítal 38 miliónov návštevníkov. Generoval pritom príjmy presahujúce 1,65 miliárd eur, čím potvrdzuje svoju významnú úlohu v ekonomike a kultúre mesta.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Najhoršie letecké spoločnosti v Európe: Na vrchole známe mená
Táto krajina nemá letisko, vlastný úradný jazyk ani menu. Predsa sú tu ľudia najbohatší v Európe
Pravidlo troch štvrtín: Bez dostatku paliva hranice neprekročíte
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.