Správy, Zaujímavosti,

Budúcnosť Volkswagenu: Technológia na úkor kvality?

3.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MDart10). Volkswagen, kedysi neohrozený líder automobilového priemyslu, čelí čoraz väčším výzvam. Strácajúca kvalita vozidiel, problémy so softvérom a tlak konkurencie prinútili koncern staviť na autonómne...

3.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MDart10).

Volkswagen, kedysi neohrozený líder automobilového priemyslu, čelí čoraz väčším výzvam. Strácajúca kvalita vozidiel, problémy so softvérom a tlak konkurencie prinútili koncern staviť na autonómne technológie. Otázka však znie – je to naozaj riešenie, ktoré by mohlo zachrániť jeho postavenie na trhu?

Autá Volkswagen na parkovisku
Budúcnosť Volkswagenu: Technológia na úkor kvality?
Foto: shutterstock.com/MDart10

Spása, alebo posledný výstrel do tmy?

Volkswagen kedysi stál na vrchole automobilového priemyslu, no časy sa zmenili. V snahe získať stratené pozície sa koncern rozhodol vsadiť na autonómne riadenie úrovne SAE2+ aj pre svoje tradičné spaľovacie vozidlá. Táto technológia má priniesť vyššiu bezpečnosť, komfort a v konečnom dôsledku aj zníženie nákladov. No zákazníci a odborníci poukazujú na to, že problém Volkswagenu leží úplne inde – v klesajúcej kvalite a nedostatočnom vývoji základných aspektov vozidiel.

Prečo softvérové riešenia nestačia?

Koncern už raz skúšal preraziť so svojou softvérovou divíziou Cariad, ktorá mala v roku 2019 priniesť revolúciu. Namiesto toho však spôsobila meškania pri vývoji modelov, ako Golf ôsmej generácie či Škoda Octavia IV, a zákazníci začali uprednostňovať jazdené autá. Aktuálne VW opúšťa až 30 % zamestnancov tejto divízie a zdá sa, že Cariad čaká úplný koniec. Nahrádzajú ju externí partneri, ako Valeo či Mobileye. No ani najlepšie technológie nezachránia značku, ak základné produkty nedokážu osloviť zákazníkov.

Očakávania verzus realita

Volkswagen tvrdí, že nová technológia by mala byť implementovaná v „najbližších rokoch“. Napriek tomu, že autonómia môže byť prelomovým krokom, história ukazuje, že technologické problémy môžu byť pre VW Achillovou pätou. Ako príklad slúži Tesla, ktorá síce ponúka autonómne riadenie, no jej systém má svoje limity. VW plánuje ísť ďalej a spojiť kamery, radary a senzory s novými procesormi a navigáciou. Výsledkom má byť rýchlejšie a spoľahlivejšie riadenie, no otázka zostáva – bude to stačiť?

Prístrojová doska a volant Volkswagenu ID2
Autonómne riadenie: Spása, alebo slepá ulička pre VW?
Foto: youtube.com/@AutoImpulse1

Čo zákazníci skutočne chcú?

Automobilka sa snaží reagovať na tlak zo strany konkurencie, najmä čínskej, ktorá rýchlo napreduje v oblasti technológií. No dlhoroční zákazníci by ocenili skôr návrat k základom – kvalita, spoľahlivosť a trvácnosť. Modely ako Golf či Octavia kedysi dominovali trhu práve pre tieto vlastnosti. Ak sa VW nezameria na podstatu svojich produktov, autonómne technológie môžu byť len krátkodobou náplasťou na hlbší problém.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že autonómne riadenie zachráni Volkswagen?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Škandál v Taliansku: Tesla opäť pod útokom.

Koniec automobilovej legendy: Stellantis zatvoril továreň po 120 rokoch!

Elektromobily žerú pneumatiky ako nikdy predtým – Tesla na čele!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tesla a Samsung pečatia mega dohodu! Kórejský gigant bude vyrábať mozog pre autopilota priamo v USA

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way) Svet technológií a automobilov je na nohách! Spoločnosti Tesla a Samsung práve uzavreli dohodu, ktorá zmení pravidlá hry.…

Rusko plánuje masovú výrobu dronov: 40 tisíc Shahed za rok a pomoc od Severnej Kórey

04.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/DEFENSEEXPRESS). Moskva plánuje dosiahnuť mesačnú výrobu 6000 bezpilotných lietadiel a v roku 2025 vyprodukovať až 40 tisíc dronov Shahed/Gierań-2 plus…

Šialenstvo na Tour de France: 250 áut Škoda v tesnom závese za cyklistami! Kto sedí za volantom?

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkodaAutoSK) Každý rok sledujú milióny ľudí dychberúce súboje cyklistov na Tour de France. Málokto si však uvedomuje, aký obrovský a…

Honda chystá frontálny útok na Daciu Spring! Do Európy mieri extrémne lacný elektromobil

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kgachapiso) Trh s lacnými elektromobilmi sa poriadne otriasa v základoch! Japonská Honda totiž oficiálne potvrdila, že do Európy prinesie svoj…

Tajná zbraň elektromobilov, o ktorej sa mlčí! Tento geniálny trik vám zmení život (a vôňu v aute)

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@satonic2007) Debaty o elektromobiloch sa neustále točia okolo dojazdu, rýchlosti nabíjania či ceny. Existuje však jedna obrovská výhoda, o ktorej…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov