26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).
Najpredávanejšie auto Európy láka nízkymi cenami v bazároch, no nie každá generácia je rozumnou investíciou. Pozreli sme sa na detailné dáta z nemeckých TÜV.

Foto: youtube.com/@SDADanCars
Rumunský bestseller Dacia Sandero sa stal minulý rok najpredávanejším autom v Európe. Nie je to žiadne prekvapenie – za prijateľnú cenu ponúka praktické rodinné auto bez zbytočných príplatkov. Avšak na trhu ojazdených vozidiel sa ceny pohybujú ešte nižšie, čo často zvádza ku kúpe bez hlbšieho zamyslenia. Podľa údajov nemeckej TÜV však len jedna z troch generácií predstavuje skutočne rozumnú voľbu.
Prvá generácia: Lákavá cena skrýva množstvo problémov
Najstaršie Sandero z rokov 2008-2012 nájdete v bazároch už od 3 000 eur. Táto cena však so sebou prináša hromadu potenciálnych problémov. Nemeckí technici upozorňujú predovšetkým na nedostatočnú antikoróznu ochranu – „oranžový mor“ sa objaví takmer so stopercentnou istotou.
Okrem hrdze treba počítať aj s problémami riadenia, podpriemernými tlmičmi a pružinami. Výfukový systém často drží pokope len silou vôle a v motorovom priestore pravidelne dochádza k úniku oleja. Kritike neunikli ani svetlá či brzdy, ktoré trpia nielen rýchlym opotrebením, ale aj slabým účinkom.
Druhá generácia: Krok vpred, ale stále s výhradami
Za približne 4 500 až 7 500 eur si môžete zaobstarať druhú generáciu Sandero (2012-2020). Hoci priniesla zlepšenia v podobe štandardného posilňovača riadenia a ESP, stále ju trápia problémy s nápravami.
Výfukový systém sa síce zlepšil, ale mnohé nedostatky z prvej generácie pretrvávajú. Pozitívom je 16-ventilový motor prispôsobený na spaľovanie LPG, ktorý predstavuje úspornejšiu alternatívu.
Tretia generácia: Konečne rozumná voľba
Aktuálna tretia generácia Sandero, ktorá sa vyrába od roku 2020, je podľa odborníkov jedinou, po ktorej by ste sa mali skutočne obzerať. Ak jej predchádzajúci majitelia venovali riadnu starostlivosť, problémy s koróziou sú minimálne.
Nedostatky sa zúžili na občasné problémy s čapmi riadenia a menej častý únik oleja. Svetlá by si síce zaslúžili väčšiu pozornosť výrobcu, no na druhej strane môžete počítať s pomerne lacným servisom.
Moderné Sandero využíva platformu CMF, vďaka čomu je priestrannejšie a technologicky vyspelejšie. Ceny ojazdených vozidiel tretej generácie začínajú od 9 000 eur, čo z neho robí lákavú voľbu.

Foto: youtube.com/@AutoAvenueBE
Na čo si dať pozor pri kúpe najnovšieho modelu
Ak sa rozhodnete pre najnovšiu generáciu, určite si overte, či vyhliadnutý exemplár absolvoval všetky zvolávacie akcie. Najdôležitejšia sa týka problému s neočakávaným otvorením kapoty počas jazdy. Ďalšia zvolávacia akcia súvisela s chybnými hadičkami palivového systému, ktoré predstavovali riziko požiaru.
Napriek týmto nedostatkom sa Sandero už nenachádza na chvoste rebríčkov spoľahlivosti.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Český zázrak Kalan: Obojživelný kolos, ktorý zachráni 80 životov naraz
Výmena oleja po 30-tisíc kilometroch? Odpoveď vás prekvapí
Šesť chýb, ktoré vám zničia automat v aute. Stoja tisíce eur!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.