03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari).
Po piatich rokoch od uvedenia na trh prechádza Ferrari Roma významnou transformáciou. Model dostáva nové meno – Amalfi, prepracovaný dizajn, modernizovaný interiér a ešte vyšší výkon. Na cesty dorazí v roku 2026 s cenou od 240 000 eur.

Foto: youtube.com/@Ferrari
Nový názov, nový charakter
Ferrari Amalfi nie je len jednoduchým faceliftom modelu Roma. Zmena názvu zdôrazňuje, že ide o zásadnú modernizáciu. Amalfi si však zachováva svoju obľúbenú mechanickú konfiguráciu – pohon zadných kolies, 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a 3,9-litrový V8 motor umiestnený vpredu, no bližšie k stredu vozidla.
Motor prešiel aktualizáciou, ktorá zahŕňa nové a ľahšie vačkové hriadele, čo znižuje zotrvačnosť a zlepšuje odozvu na plynový pedál. Stále však nie je spojený so žiadnym typom elektrifikácie. Výkon motora bol zvýšený na 640 koní (o 20 viac ako pri modeli Roma) pri 7 500 otáčkach za minútu a krútiaci moment zostáva na úrovni 760 Nm už od 3 000 otáčok. Vďaka týmto parametrom dokáže Ferrari Amalfi zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy (o desatinu rýchlejšie ako Roma) a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h.
Novinkou je aj výfukový systém s novými zbernými potrubiami rovnakej dĺžky pre obe rady valcov, čo sľubuje ešte emotívnejší zvukový prejav.
Moderný dizajn s nádychom elegancie
Dizajn prednej časti Ferrari Amalfi bol kompletne prepracovaný tímom Centro Stile Ferrari pod vedením Flavia Manzoniho. Nový vzhľad je inšpirovaný crossoverom Purosangue a zahŕňa kontrastný čierny prvok spájajúci predné svetlomety a veľký nasávací otvor v spodnej časti nárazníka. Proporcie vozidla zostali takmer nezmenené, pričom dĺžka je stále 466 cm.

Foto: youtube.com/@Ferrari
Zadná časť však prináša výrazné zmeny – nové svetlomety pripomínajú dizajn modelov s 12-valcovými motormi a aktívny zadný spojler, ktorý sa dá nastaviť do dvoch polôh. Spojler dokáže pri rýchlosti 250 km/h generovať 110 kg aerodynamického prítlaku, čím zlepšuje stabilitu pri vysokých rýchlostiach.
Prepracovaný interiér a lepšia praktickosť
Interiér Ferrari Amalfi prešiel významnými zmenami, ktoré zvyšujú jeho praktickosť a komfort. Nový volant sa vracia k fyzickým ovládacím prvkom, vrátane kovového tlačidla na štartovanie a vypínanie motora, ktoré je príjemné na dotyk. Stredová konzola bola redizajnovaná a je teraz nižšia, čo vytvára vzdušnejší priestor v kabíne.
Dominantou palubnej dosky je nový multimediálny systém so 10,25-palcovým horizontálnym displejom. Ako je u Ferrari zvykom, interiér je vyrobený z kvalitných materiálov a ponúka široké možnosti personalizácie.
Aktualizovaná elektronika a jazdná dynamika
Inžinieri Ferrari vylepšili aj elektronické systémy vozidla. Nové nastavenia pre Manettino (prepínač jazdných režimov) robia vozidlo ešte predvídateľnejším v režimoch Wet a Comfort, zatiaľ čo v režimoch Sport a Race umožňuje najnovšia evolúcia systému kontroly pretáčavosti jednoduchšie zvládanie šmykov.
Novinkou je aj brzdový systém Brake by Wire, ktorý eliminuje mechanické spojenie medzi pedálom a brzdovými strmeňmi, čím zlepšuje odozvu a presnosť brzdenia.
Kedy dorazí na trh?
Ferrari Amalfi sa dostane na cesty v prvých mesiacoch roku 2026. Cena pre taliansky trh začína na 240 000 eur, pričom ďalšie náklady môžu vzniknúť v závislosti od personalizácie a výbavy.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nová Škoda Octavia: Bude elektrická, ale aj so spaľovacím motorom
Volkswagen čelí žalobe kvôli nadmernej spotrebe oleja v motoroch 2.0 TSI
Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.