Správy, Zaujímavosti,

Nové, ale predsa ojazdené: Čínske automobilky odhaľujú šokujúci trik na zvýšenie predaja

1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kirkam). Čínsky automobilový trh zaplavili „nové-ojazdené“ vozidlá s nulovým nájazdom kilometrov. Šokujúce praktiky výrobcov odhalené! Čínsky automobilový priemysel opäť prekvapuje svet svojimi nekonvenčnými praktikami. Tentoraz...

1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kirkam).

Čínsky automobilový trh zaplavili „nové-ojazdené“ vozidlá s nulovým nájazdom kilometrov. Šokujúce praktiky výrobcov odhalené!

Prístav autá
Nové, ale predsa ojazdené: Čínske automobilky odhaľujú šokujúci trik na zvýšenie predaja.
Foto: shutterstock.com/Kirkam

Čínsky automobilový priemysel opäť prekvapuje svet svojimi nekonvenčnými praktikami. Tentoraz ide o fenomén, ktorý nadobúda čoraz väčšie rozmery – tisíce áut s nulovým nájazdom kilometrov sa predávajú ako ojazdené vozidlá. Čo sa za tým skrýva a prečo čínska vláda začína biť na poplach?

Nulový nájazd, ale „ojazdené“ – ako je to možné?

Predstavte si, že si kúpite „ojazdené“ auto, ktoré nikdy neprešlo ani meter. Znie to ako fantastický obchod, však? Presne takáto bizarná situácia sa odohráva v Číne, kde rastie počet predajcov ponúkajúcich vozidlá, ktoré majú síce evidenčné čísla, ale nikdy neopustili predajné miesto. Podľa agentúry Reuters dnes v Číne pôsobí 3 až 4 tisíc predajcov špecializujúcich sa na takéto „nové-ojazdené“ autá.

Zatiaľ čo výrobcovia a predajcovia automobilov odmietajú túto situáciu komentovať, čínska vláda už začala konať. Ministerstvo obchodu zorganizovalo stretnutie s predstaviteľmi automobilového priemyslu, aby tento problém riešili.

Umelo nafúknuté štatistiky a cenová vojna

Za týmto zvláštnym javom stojí jednoduchá motivácia – umelé zvyšovanie predajných čísel. Vozidlá sa síce zaregistrujú, ale v skutočnosti nezmenia majiteľa. Táto manipulácia je pravdepodobne výsledkom roky trvajúcej cenovej vojny medzi výrobcami.

Pre bežných motoristov to prináša výhody v podobe lacnejších áut, no z dlhodobého hľadiska takéto praktiky poškodzujú trh. Vytvárajú falošný obraz o skutočnom dopyte a môžu viesť k vzniku nebezpečnej bubliny na automobilovom trhu.

Reakcia čínskej vlády vyvolala okamžité otrasy na burze. Po zverejnení informácií o stretnutí automobiliek s vládnymi predstaviteľmi klesli akcie popredných čínskych výrobcov ako BYD a Leapmotor o 3,1 percenta.

Čínska vlajka autá
Nové-ojazdené vozidlá čakajúce na zákazníkov v Číne – nulový nájazd, ale s evidenčnými číslami.
Foto: shutterstock.com/Scharfsinn

Podobná prax aj v Európe, ale z iných dôvodov

Zaujímavé je, že podobný fenomén existuje aj v Európe, hoci v oveľa menšom meradle a z úplne iných dôvodov. V našich končinách predajcovia registrovali nové vozidlá na seba najmä v rokoch 2022 a 2024, keď sa v EÚ menili pravidlá povinnej výbavy automobilov.

Európski predajcovia boli nútení tieto vozidlá zaregistrovať, inak by nikdy nemohli byť uvedené do premávky, keďže by nespĺňali požiadavky. Na rozdiel od Číny, v Európe sa autá neregistrujú umelo s cieľom skresľovať štatistiky. Namiesto toho výrobcovia organizujú výpredaje ročníka a k registrácii áut pristupujú len v nevyhnutných prípadoch.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o praktikách čínskych automobiliek?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Jaguar v ohrození: Legendárna britská značka predala v Európe len 49 áut!

Toyota triumfuje: Hybridná revolúcia prekonáva Trumpove clá

Brzdenie motorom vs. klasické brzdy: Tajomstvo bezpečnej jazdy, ktoré musí poznať každý vodič


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Magická cesta: Nemecko spúšťa diaľnicu, ktorá nabíja elektromobily počas jazdy

4.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Gorodenkoff). Revolučný úsek diaľnice A6 umožní elektromobilom nabíjať sa počas jazdy. Inovatívna technológia by mohla navždy zmeniť spôsob, akým vnímame…

ADHD za volantom: Neviditeľné nebezpečenstvo na našich cestách?

4.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Konstantin Kolosov). Porucha pozornosti môže byť rovnako nebezpečná ako jazda pod vplyvom alkoholu, no správne zvládnutá nemusí znamenať ohrozenie. ADHD…

Globálna kríza na obzore: Automobilky môžu zastaviť výrobu kvôli nedostatku surovín z Číny

4.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Lerner Vadim). Najväčšie automobilové koncerny bijú na poplach. Chýbajúce vzácne kovy z Číny môžu zastaviť výrobu áut na celom svete…

Nemecký automobilový gigant sa zmenšuje: VW prepustí tretinu pracovnej sily

4.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Nemecký automobilový gigant plánuje prepustiť až 35 000 pracovníkov do roku 2030. Odchádzajúci zamestnanci môžu dostať odstupné až do…

Šokujúci vek áut na našich cestách: Polovica Slovákov jazdí na veteránoch

4.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/jpreat). Priemerný vek automobilov v strednej a východnej Európe prekročil 12 rokov, no väčšina vodičov si to nepripúšťa. Štatistiky hovoria…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov