3.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DaciaFans).
Kedysi podceňovaná značka dnes valcuje európsky trh. Výrobný závod v Mioveni dosiahol magický míľnik 8 miliónov vyrobených áut a tempo výroby sa stále zrýchľuje. Čím si Dacia získala srdcia európskych motoristov?

Foto: youtube.com/@DaciaFans
Keď Renault pred viac ako dvoma desaťročiami začal oživovať značku Dacia, nikto netušil, aký fenomén tým vytvorí. Dnes táto rumunská automobilka nielen prekonáva všetky očakávania, ale stáva sa skutočným lídrom európskeho trhu. Výrobný závod v Mioveni nedávno dosiahol historický míľnik – osem miliónov vyrobených vozidiel. A tempo? Nové auto opúšťa výrobnú linku každých neuveriteľných 55 sekúnd!
Od výsmechu k najžiadanejšej značke Európy
Ešte pred pandémiou mnohí pozerali na rumunskú automobilku s pohŕdaním. Konkurenčné ponuky neboli o toľko drahšie – napríklad Škoda Fabia v roku 2020 začínala na cene 11 000 eur, zatiaľ čo Sandero bolo o približne 2 500 eur lacnejšie. Rumunské vozidlo však trpelo menej atraktívnym vzhľadom a nižšou kvalitou.
Skutočný zlom však prišiel v posledných rokoch. Zatiaľ čo ostatné automobilky výrazne zdraželi (Fabia dnes začína na 15 500 eur) a investovali do elektromobility na úkor kvality, Dacia zlepšila dizajn tak výrazne, že sa z terča posmechu stala objektom obdivu. Kvalita išla nahor a ceny zostali pri zemi. Výsledok? Sandero sa vlani stalo najpredávanejším vozidlom v Európe a v najlepšej desiatke nechýbal ani Duster.
Bigster korunuje úspech, výroba nestíha uspokojiť dopyt
Historickým ôsmym miliónom sa stal nový model Bigster vo farbe Indigo Blue. Po navýšení kapacít, ktoré bolo odpoveďou na rastúci záujem, teraz z montážnych liniek schádza nový voz každých 55 sekúnd. Denne tak v Mioveni vyrobia neuveriteľných 1 357 áut.
„Je fascinujúce, ako sa Dacia dokázala transformovať z podceňovanej značky na lídra trhu,“ komentuje situáciu automobilový analytik. „Ich recept na úspech je jednoduchý – ponúkajú to, čo ľudia skutočne potrebujú, za ceny, ktoré si môžu dovoliť.“
Duster vládne štatistikám, história prekonaná
Dacia sa zároveň pochválila, koľko ktorých modelov bolo v Mioveni vyrobených. Na prvom mieste sa nachádza Duster s viac ako 2,6 miliónmi exemplárov, čo asi nikoho neprekvapí. Druhé miesto však môže zaraziť – ide o niekdajší model 1300/1310 a jeho deriváty, ktorých v rokoch 1969 až 2006 vzniklo takmer 2,3 milióna kusov.
Duster má pritom za sebou len 15-ročnú kariéru, čo jasne ukazuje, aký obrovský záujem o toto vozidlo je. A to sa navyše vyrába aj v Turecku či v Brazílii!

Foto: shutterstock.com/Mircea Moira
Cenová revolúcia pokračuje
Tento úspech je o to pôsobivejší, že rumunské SUV dnes už nie je ponúkané za vyložene nízke ceny ako kedysi. Namiesto niekdajších 10 500 eur dnes Duster začína na 18 000 eur, za väčší Bigster je potom potrebné dať dokonca minimálne 21 990 eur.
Porovnajme to však s konkurenciou: Škoda Karoq je k dispozícii od 29 000 eur, pričom za túto cenu dostávate iba litrový trojvalec a 115 koní. Bigster však počíta s 1,2-litrovým motorom s mild-hybridnou technikou a 140 koňmi, k čomu pridáva viac priestoru aj lepší vzhľad.
Nebolo by preto prekvapením, keby desaťmiliónová méta padla skôr, než by ste čakali. Kto dnes chce nové auto a má obmedzený rozpočet, mieri k Dacii.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Čo vás najviac láka na autách značky Dacia?
- Výborný pomer ceny a výbavy
- Moderný dizajn najnovších modelov
- Spoľahlivosť a nízke náklady na údržbu
- Priestrannosť a praktickosť
- Nikdy by som si Daciu nekúpil/a
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Obľúbené SUV v novom šate a terénnou verziou
Najvšestrannejší model Dacie má vo svojej ponuke aj naftový motor.
Koncern musí stiahnuť 600 tisíc áut pre nebezpečnú chybu motora!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.