Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Koniec lacných áut? Nové clá v USA šokujú automobilový trh.

5.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@throttlething). Amerika zaviedla nové clá vo výške 25 % na všetky automobily a náhradné diely vyrobené mimo svojich hraníc. Tento krok má podporiť domácu výrobu,...

5.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@throttlething).

Amerika zaviedla nové clá vo výške 25 % na všetky automobily a náhradné diely vyrobené mimo svojich hraníc. Tento krok má podporiť domácu výrobu, no zároveň spôsobil otras na burzách a prináša nepríjemné zdraženie pre konečných spotrebiteľov. Ktoré značky sú najviac postihnuté a ako to ovplyvní ceny áut?

Nové autá na parkovisku
Koniec lacných áut? Nové clá v USA šokujú automobilový trh.
Foto: youtube.com/@throttlething

Nové clá menia pravidlá hry

Spojené štáty americké odštartovali významnú zmenu na trhu s automobilmi. Zavedenie 25 % cla na všetky vozidlá a náhradné diely vyrobené mimo krajiny má za cieľ podporiť lokálnu výrobu. Avšak, tento krok už stihol vyvolať otrasy na burzách a prehĺbiť obavy automobilového priemyslu. Stellantis, Volkswagen či General Motors už rátajú straty – a to je len začiatok.

Stellantis: Na tenkom ľade

Jedným z najviac postihnutých výrobcov je Stellantis, ktorý spája značky ako Jeep, Dodge či Chrysler. Až 75 % ich predaja v USA je založených na modeloch vyrobených v Mexiku či Kanade. Na zastavenie výroby v severoamerických závodoch v Kanade a Mexiku skupina zareagovala okamžite, aby analyzovala ďalšie kroky. Táto situácia môže výrazne oslabiť ich pozíciu na americkom trhu.

Volkswagen znak
Volkswagen a Audi: Závislosť na mexických závodoch bude problém.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Nemecké značky pod tlakom

Volkswagen Group, ako kľúčový hráč, je medzi najviac zasiahnutými. Väčšina modelov Audi a Volkswagen sa dováža z Mexika, zatiaľ čo Porsche prichádza priamo z Nemecka. Aj BMW a Mercedes čelia problémom, pretože ich americké montážne závody závisia na importovaných dieloch, vrátane motorov a prevodoviek.

Japonci a ich stratégie

Japonské automobilky sú závislé na americkom trhu, no niektoré sú na tom lepšie. Toyota, s predajom viac ako 2,3 milióna áut ročne, vyrába približne polovicu z nich mimo USA. Napriek tomu, Toyota ako jedna z najlepšie riadených spoločností dokáže minimalizovať škody lepšie ako iné japonské značky.

Predná maska Toyota RAV 4
Toyota a jej múdre riadenie: Japonci sa pripravujú na turbulencie.
Foto: youtube.com/@IENMagazine

Kórejské značky investujú, no nestačí to

Hyundai a Kia investovali v USA do výroby nových elektromobilov, no väčšina ich predaja stále spočíva na modeloch dovážaných z Kórey. Aj napriek masívnym plánom na ďalšie investície, clá výrazne zasiahnu ich ceny a konkurencieschopnosť.

Tesla: Víťaz, ale nie bez strát

Tesla, s výrobou prevažne na domácej pôde, sa zdá byť víťazom tejto situácie. No aj Elon Musk upozornil, že clá zvýšia ceny komponentov, čo ovplyvní celkovú výrobu. Tesla však stále patrí medzi najmenej zasiahnuté značky.

Ferrari: Luxus bez ohľadu na clá.
Foto: youtube.com/@carwow

Luxus za každú cenu: Ferrari reaguje

Superluxusné značky ako Ferrari už zareagovali – ceny ich modelov v USA vzrástli o 10 %. Pre zákazníka, ktorý míňa stovky tisíc dolárov na auto, však takéto zvýšenie nemusí byť rozhodujúce. Ferrari zabezpečilo, že zmluvy umožňujú upraviť ceny ešte pred dokončením dodávok.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako podľa vás ovplyvnia clá ceny áut v USA?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Tesla pod paľbou: Zamestnanci ukrytí v bezpečnostných miestnostiach pred hnevom odporcov Elona Muska

Tieto autá si najlepšie držia svoju hodnotu!

Diesel na ústupe? Súboj titánov – VW Tiguan TDI versus Toyota RAV4 Hybrid!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Výkon vs. krútiaci moment: Ktorý parameter skutočne rozhoduje o sile auta?

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HelpfulDIY). Mnohí vodiči si myslia, že výkon motora je všetko. Omyl! Krútiaci moment je to, čo skutočne cítiš za volantom…

Volkswagen varuje pred podvodníkmi: Tieto ojazdené autá nikdy nekupuj!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/svetlichniy_igor). Volkswagen vydal varovanie pre všetkých, ktorí chcú kúpiť ojazdené auto tejto značky. Podvodníci ponúkajú neexistujúce vozidlá na stránkach, ktoré…

Toyota sa spája s Huawei a Xiaomi: Japonci konečne útočia na elektromobily!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/lzf). Toyota už nie je len o hybridoch! Japonský gigant uzavrel partnerstvo s technologickými velikánmi Huawei a Xiaomi, aby konečne…

Európska polícia útočí na opitých vodičov: Týždeň masívnych kontrol začína v pondelok!

14.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrey_Popov). Od 16. júna sa v celej Európskej únii rozbieha akcia s názvom "Alkohol a drogy", ktorú organizuje Európska organizácia…

Luxus minulosti: Stierače svetlometov a ich príbeh

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nikitagudkov). Stierače svetlometov kedysi patrili medzi symboly technického pokroku a luxusu. Dnes ich na nových autách takmer nevidíme, no v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov