20.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Fabian Joy)
Aston Martin Valkyrie patrí medzi najextrémnejšie autá, ktoré možno používať aj na bežných cestách. V 3,5 miliónovom monštre sa skrýva najsilnejší sériovo vyrábaný sací motor na svete, pričom na dizajne modelu sa podieľal aj konštruktérsky génius Adrian Newey z F1. Mohli by sme si myslieť, že vlastniť takéto auto je nebeská radosť, ale jeden zámožný nemecký majiteľ má úplne iné skúsenosti.

Foto: shutterstock.com/Fabian Joy
Problémy začali hneď po kúpe superauta
Majiteľ vystupujúci pod prezývkou Kunze uviedol, že svoj Valkyrie kúpil vo februári 2022, ale takmer okamžite sa stretol so závažnými problémami. Už po prejdení pár stoviek kilometrov sa v aute pokazil hybridný systém, takže takmer ihneď potrebovalo opravu. Kunze navyše dostal auto po opravách späť v stave, keď z neho vybrali systém nazývaný Rocket Locker, ktorý zabezpečuje, že sa nastaviteľná výška podvozku príliš nezníži ani po vypnutí motora. O odstránení tohto systému však Aston Martin majiteľa neinformoval, čo neskôr viedlo k poškodeniu auta. Táto situácia ukazuje na vážne nedostatky v komunikácii medzi výrobcom a zákazníkom. Navyše, takéto zásahy do konštrukcie auta bez vedomia majiteľa vyvolávajú otázky o zodpovednosti a transparentnosti.
Najstrašidelnejší incident takmer skončil tragicky
Najdesivejší prípad sa však stal až potom. V12-motor Valkyrie s výkonom 1000 koní, ktorý sa vytočí až do 11 tisíc otáčok, je natoľko hlučný, že v kabíne takmer nie je počuť žiadny zvuk z vonkajšieho sveta. Práve preto je v aute povinné nosenie špeciálnych slúchadiel, ktoré pomocou vonkajších mikrofónov privádzajú zvuky z okolia priamo do uší vodiča. V Kunzeho prípade sa však tento systém počas jazdy pokazil, čo takmer viedlo k nehode. Majiteľ jednoducho nepočul zvuk sirény blížiacej sa sanitky, takže jej vybehol do cesty. Podľa Kunzeho záviselo len od rýchlej reakcie a vodičských schopností šoféra sanitky, že sa nezrazili. Tento incident poukazuje na kritickú bezpečnostnú chybu vozidla.
Aston Martin odmieta vrátiť peniaze za chybné auto
Kvôli uvedeným problémom chcel majiteľ od Aston Martin vrátiť peniaze, ale výrobca naďalej trvá na tom, že Kunzemu dodal bezchybné auto. Značka uviedla, že aj keby súhlasila s vrátením, odpočítala by z hodnoty auta 63 400 dolárov, keďže Kunze s ním už prešiel 441 kilometrov. Aston Martin navyše trvá na tom, že viditeľné poškodenia auta nespôsobila chyba systému Rocket Locker, ale neodborne vykonaná výmena kolies. Je pravda, že Kunze si kolesá vymenil sám, ale na to si kúpil špeciálne zariadenie od samotného Aston Martin. Táto situácia ukazuje na absurdnosť celej záležitosti – výrobca predáva nástroje na údržbu, ale potom obviňuje zákazníka z neodbornosti.
Súdny spor o najdrahšie auto sveta
Kunze nakoniec podal žalobu proti Aston Martin. Prípad prejednáva nemecký súd. Tento spor môže mať zásadný vplyv na budúcnosť predaja exkluzívnych superáut a zodpovednosť výrobcov voči zákazníkom. Ak súd rozhodne v prospech majiteľa, môže to vytvoriť precedens pre ďalšie podobné prípady. Zároveň to môže prinútiť výrobcov luxusných áut, aby venovali väčšiu pozornosť kvalite a bezpečnosti svojich produktov. Pre Aston Martin ide o prestížnu záležitosť, keďže Valkyrie predstavuje vrchol ich technologických schopností. Negatívny výsledok súdneho sporu by mohol poškodiť reputáciu značky a ovplyvniť predaj ďalších exkluzívnych modelov.

Foto: shutterstock.com/Alexandre Prevot
Čo to znamená pre budúcnosť superáut
Tento prípad vyvoláva otázky o tom, či sú súčasné superautá príliš komplikované na to, aby boli spoľahlivé. Valkyrie predstavuje vrchol automobilového inžinierstva, ale zároveň ukazuje limity súčasných technológií. Keď auto stojí 3,5 milióna dolárov, zákazníci oprávnene očakávajú bezchybnú funkčnosť a maximálnu bezpečnosť. Problémy s takýmito vozidlami môžu mať katastrofálne následky nielen pre majiteľov, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Výrobcovia budú musieť nájsť rovnováhu medzi extrémnym výkonom a spoľahlivosťou. Tento prípad môže prinútiť celý priemysel, aby prehodnotil svoje prístupy k testovaniu a kontrole kvality najdrahších áut na svete.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Bugatti žiadalo od zákazníka 12 700 € za opravu ovládača, ktorý si sám opravil za 1 €!
Šokujúca zmena: Meškanie 6 hodín bude „normálne“
Senzácia z Ruska: Lada Iskra bezpečnejšia ako európske autá!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.