10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).
Najväčšie SUV od Mazdy dokazuje, že naftové motory stále majú čo ponúknuť. Testovali verziu s 3,3-litrovým šesťvalcom, ktorá prekvapila priestorom aj spotrebou.

Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT
V dobe, keď mnohí výrobcovia opúšťajú dieselové motory v prospech elektrifikácie, prichádza japonská Mazda s odvážnym krokom. Jej najnovší a zároveň najväčší model CX-80 ponúka okrem plug-in hybridného pohonu aj výkonný naftový šesťvalec. Rozhodli sme sa zistiť, či má tento koncept v súčasnosti ešte zmysel, alebo ide len o labutiu pieseň klasických motorov.
Veľký Japonec s európskymi ambíciami
Mazda CX-80 je momentálne najväčším modelom v ponuke japonskej automobilky. S dĺžkou o 25 cm väčšou než menšia CX-60, s ktorou zdieľa platformu aj motorizácie, ponúka priestor pre až sedem cestujúcich. Rázvor náprav presahujúci tri metre sľubuje komfortné cestovanie aj na dlhé vzdialenosti.
Zaujímavosťou je možnosť výberu usporiadania druhého radu sedadiel. Okrem klasickej trojmiestnej lavice si zákazníci môžu vybrať aj dve kreslá, buď s konzolou medzi nimi, alebo s priechodom k tretiemu radu. Testovaný model disponoval klasickou lavicou a siedmimi miestami.
Naftový šesťvalec v čase elektrifikácie? Áno, a je skvelý!
Napriek tomu, že konkurencia postupne opúšťa naftové motory, Mazda sa rozhodla ísť proti prúdu. Nová CX-80 ponúka dve pohonné jednotky – plug-in hybrid, ktorý kombinuje 2,5-litrový benzínový štvorvalec s elektromotorom, a 3,3-litrový radový šesťvalcový diesel e-Skyactiv D s mild-hybridnou technológiou. Vďaka tomu Mazda prináša zákazníkom širšiu paletu možností a uspokojí aj tých, ktorí stále preferujú výhody naftových motorov. Tento krok jasne demonštruje odhodlanie značky ponúkať rozmanité riešenia a prispôsobiť sa rôznym potrebám trhu.
Tento naftový motor produkuje impozantných 254 koní, čo umožňuje tomuto 2,1-tonovému kolosu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 219 km/h. Napriek týmto slušným výkonom nás však najviac prekvapila spotreba – počas testu dosiahli priemernú spotrebu len 7 litrov na 100 kilometrov, čo je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla skutočne pozoruhodný výsledok.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Prémiové ambície za rozumnú cenu
Mazda s modelom CX-80 jasne mieri na hranicu prémiového segmentu. Interiér je takmer identický s menším modelom CX-60, vrátane použitých technológií a materiálov. Všetky verzie sú štandardne vybavené osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Ceny na slovenskom trhu začínajú od 58 890 eur s DPH za naftovú verziu. Vzhľadom na priestor, výbavu a jazdné vlastnosti ide o konkurencieschopnú ponuku, ktorá môže zaujať rodiny hľadajúce priestranné a úsporné SUV.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dubajská polícia jazdí na Rolls-Royce. Policajné auto s motorom V12 bude hliadkovať na bulvároch
Dacia Bigster ohromuje na nemeckej diaľnici: Rumunský hybrid ukázal, čo dokáže
Nová Toyota búra rekordy: Tisíce zákazníkov v rade, servery kolabujú!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.