Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen sa vracia k fyzickým tlačidlám: Koniec dotykových ovládačov

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ako photography). Volkswagen prináša späť fyzické ovládacie prvky do palubných dosiek svojich áut spolu s aktualizáciami pre elektrické modely ID.3 a ID.4. Nemecký výrobca reaguje...

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ako photography).

Volkswagen prináša späť fyzické ovládacie prvky do palubných dosiek svojich áut spolu s aktualizáciami pre elektrické modely ID.3 a ID.4. Nemecký výrobca reaguje na kritiku zákazníkov, ktorí sa sťažovali na komplikované dotykové ovládanie základných funkcií vozidla.

Volkswagen ID.4 interiér
Volkswagen sa vracia k fyzickým tlačidlám: Koniec dotykových ovládačov.
Foto: shutterstock.com/ako photography

Problém moderných interiérov

Interiéry moderných áut sa čoraz viac spoliehajú na obrazovky a dotykové ovládacie prvky. Často sa však najjednoduchšie úkony rýchlo stávajú zdrojom rozptyľovania pre vodiča. Veci ako zmena teploty, prepínanie skladieb alebo výber režimov jazdy môžu byť na obrazovke ťažko dostupné.

Práve preto sa viacerí výrobcovia postupne vracajú k fyzickým tlačidlám. Volkswagen oznámil, že spolu so spustením budúcich aktualizácií pre elektrické vozidlá ID.3 a ID.4 implementuje fyzické tlačidlá do interiéru.

Nový prístup k dizajnu

Po rozhovore pre britskú publikáciu Autocar riaditeľ oddelenia technického vývoja spoločnosti vyhlásil, že sa pracuje na novom dizajne palubnej dosky na nápravu chýb z minulosti.

Kai Grünitz vysvetlil, že budúce aktualizácie pre ID.3 a ID.4 predstavia prepracovaný interiér s dôrazom na tradičné ovládacie prvky, reprezentované fyzickými tlačidlami. Koncept ID.2all predstavil nový prístup Volkswagenu, keď ide o interiéry. Je to prvý krok smerom k ergonomickejšiemu riešeniu, ktoré bude zahŕňať viac fyzických ovládacích prvkov.

Reakcia na spätnú väzbu zákazníkov

Volkswagen implementuje viac fyzických ovládacích prvkov vo svojich budúcich autách ako odpoveď na spätnú väzbu zákazníkov. Mnohí vodiči sa sťažovali, že dotykové ovládanie je nepraktické počas jazdy a môže byť nebezpečné.

Táto zmena predstavuje významný obrat v filozofii dizajnu, ktorá sa v posledných rokoch sústreďovala na minimalistické interiéry s veľkými obrazovkami. Teraz sa ukazuje, že zákazníci uprednostňujú praktickosť pred futuristickým vzhľadom.

Technické vylepšenia

Technické detaily aktualizácií pre ID.3 a ID.4 zatiaľ neboli odhalené. Zdá sa však, že budúce elektrické modely od Volkswagenu budú mať prospech z nárastu efektívnosti a výkonu, ktoré priniesli iné nedávno spustené modely, vrátane ID.7.

Tieto vylepšenia sa dosiahnu prostredníctvom novších a technicky pokročilejších elektrických motorov a batérií a invertorov novej generácie. To znamená lepší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a celkovo lepšie jazdné vlastnosti.

Volkswagen ID.3
Budúce aktualizácie pre ID.3 a ID.4 predstavia prepracovaný interiér s dôrazom na tradičné ovládacie prvky.
Foto: youtube.com/@volkswagen

Termíny uvedenia

Facelift pre Volkswagen ID.3 je naplánovaný na druhý štvrťrok budúceho roka. Aktualizácia pre elektrický crossover ID.4 bude tiež predstavená v roku 2026.

Tento krok Volkswagenu ukazuje, že počúvanie zákazníkov je kľúčové pre úspech na trhu. Návrat k fyzickým tlačidlám môže byť začiatkom trendu, ktorý ovplyvní celý automobilový priemysel a prinesie späť praktickosť do moderných vozidiel.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo uprednostňujete v interiéri auta?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Farba auta prezrádza IQ majiteľa: Holandskí vedci odhalili prekvapivé súvislosti

3000 km dojazd a nabíjanie za 5 minút vďaka sulfidovej technológii

„Krstný otec AI“ varuje: Umelá inteligencia nahradí väčšinu pracovníkov, inštalatéri budú v bezpečí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Sú Google Mapy dobrou navigáciou? Skryté funkcie, ktoré vám ušetria peniaze

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alex Photo Stock). Nie každý vodič si uvedomuje, že Google Mapy nie sú len obyčajnou navigáciou, ale aj šikovným nástrojom,…

Kúpa jazdeného auta: Ktoré vozidlá sa najčastejšie kazia a na čo si dať pozor

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/hodim). Kúpa jazdeného automobilu nepatrí k najjednoduchším úlohám. V tomto prípade sa treba spoliehať na zásadu obmedzenej dôvery, aby sme…

Najčastejšie mýty o šoférovaní: Čo je pravda a čo nie?

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Na sociálnych sieťach sa neustále šíria rôzne mýty o šoférovaní, ale väčšina z nich sú skutočne len mýty.…

Prečo sú fínski vodiči najlepší na svete? Tajomstvo je v ich výchove

28.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AS photo family) Prečo je Fínsko jednou z najšťastnejších krajín na svete a prečo majú najlepších vodičov? Odpoveď vás možno…

Turbo motor a jeho údržba: Na čo si dať pozor

27.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Palitsyn Evgenii). Turbo motory sú dnes už štandardom vo väčšine moderních áut. Ponúkajú vyšší výkon pri menšej spotrebe, no zároveň…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov